Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Jannepauli schreef:Als ik zie wat je dagelijks eet: praktisch alleen suikers. Brood is koolhydraat en dat wordt in de stofwisseling omgezet naar glucose, dus ook weer suiker. Nu heb je wel een bepaalde mate aan koolhydraten nodig, maar neem dan bv speltbrood. Het toverwoord echter is: meer eiwitten.Eiwit (proteïnen) verteren langzamer dan suikers, dus neem bij je ontbijt bv een gekookt eitje, omeletje, vleeswaren, yoghurt, kwark etc.
Tussendoor: banaan, snacktomaatjes, appel
NB: Magere yoghurt met smaakjes zitten vol met suiker ( meestal kunstmatige suikers) -
..... heerlijk!. Corelli schreef:Jannepauli schreef:Als ik zie wat je dagelijks eet: praktisch alleen suikers. Brood is koolhydraat en dat wordt in de stofwisseling omgezet naar glucose, dus ook weer suiker. Nu heb je wel een bepaalde mate aan koolhydraten nodig, maar neem dan bv speltbrood. Het toverwoord echter is: meer eiwitten.Eiwit (proteïnen) verteren langzamer dan suikers, dus neem bij je ontbijt bv een gekookt eitje, omeletje, vleeswaren, yoghurt, kwark etc.
Tussendoor: banaan, snacktomaatjes, appel
NB: Magere yoghurt met smaakjes zitten vol met suiker ( meestal kunstmatige suikers) -
Fruit zou ik ook afraden als TS er geen eitwit naast neemt op dat moment. Fruit = suiker --> glucosepeil stijgt weer kort. En daar moet ze juist vanaf
(en ik kan het zelf allemaal mooi vertellen, maar vind het zelf ook rete lastig om niet te veel suiker te eten. Dus TS, je bent niet de enige!)
En verder wat Jannepauli zegt over suiker
yarrah schreef:Als je bedenkt dat je behoorlijk wat moet verbranden zo'n 2000 callorien gemiddekld. Ik heb dat uitgerekend met een callorieteller (2300 per dag) dan kom ik met wat ik eet (1800 gemiddeld) nog niet eens in de buurt en ik eet al zoveel. Maarrrrr ik heb de fout gemaakt om wat kilo's lichter te worden wat te minderen in boterhammen e.d. Dat was niet slim.... ik kwam aan en niet een beetje ook. Ik ging naar mijn oude eetpartroon en wat denk de kilo's vlogen er weer af.
Mijn tip, maak je niet druk om eiwitten e.d. Eet gewoon, maar wel gezond.
Ik heb nu al een pond druiven op om 11.45..... heerlijk!.
) Cayenne schreef:Ik word vooral zo slap als een vaatdoek en val bijna om van ellende. Dan grijp ik vaak naar de verkeerde dingen (chocola, koekjes etc) en dan kom je in een vicieuze cirkel.
Ik eet nu ook 2 eetlepels chiazaadjes per dag wat zorgt voor een verzadigd gevoel en heb ook het idee dat dit goed werkt.
(Maar ik heb ook moeite met het loslaten van m'n veilige eetpatroon, daar werk ik nu aan. En als ik het loslaat, dan gaat het dus nog weleens fout)
Joolien schreef:Cayenne schreef:Ik word vooral zo slap als een vaatdoek en val bijna om van ellende. Dan grijp ik vaak naar de verkeerde dingen (chocola, koekjes etc) en dan kom je in een vicieuze cirkel.
Ik eet nu ook 2 eetlepels chiazaadjes per dag wat zorgt voor een verzadigd gevoel en heb ook het idee dat dit goed werkt.
(Maar ik heb ook moeite met het loslaten van m'n veilige eetpatroon, daar werk ik nu aan. En als ik het loslaat, dan gaat het dus nog weleens fout)
Haha herkenbaar, maar eens kijken naar die chiazaadjes dan. Gewoon supermarkt?
Joolien schreef:Haha herkenbaar, maar eens kijken naar die chiazaadjes dan. Gewoon supermarkt?
Ik gedij op langzaamwerkende koolhydraten en veel eiwitten.
Ik koop 250 gram voor 7 euro en doe daar een week of 3 mee. Dan vind ik de kosten wel meevallen. Het is in ieder geval minder duur dan de vreetbuien die ik anders krijg
Joolien schreef:Ok nou ik ga eens kijken, ik heb altijd de behoefte aan zoetigheid, ook na het avondeten.
maar op dat moment wil ik alleen maar junkfood. Ik kan ook zo achter elkaar pakjes koek of een hele zak kitkat leeg eten. Maar dat lost het probleem natuurlijk niet op en daarna is de suikerdip alleen maar groter