Ontzettend koud hebben, iets met de weerstand te maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:45

Ik heb het ook altijd koud, mijn handen en voeten zijn net ijsklompjes soms. Mijn vriend heeft het ook altijd warm dus de verwarming omhoog draaien werkt niet. Voor mijn voeten heb ik nu speciale creme die warm word, die smeer ik erop en dan sokken aan. Dat helpt echt wel echt goed. Helaas kan dat niet op handen.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:51

Helaas herken in dit probleem, ik heb het zo snel koud, en dat maakt zo veel dingen niet leuk meer om te doen -O-
Het helpt ook niet erg dat ik elke dag 10 km naar school en 10 km terug moet fietsen, waardoor ik de dag al door en door koud begin. Winterjas draag ik overigens al een week :')
Herkennen jullie ook de pijn in je lichaam? Ik krijg als ik het erg koud heb altijd een soort steken door me lichaam.
Ik lees hier ing mee voor tips :)

Anoniem

Re: Ontzettend koud hebben, iets met de weerstand te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:53

Ik lees ook maar mee, volgens mij heb ik een beetje Reynauds. Uiteindelijk wen ik wel aan de koude maar niet gelijk de eerste week al.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:55

was paar weken gelden op motorweekend, hadden we met 16 man een huisje in de ardennen daar was een gewone sauna en een infraroodsauna, die gewone sauna hou ik niet vol, plus dat je achteraf liefst met koud water moet douchen voor het effect, nou dat kan ik dus niet (wij hadden vroeger thuis zo'n sauna) ik kan dan niet ademen en alles verkrampt.

maar die infrarood was heerlijk, dat voelde ik echt helemaal van binnen ook lekker warm, heb de volle tijd er in kunnen zitten zonder dat ik het benauwd kreeg o.i.d. daarna langzaam weer op normale temp komen door buiten rustig te zitten en daarna ff in de jacuzzi dobberen, dat was puur ontspannend en dat vind ik van de gewone sauna dus niet

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:04

Ik heb het ook erg snel koud.
Bewegen werkt heel goed, maar koude handen en voeten houd ik toch altijd nog wel.
Ik bezuinig niet meer op goede schoenen en handschoenen tegen de kou. Dat moet gewoon goed zijn en dat helpt ook. In de winter loop ik er vaak bij als een michelin mannetje zoveel lagen, maar dat kan me niet schelen.
Verder slaap ik 's nachts in de winter vaker met een kruik, of leg in die vast in mijn bed voordat ik erin ga.
Bij mij is het ook zo dat als ik eenmaal koud ben, ik niet meer warm wordt, tenzij ik onder een bloedhete douche ga staan (wat weer slecht is voor je huid) of met een kruik in bed ga liggen. Dus zorg dat je goed warm de deur uitgaat met al je lagen en goede schoenen/thermolaarzen en handschoenen aan.
Van honger krijg je het nog kouder, dus op tijd en genoeg eten.
Mijn vriend heeft het gelukkig altijd warm dus daar kruip ik in de winter ook vaak tegenaan.
Ik wil dit jaar eens voor van die verwarmde handschoenen gaan kijken. Dat schijnt heel erg lekker te zijn.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:13

Ts, rook je?
Toen ik nog rookte had ik het altijd enorm koud, en duurde het achterlijk lang om op te warmen. Nu ik gestopt ben, merk ik dat mijn bloedsomloop enorm verbeterd is en ik nu prima tegen de kou kan.
Ik heb zelf ook fybromyalgie en heb met name moeite met de overgang naar het koudere weer. Als dat eenmaal weer wat gewend is, kan ik er goed tegen. Vocht is een ander verhaal...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:18

Fruit lijkt me wel iets om mee te beginnen, al is het maar een banaan, appel, druiven of mandarijntjes. Ik heb een fruitallergie, maar toch probeer ik om wel fruit te eten. Ik merk wel degelijk verschil. En sporten. Net hardgelopen en nu zal ik het tot vanavond niet koud hebben. Of ik moet in een t-shirtje naar buiten gaan.

In de winter drinken wij (vriend en ik) altijd geperste sinaasappel met citroen. 3 keer in de week, hoef je geen fruit te eten. :))

En genoeg slapen. :D vermoeidheid krijg je het ook koud van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:31

Hier nog een koukleum...ik douche altijd voordat ik naar bed ga omdat ik anders niet kan slapen van de kou/verkramping.Verder goede pantoffels in huis en idd goede schoenen buiten aan,voeten zijn het belangrijkst om warm te houden.Sávonds leg ik nog weleens een kruik op mn voeten..heerlijk,wordt de rest ook goed warm.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:33

Ik heb het ook altijd heel snel koud. En vooral mijn handen en voeten. Wat bij mij helpt is bewegen, zodra ik ga bewegen, dus bijvoorbeeld paardrijden of fietsen, dan gaan al m'n lagen kleding uit, want dan stik ik van de hitte. Schildklier was oke bij mij, wel heb ik een lage bloeddruk, net als mijn moeder. Verder kleed ik me gewoon warm aan, en als ik het echt koud heb ga ik even bewegen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:36

Ik heb het ook echt extreem koud vaak. Maar dan meer van die kou dat heel mn huid pijn doet. Bij komt het dat ik dan oververmoeid ben.. Rare van alles is, is dat als ik het weer een beetje warm heb dat ik mezelf weer de pan uit zweet :p raar lichaam hihi ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 12:28

@Eileen,
Altijd warm lijkt mij ook niet fijn, maar mijns inziens beter als koud hebben :o

@Moonsparkle,
Nee mooi zijn ze zeker niet, voor thuis vind ik dat ook helemaal niet erg.
Maar als ik ergens heen moet wil ik toch wel een beetje netjes er uit zien. (ben al zo'n boerentrien :D )

@Zunzuncito,
Misschien dat ik dat wel eens kan gaan proberen ja, warme voeten in bed is wel zo fijn....
Ik werk al lang in de slagerij en het is het laatste jaar gewoon steeds erger geworden met het koud hebben....
Het is dat het gewoon leuk werk is en ik super leuke collega's heb maar slim is het niet in combi van vlug koud hebben en Fibromyalgie....

@Flettie,
Het is ook zo iets om elke winter zwanger te zijn he tegen de kou :D
Ik weet al niet meer hoe dat bij mij zat, al was ik bij alle drie tegen de winter al uitgeteld....

@Anne26, ik heb een heel lekker warm fleecevest wat ik in de winter s'avonds aan trek.

@Kohtje,
En eigenlijk heb je daar gewoon gelijk in! :D
Maar ja ik heb huisgenoten die dan moeilijk doen....

@Leverage,
Mag je op school je jas aan houden ja?
Sloffen heb ik in de winter ook aan, heerlijk!
Maar dan nog als ik naar bed ga koude voeten, snap jij dat nou?

@Poiuytrewq,
(hoe krijg je die naam verzonnen :D ) In de auto moet ik juist geen verwarming aan hebben, veel te benauwd!
Wel even voor de ergste kou maar dan al snel weer uit....
Ben een raar mens hoor hahahaha
Ik eet wel heel af en toe fruit hoor, het is niet dat ik het niet lust.
Maar dan is het in plaats van een boterham ofzo, niet voor erbij.....

De rest reageer ik straks op, moet nu weg...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:32

De belangrijkste oorzaak van 'het koud hebben' is het niet goed functioneren van de schildklier. Even naar de huisarts en je bloed laten testen op T3/T4.
Je kunt jodiumtabletten slikken ( Kelp van Dr Vogel bv) - wel jezelf goed in de gaten houden: ga je je wat 'opgejaagd' voelen, dan daarmee stoppen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:35

Ik zet even een stipje, heb het continu koud. Zit voor op de fiets al aan handschoenen te denken, en ik zit rustig 's avonds met twee vesten, een dikke sjaal en de verwarming aan op m'n kamer. En het is nogeneens oktober :brr:

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:44

Hier ook, ik heb het altijd koud. Maar tegelijkertijd kan ik het onwijs koud hebben, maar ook zweten.
Ik loop al 2 weken met een winterjas, de wat koudere dagen heb ik zelfs al mijn dikste winterjas aan. Daarnaast heb ik al 2 weken elke avond voordat ik ga slapen mijn elektrische deken aan.

Als ik alleen thuis ben, heb ik de openhaard aan, aangezien de rest het te warm vind, maar ik het met een trui aan binnen onwijs koud kan hebben.

Best rot, in de winter krijg ik het soms gewoon niet meer warm tot ik onder de douche ga en daarna in bed met de elektrische deken aan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:49

Ik heb het ook altijd koud.. thermo kleding etc helpt amper en hoeveel ik ook beweeg, mijn jas gaat met temperaturen onder de 10 graden nooit uit.

Wintervoeten en handen zijn bij mij standaard en ik ben ook wel eens door de medische molen gegaan ervoor. Nu is het zo dat ik als baby mijn temperatuur al niet kon vast houden, het is iets wat ik dus altijd al heb gehad.

Elektrische deken, goed aankleden en gezond eten.. Maar ik ben ook dun, vaak hebben dunne mensen het toch kouder dan wat stevigere mensen.

En als toevoeging.. het kan ook zijn dat je vitamine B12 tekort hebt of dat je gewoon van jezelf een lagere temperatuur hebt. Mijn temp is namelijk standaard in de 36 graden.. Dus sja. dan heb je het gewoon sneller koud. En probeer genoeg te eten, en dan liefst niet 3 maaltijden maat 7 keer op een dag een klein beetje, dit zorgt er voor dat je bloedsomloop op gang blijft. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:20

@Bigone,
ieks krijg het al koud als ik er aan denk......
Dat is echt niks voor mij....

@Iolante,
O ben heel benieuwd of het bij je zus gaat werken.
Als het blijkt te helpen zou ik dan mogen weten wat ze gebruikt?

@Mando,
Toen ik bevallen was van mijn dochtertje heb ik een te snel werkende schildklier gehad.
Maar dat is al 10 jaar geleden en vorig jaar toen ik bloed prikte voor reuma is ook de schildklier mee geprikt, was alles goed mee.
De zonnebank vind ik dan inderdaad ook heerlijk om op te warmen, alleen heb ik de laatste paar keer als ik die lucht van de zonnebank al ruik ik misselijk word....Geen idee waar dat nou weer vandaan komt....

@Suusie,
Iemand anders schreef juist bij een te lage bloeddruk, maar kan het bij allebei dan?

@Fro,
Wat voor creme is dat dan?
Misschien iets om te gebruiken voordat ik naar bed ga.

@Mandy358,
Ik heb inderdaad pijn in mijn lijf als ik het koud heb, maar dat schijnt bij mij door de Fibromyalgie te komen...
Ook verkrampen mijn spieren heel erg waardoor die vast gaan zitten, kan je daarvoor weer naar de fysio....

@Maarten1987,
Daar moet ik even op google voor kijken, nooit van gehoord....
Wennen aan de kou doe ik volgens mij nooit....

@Speurneusc,
Dat lijkt me ook erg lekker om in huis te hebben, helaas is dat nogal duur om even aan te schaffen he :D

@Def,
Een kruik vind ik heerlijk om van te voren in bed te leggen, maar durf ik die bij mijn voeten te laten liggen snachts dan krijg ik geheid wintertenen.....
Ik heb wel regelmatig honger maar dat is dan net een uurtje voordat we gaan eten ofzo.

@Fortuna22,
Nee ik rook niet, drink ook zelden alcohol.
Eigenlijk leef ik best gezond hahaha
Sporten doe ik niet veel vanwege de Fibro, maar beweeg wel veel.
Vochtig weer is inderdaad niet fijn voor ons lijf nee....

@Rienn,
Ik zal toch eens gaan proberen wat fruit te eten, al is het maar 1 stuk per dag.
Appelsap drinken is zeker geen optie? :D
Moe ben ik eigenlijk altijd, al als ik opsta ben ik moe....
In het weekend slaap ik zover dat lukt lekker uit en s'avonds ga ik tussen kwart over 10 en half 11 naar bed.
Dan lees ik nog even en ga ik slapen.
Ik heb mijn rust inderdaad heel hard nodig!

@Elisa,
Douchen is wel lekker, maar heb jij het niet enorm koud dan als je er onder uit komt?
In de zomer heb ik er geen probleem mee maar in de winter.....bbbrrrrr

@xJess,
Inderdaad is bewegen wel goed, als ik bij de paarden de paddock veeg dan heb ik het al snel bloedheet!
Alleen is dat altijd maar voor even, als ik weer op de fiets zit koel ik weer af en heb ik het weer koud...

@First Unique,
Dat schommelt bij mij dus ook met dingen doen, gewoon zo heb ik het koud maar als ik dan ga vegen heb ik het heel snel heel warm.

@Jannepauli,
Die schildklier is dus wel goed, en zomaar iets gaan slikken van dat spul is niet heel slim denk ik?

@Piekosjj,
Erg is dat he!
Moet ook totaal niet aan de winter denken!

@Dewiroxs,
Een open haard lijkt me heerlijk!
Is het in de rest van het huis dan niet koud?
Stom toch dat je niet meer warm te krijgen bent dan he....

@Nessah,
Wintertenen zijn niet fijn.....Handen heb ik gelukkig niet.
Ik hoor dat inderdaad vaak, is bij mijn collega ook de rest is allemaal wat steviger en die hebben het minder snel koud.
Raar toch eigenlijk....
Ik zal eens een paar dagen mijn temperatuur meten, ben benieuwd wat die is...
Ik zal ook eens proberen iets vaker een kleinigheidje te eten.
Vitamine tekort weet ik niet of ik die heb....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:43

Nee als ik douche warm ik weer op van binnen..en daarna lekker warme pyjama aan en gelijk naar bed!

Ik heb ook fybro trouwens..reageer vooral op het "kille" weer...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:47

Ik heb het ook ontzettend koud.. Zo koud dat ik gewoon enorm veel pijn krijg in de herfst en winter.

Ik heb geen school en werk, maar als ik mijn paard ga doen deze dagen dan heb ik nu al een aantal hempjes, lange mouwen, een kol en een dikke winterjas aan. Ik zie echt enorm op tegen de winter...

Ik ben nooit ziek, dus het ligt denk ik niet aan mijn weerstand. Ik gok dat mijn schildklier eerder te snel dan te traag is.

Mijn elektrische dekentje gaat ook weer mijn bed in!

Tips heb ik dus niet voor je := Maar ik lees graag mee.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:48

Niet te heet douchen, daarom heb je het ook vaak te koud in de winter. Zegt de gene die zelf ook te heet douched.

Appelsap uit een pak bedoel je....? Denk dat daar minder vitamines inzitten dan in een gewone appel. :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:04

@Elisa, ik bedoel dan echt nat onder de douche terwijl je afdroogt, dan heb ik het al koud...
Het kille weer geeft me veel last maar het vochtige en koud ook.
Deze zomer heb ik ook veel last gehad.

@Geryon, zoveel laagjes heb ik dan nog niet gelukkig, dat zal vast nog wel komen hahaha
Ik zie ook op tegen de winter, zou het liefst een winterslaap houden of gaan emigreren.

@Rienn, ja uit een pak :o
Maarrrrr al wat er aan vitamine in zit heb ik dan toch weer binnen :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:10

Heb niet alles gelezen maar bij mij helpt het ook om verwarmende kruiden, zoals gember, chilipeper enz te gebruiken in mn eten en drinken. Via Google vind je hier meer info over.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:26

Hier ook iemand die het vaak kou heeft.
Zat vorige week inderdaad al met een dik vest, dubbele sokken en een deken op de bank.
Verder overdags ook altijd koud, het meest vervelende vind ik dan nog het kippenvel op mijn benen.

In de winter krijg ik ook altijd wintertenen en handen.
Regelmatig blauw/paarse handen met oranje vlekjes.
Maar weet verder niet of dit er iets mee te maken heeft.

Ik lees mee voor de gouden tip!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:47

@hesterve, daar zal ik eens naar kijken op google, nog nooit van gehoord verder....

@Leonie, Kijk eens op Google op Reynauds, daar heb ik net op gekeken via een bokker hier in dit topic.
Ik heb dat niet als ik dat zo lees maar daar hebben ze het ook over blauwe handen en plekken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:08

Mijn thermostaat is ook naar z'n grootje hoor :+

Ik lig hier alweer een tijdje te rammelen,mijn electrische deken ligt er alweer een week op,stapel dekens al een paar weken.
Op de bank met fleece trui,fleece deken en een harige dikke "vacht" deken...kop thee.

In de winter helemaal erg,ik wordt niet warm...behalve als ik even buiten ben om de jongens te verzorgen.Kan ik gewoon met mijn handen in ijswater zonder ook maar koude handen te krijgen :P

Verder ben ik een rammelkast...of ineens bloedheet...deken eraf....rammelrammel....deken eraf enz.

Meer bewegen hier helaas ook geen optie ivm ME :\

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:44

justdiesel schreef:
@@Jannepauli,
Die schildklier is dus wel goed...

En jij weet dat omdat...? Is je bloed getest?