Altijd honger of trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:05

Minder koolhydraten en minder suiker eten inderdaad en ook geen aspartaam bij voorkeur. Verder proberen om de twee uur wat te eten. Scheelt bij mij een heel stuk in hongergevoel en is ook echt gezonder.

Madje1992

Re: Altijd honger of trek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 08:16

Het vervelende is dat ik op school tijdens de lessen niet mag eten en tijdens het werk of op stage helaas ook niet als het geen pauze is.
Dus ik kan helaas niet om de 2 uur eten. Tenzij ik zo duizelig ben dat ik denk dat ik ga flauwvallen, dan mag het wel tijdens de lessen of tijdens het werken. Ga vandaag of morgen flink wat comcommers en wortels inslaan.
Brinta hebben we thuis staan, maar ik gebruik daar altijd suiker in met melk. Anders lust ik het niet, melk vind ik namelijk heel erg vies. Dus dat lijkt me niet slim.
Zou ik bijvoorbeeld ook Magere yoghurt aardbeien met brinta kunnen nemen??

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:22

Ik heb ook altijd trek :-).
de dag begin ik met 2 boterhammen. Om 9.30 nog eentje. Half uurtje later een banaan o.i.d 11.30 nog maar eens een boterham. 13.30 2 boterhammen en om 15.00 nog maar eentje. Ik ben altijd blij dat ik rond 18.00 warm eten krijg,

Trek hebben is geen zonde, gewoon wat gezonds gaan eten. Liefst zo vezelrijk mogelijk volkorenboterhammen geven een lang voldaan gevoel.
Laatst bijgewerkt door yarrah op 20-09-13 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:38

Als ik zie wat je dagelijks eet: praktisch alleen suikers. Brood is koolhydraat en dat wordt in de stofwisseling omgezet naar glucose, dus ook weer suiker. Nu heb je wel een bepaalde mate aan koolhydraten nodig, maar neem dan bv speltbrood. Het toverwoord echter is: meer eiwitten.Eiwit (proteïnen) verteren langzamer dan suikers, dus neem bij je ontbijt bv een gekookt eitje, omeletje, vleeswaren, yoghurt, kwark etc.
Tussendoor: banaan, snacktomaatjes, appel
NB: Magere yoghurt met smaakjes zitten vol met suiker ( meestal kunstmatige suikers) -

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:53

Jannepauli schreef:
Als ik zie wat je dagelijks eet: praktisch alleen suikers. Brood is koolhydraat en dat wordt in de stofwisseling omgezet naar glucose, dus ook weer suiker. Nu heb je wel een bepaalde mate aan koolhydraten nodig, maar neem dan bv speltbrood. Het toverwoord echter is: meer eiwitten.Eiwit (proteïnen) verteren langzamer dan suikers, dus neem bij je ontbijt bv een gekookt eitje, omeletje, vleeswaren, yoghurt, kwark etc.
NB: Magere yoghurt met smaakjes zitten vol met suiker ( meestal kunstmatige suikers) -

Fruit zou ik ook afraden als TS er geen eitwit naast neemt op dat moment. Fruit = suiker --> glucosepeil stijgt weer kort. En daar moet ze juist vanaf

(en ik kan het zelf allemaal mooi vertellen, maar vind het zelf ook rete lastig om niet te veel suiker te eten. Dus TS, je bent niet de enige!)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:08

Ik ga hier volgen, heb hetzelfde probleem. Ik kan ook de hele dag eten..

Momenteel doe ik 's morgens twee geroosterde boterhammen (met vlees oid), dan tussendoor 2 rijstwafels, 's middags 3 geroosterde boterhammen (met vlees), in de namiddag nog eens 2 rijstwafels en dan 's avond gewoon warm eten (aardappelen, groenten en vlees).

Nu staat hier op werk altijd wel wat lekkers, vandaag bv. pralines.. En ja, daar eet ik dan ook wel ééntje van. Als ik echt teveel honger heb eet ik wel eens een soepje.
De rijstwafels vervang ik ook vaak door wortels. Dat eet ik zooooo graag. En snoeptomaatjes zijn ook lekker.

Tot slot drink ik minstens 2 liter water.

Moet eerlijk zeggen, het lukt niet altijd hoor, soms snoep ik nog wel eens. Maar ik doe m'n best :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:15

Madje1992 schreef:
Zou ik bijvoorbeeld ook Magere yoghurt aardbeien met brinta kunnen nemen??

Brinta is ook heel lekker met yoghurt in plaats van melk en dan een scheut verse jus d'orange of ontbijtsap oid.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 09:18

maar in verse jus d'orange zit toch ook veel suiker???

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:19

Is dat niet gewoon heel normaal? Zo gaat het bij mij en mijn vriend ook.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:46

Als je bedenkt dat je behoorlijk wat moet verbranden zo'n 2000 callorien gemiddekld. Ik heb dat uitgerekend met een callorieteller (2300 per dag) dan kom ik met wat ik eet (1800 gemiddeld) nog niet eens in de buurt en ik eet al zoveel. Maarrrrr ik heb de fout gemaakt om wat kilo's lichter te worden wat te minderen in boterhammen e.d. Dat was niet slim.... ik kwam aan en niet een beetje ook. Ik ging naar mijn oude eetpartroon en wat denk de kilo's vlogen er weer af.
Mijn tip, maak je niet druk om eiwitten e.d. Eet gewoon, maar wel gezond.
Ik heb nu al een pond druiven op om 11.45 :-)..... heerlijk!.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:50

Corelli schreef:
Jannepauli schreef:

Fruit zou ik ook afraden als TS er geen eitwit naast neemt op dat moment. Fruit = suiker --> glucosepeil stijgt weer kort. En daar moet ze juist vanaf

(en ik kan het zelf allemaal mooi vertellen, maar vind het zelf ook rete lastig om niet te veel suiker te eten. Dus TS, je bent niet de enige!)

Natuurlijk bevat fruit suiker, maar dat is fructose en dat wordt makkelijker verteerd dan bv glucose of saccharose. Bovendien heeft fruit veel voordelen boven andere 'lege' suikerkcl's - een appel is gezonder (vitamines/vezels) dan één speculaasje, beiden bevatten ong 60 kcl. Om je hongergevoel te onderdrukken, je stofwisseling aan het werk te zetten, weet ik wel wat beter is als tussendoortje!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:53

Misschien ben je te druk/last van stress/teveel indrukken op een dag? Bij mij werkt het wel zo, dan kan ik eten hoeveel ik wil maar blijf honger houden.

Suiker zorgt er juist voor dat je sneller weer trek krijgt. Ik zou voor wat gezondere alternatieven gaan :) En verder wat Jannepauli zegt over suiker ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:54

yarrah schreef:
Als je bedenkt dat je behoorlijk wat moet verbranden zo'n 2000 callorien gemiddekld. Ik heb dat uitgerekend met een callorieteller (2300 per dag) dan kom ik met wat ik eet (1800 gemiddeld) nog niet eens in de buurt en ik eet al zoveel. Maarrrrr ik heb de fout gemaakt om wat kilo's lichter te worden wat te minderen in boterhammen e.d. Dat was niet slim.... ik kwam aan en niet een beetje ook. Ik ging naar mijn oude eetpartroon en wat denk de kilo's vlogen er weer af.
Mijn tip, maak je niet druk om eiwitten e.d. Eet gewoon, maar wel gezond.
Ik heb nu al een pond druiven op om 11.45 :-)..... heerlijk!.

Dan heb je ongeveer 66 gram suiker op.

Leesvoer: http://www.optimavita.nl/voeding/feit-o ... dikmakers/

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:03

ik heb dit probleem ook gehad..
Ik ben ervanaf gekomen door mijn hongergevoel even te laten blijven totdat je over het gevoel heen ben en dan pas een boterham eten!..
dat werkte super bij mij.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 10:05

Als ik door mijn hongergevoel heen probeer te komen, krijg ik maagpijn. Dus dat is niet echt een optie voor mij. Ga vanmiddag lekker naar de AH, dus ga wat dingen inslaan om gezonder te kunnen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:16

Na alle tips heb ik geprobeerd om bij mn ontbijt hartigheid op brood te doen maar ik sta dan te kokhalzen en krijg t gewoon niet weg. Ik ga maar eens over op brinta, kijken of dat beter werkt.
Ik word ook altijd heel snel misselijk als ik honger heb, kneiterirritant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:20

Ik word vooral zo slap als een vaatdoek en val bijna om van ellende. Dan grijp ik vaak naar de verkeerde dingen (chocola, koekjes etc) en dan kom je in een vicieuze cirkel.
Ik eet nu ook 2 eetlepels chiazaadjes per dag wat zorgt voor een verzadigd gevoel en heb ook het idee dat dit goed werkt.

(Maar ik heb ook moeite met het loslaten van m'n veilige eetpatroon, daar werk ik nu aan. En als ik het loslaat, dan gaat het dus nog weleens fout :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:24

Cayenne schreef:
Ik word vooral zo slap als een vaatdoek en val bijna om van ellende. Dan grijp ik vaak naar de verkeerde dingen (chocola, koekjes etc) en dan kom je in een vicieuze cirkel.
Ik eet nu ook 2 eetlepels chiazaadjes per dag wat zorgt voor een verzadigd gevoel en heb ook het idee dat dit goed werkt.

(Maar ik heb ook moeite met het loslaten van m'n veilige eetpatroon, daar werk ik nu aan. En als ik het loslaat, dan gaat het dus nog weleens fout :+ )

Haha herkenbaar, maar eens kijken naar die chiazaadjes dan. Gewoon supermarkt?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:24

Van brood krijg je alleen maar honger, dus dat laten staan. Eitje koken/bakken 's ochtends en een bakje yoghurt, misschien?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 10:24

Zou trouwens magere yoghurt met zelf gesneden stukjes fruit en brinta ook als redelijk gezond omschreven kunnen worden of moet ik dat niet doen?
Waar kun je trouwens chiazaadjes kopen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:28

Joolien schreef:
Cayenne schreef:

Nee, natuurwinkels en soms bij de drogist! Ik doe 2 eetlepels die ik een uurtje laat wellen en dan word het een vies uitziend drapje, maar gelukkig smaakt het nergens naar en je kunt het mengen door bijvoorbeeld kwark of yoghurt met havermout of brinta. Die zaadjes zetten enorm uit en zijn ook nog eens ontzettend goed voor je. Het houd je bloedsuikerspiegel in balans waardoor je minder snel naar iets met veel suiker grijpt (wat ik dus doe) en het verzadigd.

Interessant: http://www.chiazaden.nl/2012/04/10-voor ... hia-zaden/

Je kunt het ook online bestellen trouwens. Ik haal het gewoon bij een natuurwinkel in de stad. De Tuinen heeft het ook!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-09-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:29

Joolien schreef:

Helaas niet, zijn wel bij de Ekoplaza verkrijgbaar een misschien ook wel bij De Tuinen. Ik vind ze zelf echter te duur, als ik goed op mn voeding let dan merk ik ook geen verschil tussen of ik ze wel of niet neem :) Ik gedij op langzaamwerkende koolhydraten en veel eiwitten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:29

Ik merk wel echt verschil :j Ik koop 250 gram voor 7 euro en doe daar een week of 3 mee. Dan vind ik de kosten wel meevallen. Het is in ieder geval minder duur dan de vreetbuien die ik anders krijg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:30

Ok nou ik ga eens kijken, ik heb altijd de behoefte aan zoetigheid, ook na het avondeten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:32

Joolien schreef:
Ok nou ik ga eens kijken, ik heb altijd de behoefte aan zoetigheid, ook na het avondeten.

Ik ook, maar eigenlijk kan ik de hele dag door zoetigheid eten en die rush blijft gewoon. Bij mij zit het hem in het sporten versus mijn eetbalans. Ik ben bezig om mijn voedingspatroon om te zetten, maar dat heeft tijd nodig. Daardoor heb ik geregeld honger (geen trek, gewoon ECHT honger) en dan grijp ik dus naar alles wat fout is. Al greep ik nou eens een bruine boterham met kaas.. :+ maar op dat moment wil ik alleen maar junkfood. Ik kan ook zo achter elkaar pakjes koek of een hele zak kitkat leeg eten. Maar dat lost het probleem natuurlijk niet op en daarna is de suikerdip alleen maar groter -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-09-13 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt