Ervaringen gezocht. Voorwerp uit voet verwijderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 17:34

Jolliegirl schreef:
Wat geinig om dit te zien, sorry :P
Gelukkig heb je er geen last van..

maar je lijf gaat zich er vanzelf een keer tegenwerken..

Misschien eerst een goed gesprek met een arts over hoé ze het willen verwijderen en wat de mogelijkheden zijn?

Dat mag hoor :) Vind het zelf ook "leuk" en interessant.....alleen was het "leuker"geweest als het niet mijn eigen voet was.
En als ze hem gaan verwijderen hoop ik dat ik wel mag kijken (op scherm dan)

Moet toch nog naar de HA, en kijken wat hij erover te zeggen heeft.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:43

Ik heb vroeger iets soortgelijks gehad, allen de locatie in mijn voet was gunstig.
Lekker aan het dansen op mijn kamer (14 jaar oud), voelde ik dus ook wat mijn voet inschieten. Deed geen pijn en zag ook niet meteen wat het was.

Keek naar mijn grote teen en zag eigenlijk op een klein gaatje met iets rood (minibeetje bloed) helemaal niets.
Andere kant (binnenzijde teen) niets te zien. Groot vraagteken natuurlijk............wat zat er in mijn teen.
:)* Helder momentje: Ik druk tegen de binnenkant van mijn grote teen aan en wat gebeurt........... er komt een stukje naald uit aan de buitenkant :D

Toen ik dat zag werd ik even onpasselijk, want die naald zat dus gewoon overdwars in mijn teen.
Maar toch even doorgezet en heel stoer dat stukje naald vastgepakt en toen kon ik hem er zo uit trekken.

Helaas zit hij bij jou wel op een onfortuinlijke plek zo te zien. Lastig keuze hoor, natuurlijk zit je niet te wachten op hechtingen in je voet, maar ik zou er ook net heel gerust op zijn om het te laten zitten eigenlijk. Juist een naald (scherp) zou nog kunnen verplaatsen lijkt mij.
Sterkte met je keuze in ieder geval

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:45

Arrabel schreef:
Citaat:
HIHI... dit is heel bizar!! Klein gaatje maken en een sterke magneet??? :D :D :D :D

Daar dacht ik ook aan....

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze zoveel willen gaan snijden.
Het is toch een kwestie van een gaatje maken tot de naald en dan met een dunne pincet of wat dan ook de naald er uit te trekken?
Waarom moeten ze de hele naald bloot leggen?
Hoe dat ding er in is gegaan moet het er in principe ook weer uit kunnen lijkt mij.

Uhm... Hij zit er al een maand in minimaal, dan krijg je dat er echt niet zomaar uit hoor. Jouw verhaal kan alleen maar als je hem gelijk eruit haalt. Nu is ie helemaal ingekapseld met bindweefsel en dat moet je helemaal opensnijden om het eruit te krijgen.

Ik zou m mooi laten zitten als je geen last hebt. Als je last krijgt kan je hem er altijd nog uit laten halen :P

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht. Voorwerp uit voet verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:54

Wat stoer! , ja niet al jet jou voet is maar dat je het niet voelde zeg :oo , probleem van mij is al ik het weet ga ik voelen elke dag en als ik het voel begin ik te pulken :P

Lekker zitten laten , denk dat het een hoop ellende bezorgt als ie eruit moet..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:57

Geen ervaring, succes in ieder geval!

Als ik zou weten dat ik een naald in mn voet zou hebben, zou hij er direct uit moeten. Alleen het idee al dat er iets in mijn voet zou zitten >;)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:37

Brrr krijg er helemaal de kriebels van haha! Geen idee wat je het beste kan doen, maar vind het echt heel bijzonder :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:43

Ik zou het voorlopig lekker laten zitten, mocht er tzt last van krijgen kan je het er altijd nog uit laten halen

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:50

Gezien die bobbel straks in je schoenen zou ik wel zeggen hem eruit laten halen. Neem aan dat je ergens bij de naald in de buurt je voet meer moet gaan buigen... D'r zit nu een recht stukje metaal tussen, dan kan je nog niet optimaal bewegen.

Maargoed, het zou ook kunnen dat je er helemaal nooit last van gaat krijgen, maarja dat is koffiedik kijken. Je weet het niet he?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:58

De othopeed is degene die zou moeten snijden. Snijden doen artsen gemiddeld errug graag. Als ze zeggen dat het beter is om het niet te doen zou ik het niet doen.
De schoenaanpasser heeft makkelijk praten natuurlijk, die weet echter misschien gewoon niet wat er bij zo'n operatie komt kijken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 03:49

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar mijn oma wel.
Zij heeft ook een keer een naald in haar voet gehad.
Het is al een aantal jaren geleden,, maar ik weet nog dat bij mijn oma de naald is gaan zwerven in haar voet.
Had er veel last van en hij is destijds ook operatief verwijderd.
Hoeveel last ze na de operatie had weet ik zo niet, ik kan het anders best en keer vragen.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:27

Er zit een lichaamsvreemd voorwerp in je voet waar je lijf zich inderdaad vanzelf tegen gaat verzetten. of het voorwerp gaat infecteren en ik ben van mening dat je dan verder van huis bent. Ik zou het lekker laten verwijderen bij een arts.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 22:40

Sizzle schreef:
De othopeed is degene die zou moeten snijden. Snijden doen artsen gemiddeld errug graag. Als ze zeggen dat het beter is om het niet te doen zou ik het niet doen.
De schoenaanpasser heeft makkelijk praten natuurlijk, die weet echter misschien gewoon niet wat er bij zo'n operatie komt kijken.

Nou mij orthopeed gaat niet snijden, hij is geen chirurg.

En nee, de schoenmakker weet niet veel van de specifieke operatie. Maar wel van de bewegingen van mijn voet, en hoe dit straks gaat veranderen.

HA zei ook: lekker laten zitten. Mede doordat het een slachtpartij gaat worden...

Maar ja een andere HA(niet mijne) zegt weer: verwijderen voordat hij gaat ontsteken...

AHHHH zo lastig....wat is nou wijsheid...

Kan dit gedoe er wel bij hebben.....not

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:00

Als het nu geen zeer doet zou ik mooi niets doen.
Soort interne piercing, die gaan toch ook niet allemaal ontsteken?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:07

Raar hoor, een aangepaste schoen, terwijl de oorzaak niet wordt aangepakt.
Maar misschien is het echt wel logisch/verstandig. (al denk ik 'je hele leven lang aangepaste schoenen' een dure hobby is)
TS, je zou eens contact kunnen opnemen met de Maartenskliniek Nijmegen.
Die zijn heel kundig op het gebied van gewrichten etc.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 23:08

senna21 schreef:
Maar misschien is het echt wel logisch/verstandig. (al denk ik 'je hele leven lang aangepaste schoenen' een dure hobby is)

Ik snap je niet helemaal.

Hoezo niet oorzaak aangepakt?

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:18

Mijn ervaring is dat het er zelf uitkomt.
Ik heb ongeveer een half jaar met een stuk naald in de voet gelopen.
Ik trapte erin en vond een afgebroken stuk, en verder niet nagedacht dat er iets in zou zitten.
Alleen met turnen kreeg in er soms last van met het neerkomen na een afsprong.
Op een gegeven moment kreeg in onder mijn voet een soort van wrat, dat was het niet maar na een paar dagen weken en drukken kwam het stukje naald eruit.
Jaren later hetzelfde met glas, na een ongeluk is deze wond (lang verhaal) in het ziekenhuis schoongemaakt en gehecht.
Niets aan de hand zou je zeggen tot 3 jaar later weer een soort wrat en na weken en drukken ja hoor glas.
Eigenlijk weinig last gehad van de naald en het glas behalve aan het eind dan ligt het dicht onder de huid, zodat met druk het prikte.
Succes met je naald

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 23:25

mellen95 schreef:
Mijn ervaring is dat het er zelf uitkomt.
Ik heb ongeveer een half jaar met een stuk naald in de voet gelopen.
Ik trapte erin en vond een afgebroken stuk, en verder niet nagedacht dat er iets in zou zitten.
Alleen met turnen kreeg in er soms last van met het neerkomen na een afsprong.
Op een gegeven moment kreeg in onder mijn voet een soort van wrat, dat was het niet maar na een paar dagen weken en drukken kwam het stukje naald eruit.
Jaren later hetzelfde met glas, na een ongeluk is deze wond (lang verhaal) in het ziekenhuis schoongemaakt en gehecht.
Niets aan de hand zou je zeggen tot 3 jaar later weer een soort wrat en na weken en drukken ja hoor glas.
Eigenlijk weinig last gehad van de naald en het glas behalve aan het eind dan ligt het dicht onder de huid, zodat met druk het prikte.
Succes met je naald

*\o/* *\o/* ik wist wel dat ik niet de enige kon zijn met zulke stunts haha.

Of die van mij er ook zo kan uit komen weet ik niet... hij zit horizontaal in mijn voet.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:27

Jeetje wat bizar! Kan me wel voorstellen dat als iets zo snel gebeurt het niet erg pijnlijk is als wanneer je kort prikt en het ziet.

Toch zou ik het er uit laten halen ook al zou ik super bang zijn als ik zoiets had! Zeker gezien de plek.. Hoe langer je ermee wacht hoe meer die vast gaat groeien (denk ik dan?)

Sterkte in elk geval!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 23:28

Mirranda schreef:
Ik heb vroeger iets soortgelijks gehad, allen de locatie in mijn voet was gunstig.
Lekker aan het dansen op mijn kamer (14 jaar oud), voelde ik dus ook wat mijn voet inschieten. Deed geen pijn en zag ook niet meteen wat het was.

Keek naar mijn grote teen en zag eigenlijk op een klein gaatje met iets rood (minibeetje bloed) helemaal niets.
Andere kant (binnenzijde teen) niets te zien. Groot vraagteken natuurlijk............wat zat er in mijn teen.
:)* Helder momentje: Ik druk tegen de binnenkant van mijn grote teen aan en wat gebeurt........... er komt een stukje naald uit aan de buitenkant :D

Toen ik dat zag werd ik even onpasselijk, want die naald zat dus gewoon overdwars in mijn teen.
Maar toch even doorgezet en heel stoer dat stukje naald vastgepakt en toen kon ik hem er zo uit trekken.

Helaas zit hij bij jou wel op een onfortuinlijke plek zo te zien. Lastig keuze hoor, natuurlijk zit je niet te wachten op hechtingen in je voet, maar ik zou er ook net heel gerust op zijn om het te laten zitten eigenlijk. Juist een naald (scherp) zou nog kunnen verplaatsen lijkt mij.
Sterkte met je keuze in ieder geval

Had jouw reactie over het hoofd gezien......

Maar kan me wel voorstellen dat je even onpasselijk werd....

Ik zag bij mij ook niet veel. Klein gaatje en drupje bloed...verder helemaal niks.

HA dacht niet dat hij ging verplaatsen, omdat hij waarschijnlijk al ingekapseld is.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:11

Kitty1985 schreef:
senna21 schreef:

Ik snap je niet helemaal.

Hoezo niet oorzaak aangepakt?

Allereerst: oei wat naar zeg! Ik zou in eerste instantie zeggen: haal eruut! Totdat ik me nu ook bedacht dat ik zelf door operaties lichaamsvreemde materialen in me heb, waaronder een gebroken, zwevende schroef en daarvan denk ik: mooi laten zitten! Als je er last van hebt is het echter wel iets anders.

Ik denk trouwens dat senna21 denkt dat je schoenen aangepast worden vanwege die naald, maar ik ga er vanuit dat dat eeen andere reden heeft..
Laatst bijgewerkt door ievie op 23-09-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:15

Hmmm, er liepen/lopen toch ook nog wel mensen rond met granaatscherven van de oorlog in hun lichaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:16

Ja soms ook kogels dacht ik. .

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:23

Klopt hoor. Maar die zitten meestal op plekken waar ze geen schade aanrichten en dat ook niet gaan doen.
Gebeurd wel dat ze 20/30 jaar later alsnog problemen krijgen met het object.

Maar bij mij zit hij onder mijn voet. Nog wel op een gunstige plek.

Ze waren het er allemaal wel over eens dat ik er ooit last van ga krijgen, maar wanneer.....en wat nou wijsheid is wanneer hij eruit moet daar zijn de meningen over verdeelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:04

As ze nu al denken dat je er ook last van gaat krijgen, zou ik het eruit laten halen. Ik denk dat het nu makkelijker te verwijderen is dan over een paar jaar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:42

TS, hoe gaat het nu? Heb je er last van gekregen of os het verwijderd?

Oud topic i know maar heb toevallig hetzelfde en ben op zoek naar wat ervaringen.

Al kan ik mij niks herinneringen, ook nooit n wondje gezien dus geen idee hoe lang het er zit.

Ik ben vd week voor een foto van mijn voet gegaan ivm mogelijke breuk na een val en toen kwam naar boven dat er een naald in mijn teen zit (teen naast grote teen). Niet in het uitstekende stuk.
Op de foto zag ik 2 stukjes, de punt en nog een stukje. Samen ongeveer een cm lang. Hoor verschillende verhalen en ben eigenlijk bang dat het gaat zwerven. Kan dit?

Ik merk er absoluut niks van, voel ook niks (ik denken zelf dat het in het eelt zit).

Verwijderen doe ik echter liever pas als laatste optie aangezien ik staand werk heb.