Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Espoir_ schreef:Misschien kun je van de geraffineerde suikers af? Dus haal pure hagelslag bij de natuurwinkel, haal daar ook je tussendoortjes. Je kan er bijvoorbeeld spelt-haver koeken kopen zonder suiker. Ze vullen goed, zijn lekker en zijn suikervrij. Wat voor eigen gebakje maken jullie? Zit daar veel witte suiker in? Eet in plaats van die 48+ kaas eens kipfilet.
Ik snap overigens niet waarom je voor light producten kiest maar wel 48+ kaas eet? En waarom drie kopjes chocomel? Vervang 's morgens en 's avonds deze koppen eens voor groene thee. Dat je 's middags een kop drinkt, dat moet kunnen ( al zou ik hiervoor ook eens bij een natuurwinkel kijken )..
Kipfilet met of zonder kruiden maakt niks uit. Dat mag ik ook gewoon op mijn rijstwafel hebben, zit verder niks fouts aan

Probleem opgelost
marleen_usar schreef:Kijk eens op Google bij je ayurvedische type, er zijn 3 types. Je kan online een eenvoudige test doen, en dan kan je kijken welke voeding het beste bij je past. In de ayurveda noemen ze een kwaal een blokkade. Een blokkade kan je zeg maar weg eten, door dus te eten wat bij je type past blijf je ook fit.
Straww_ schreef:Als je opeens drastisch alles omgooit, hou je het nooit vol.
. Straww_ schreef:Kijk eens in dit topic:
[MW] Wie is er gestopt met geraffineerde suikers eten?
Veel gezonde tips, ook tips met hoe je moet beginnen. Als je opeens drastisch alles omgooit, hou je het nooit vol. Verander langzaam je maaltijden en begin eens met producten met suiker te vervangen door gezonde varianten zonder suiker. Yoghurt kan je bijvoorbeeld ook met honing eten en de chocomelk kan je maar 1x per dag drinken.
Als je het aanpakt op een manier waar jij je prettig bij voelt en het zo volhoudt, wordt het vanzelf een gewoonte! En geloof me, als je een tijd bijvoorbeeld geen zoetigheid eet, heb je er vanzelf minder trek in. Light producten, geadviseerd door de diëtiste of niet, zou ik in ieder geval afzweren...
. Kwanyin schreef:Straww_ schreef:Als je opeens drastisch alles omgooit, hou je het nooit vol.
Precies. Ik zou ook zeker niet opeens radicaal gaan stoppen met aardappelen, pasta en alles wat je zo graag eet. Dat hou je echt niet vol. Maar je moet gewoon alles met màte eten. Chocomelk 2 mokken? Probeer eens een halve mok of als je het lukt zelfs een dag over te slaan. Pasta? Probeer de volkorenversie eens(daar zitten meer voedingsstoffen in en ben je langer verzadigd mee) en misschien ook een beetje minder. Melk? Als je volle koopt, koop dan halfvolle of zelfs magere. Gefrituurd eten? Niet een keer in de week, maar een maal per maand die ketel bovenhalen. Gebakjes? Ook een maandelijkse traktatie en geen wekelijkse....in combinatie met voldoende beweging zou je daar al een verschil in moeten kunnen zien hoor.
Kwanyin schreef:Straww_ schreef:Als je opeens drastisch alles omgooit, hou je het nooit vol.
Precies. Ik zou ook zeker niet opeens radicaal gaan stoppen met aardappelen, pasta en alles wat je zo graag eet. Dat hou je echt niet vol. Maar je moet gewoon alles met màte eten. Chocomelk 2 mokken? Probeer eens een halve mok of als je het lukt zelfs een dag over te slaan. Pasta? Probeer de volkorenversie eens(daar zitten meer voedingsstoffen in en ben je langer verzadigd mee) en misschien ook een beetje minder. Melk? Als je volle koopt, koop dan halfvolle of zelfs magere. Gefrituurd eten? Niet een keer in de week, maar een maal per maand die ketel bovenhalen. Gebakjes? Ook een maandelijkse traktatie en geen wekelijkse....in combinatie met voldoende beweging zou je daar al een verschil in moeten kunnen zien hoor.
) 
Een teveel aan koolhydraten word opgeslagen in de spieren en de lever als glycogeen.
)Citaat:Is rietsuiker ook gezonder als gewonen suiker? Ik vind de yoghurt zo zuur zonder zoetstof.