Elektrisch roken, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femkepullens

Re: Elektrisch roken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:42

Jaime, wat voor nicotinegehalte heb je? Hoe lager het nicotinegehalte hoe minder keelgevoel je ervaart..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:49

Ik snap sommige moeilijke praat hier niet hoor haha.

Mijn e-sigaret komt van e-smoking.nl en had hem heel netjes de volgende dag al in huis. Ik rook de middelste patronen, die 9,95 per pakje kosten en daar doe ik ongeveer twee weken mee. Smaak regular en ik proef haast geen verschil!

Startpakket is 59 euro voor 2 sigaretten oplader en patronen die je erbij krijgt!
Mij bevalt het prima dus ik zeg zeer zeker doen!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:55

Ik heb een joyetech ecab, mijn moeder en halve familie ook. Mijn moeder dampt enkel nof, maar zelf rook ik wel maar damp ik ook. Ik heb voor kijn damper blackberry smaak momenteel.

Ik wil wel helemaal over op alleen dampen maar ik vind er toch nog iets missen momenteel, lastig uit te leggen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:42

@femkepullens, dat is bij mij niet het geval. Zit nu op ca. 3,5 mg nicotine maar heb nog steeds het gevoel dat ik inhaalleer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:26

Skyliner schreef:
Jaime_ schreef:
Kleine moeite om te typen Skyliner, maar veel moeilijker om uit te voeren, anders was dat zeker al lang zo geweest.

Denk bij elke sigaret na over de gevolgen ervan en dat die ene sigaret wel iets uitmaakt :)

[ Video ]

Let op: Kan als schokkend gezien worden :)

10% kans op longkanker, + nog eens 20% kans op COPD. Ook een verschrikkelijk nare ziekte. Je longen zijn gewoon te belangrijk om te vernaggelen...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:29

femkepullens schreef:
Jaime, wat voor nicotinegehalte heb je? Hoe lager het nicotinegehalte hoe minder keelgevoel je ervaart..

Ik heb nu een 12mg liquid, de shag die ik normaal gebruikte voor het klikken bevat 0,9 mg.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:33

H .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:43

Nee hier in Enschede, was een kadootje haha.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 09:45

ik heb gisteren een menthol liquid gehaald, en die vind ik wel prima smaken. Ben me nu heel erg aan het inlezen, er is echt heel veel info over te vinden. Je hebt ontzettend veel mogelijkheden.
Leuke bijkomstigheid, is dat ik nu zonder enige moeite al haast geen gewone brand-sigaretten meer rook. Gewoon omdat de behoefte er niet is.. Terwijl ik normaal echt een stevige roker ben..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:11

ingeb0rg schreef:
Ik snap sommige moeilijke praat hier niet hoor haha.

Mijn e-sigaret komt van e-smoking.nl en had hem heel netjes de volgende dag al in huis. Ik rook de middelste patronen, die 9,95 per pakje kosten en daar doe ik ongeveer twee weken mee. Smaak regular en ik proef haast geen verschil!

Startpakket is 59 euro voor 2 sigaretten oplader en patronen die je erbij krijgt!
Mij bevalt het prima dus ik zeg zeer zeker doen!

Deze zelfde aanbieding heeft mijn man toen ook aangeschaft en hij was er zielsgelukkig mee. Helaas achteraf dus een hele dure investering, omdat het niet is toegestaan op zijn werk... Hij wil dolgraag stoppen met roken (en meerdere collega's met hem), maar op deze manier gaat dat niet lukken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:12

Jaime_ schreef:
ik heb gisteren een menthol liquid gehaald, en die vind ik wel prima smaken. Ben me nu heel erg aan het inlezen, er is echt heel veel info over te vinden. Je hebt ontzettend veel mogelijkheden.
Leuke bijkomstigheid, is dat ik nu zonder enige moeite al haast geen gewone brand-sigaretten meer rook. Gewoon omdat de behoefte er niet is.. Terwijl ik normaal echt een stevige roker ben..

Toppie! En nu ook blijven volhouden (maar dat was je toch al van plan, ha ha)! ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:28

Shenavallie. Waarom mag dat nou precies niet dan? Dat vraag ik me echt af...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:45

Mijn man werkt op de bekendste luchthaven van Nederland en in eerste instantie werd gezegd dat er sprake was van mogelijk explosie-gevaar (in combinatie met angsten voor terrorisme 8)7 ), maar nu hebben de werknemers de werkelijke reden gehoord: het bedrijf verliest giga-bedragen op maandbasis als men electrisch rookt in plaats van echte sigaretten. Er wordt namelijk op de luchthaven ook tabak verkocht en als de werknemers daar niet meer afnemen, zal het dus flinke verliezen lijden. Schijnbaar is het verkloten van de gezondheid van je werknemers minder erg... |o

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:32

Ik lees even mee.. Ik wil er een voor mijn moeder kopen.. Zij rookt Kent, dat is best licht.. Welke verpakking raden jullie dan aan?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:41

Shenavallie schreef:
Mijn man werkt op de bekendste luchthaven van Nederland en in eerste instantie werd gezegd dat er sprake was van mogelijk explosie-gevaar (in combinatie met angsten voor terrorisme 8)7 ), maar nu hebben de werknemers de werkelijke reden gehoord: het bedrijf verliest giga-bedragen op maandbasis als men electrisch rookt in plaats van echte sigaretten. Er wordt namelijk op de luchthaven ook tabak verkocht en als de werknemers daar niet meer afnemen, zal het dus flinke verliezen lijden. Schijnbaar is het verkloten van de gezondheid van je werknemers minder erg... |o

Een werkgeve mag volgens mij niet eens bepalen wat jij in je pauze doet, dat is immers vrije tijd.. Zou er lak aan hebben en gewoon buiten het gebouw 'roken'.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:52

Dat is helaas ook niet mogelijk gezien de aard en de plaats van het werk. Hij moet eerst door de douane voordat hij naar buiten kan en tegen de tijd dat hij daar is, is de pauze alweer voorbij (of is hij inmiddels alweer opgeroepen voor een storing). Plus dat het vaak niet mogelijk is om gepland een pauze te houden, vanwege de vele storingen die ad-hoc opgelost moeten worden. Er wordt momenteel nog flink over en weer gediscussieerd over dit onderwerp, want men laat het er niet bij zitten.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:21

Ik heb toevallig vanmorgen een electronische sigaret besteld op internet. Ben erg benieuwd wanneer ik hem binnen heb.

Voor mij ook de reden dat ik wil stoppen en hoop hiermee langzaam af te kunnen met de brand sigaretten en uit eindelijk ook zonder de electronische te kunnen.

Ik heb de Ego CE4 V2 besteld.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:29

lees even mee.

iemand had het over een vulling waar ze ongeveer 2 weken mee doet.
om te vergelijken,wat rookte je normaal in een week?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:31

Ik gebruik m nu een paar weken, vorig weekend ging de batterij stuk en zat ik alweer snel aan de gewone sigaretten. :o
Vandaag terug geweest naar de winkel, bonnetje kwijt natuurlijk, maar kreeg zonder moeilijk doen een nieuwe mee.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 16:53

Ik kan ondertussen vertellen dat ik al bijna 2 weken geen gewone sigaret meer heb aangeraakt. De week ervoor was ik al sterk geminderd, van ruim 30 naar maximaal 5. En nu dus al een tijdje helemaal zonder dankzij de e-sigaret :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:55

Ik lees even mee ! Wat fijn dat het jullie allemaal bevalt, ik kan me er echt nog niks bij voorstellen. Om elektrisch te roken, ik mis dan gewoon "het roken" de rook zeg maar.

Ik moet binnekort gaan stoppen. Dus als "hulp" wil ik de elektrische sigaret en pleisters ect ect.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:57

Het ding "rookt" anders behoorlijk. :))

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 19:26

Als je een e-sigaret koopt rook je niet maar damp je..

Als je een goede e-sig koopt zoals bijv. een ego batterij met clearomizer dan kom je een heel eind. De liquids kan je halen met diverse nicotine gehaltes, de hoeveelheid nicotine kan je dan langzaam afbouwen, pleisters heb je dan niet nodig :-)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:42

Ik kreeg zaterdag met e- sigaret binnen. Zaterdag avond was mn pakje sigaretten leeg dus dit was het juiste moment. Vanaf zondag tot gisteren geen gewone sigaret meer gerookt. Gisteravond ging ik overstag en heb 2 gewone sigaretten gerookt. Ik ga mezelf niet pijnige, maar 2 sigaretten in bijna een week is niet zoveel. Ik rookte normaal een pakje per dag.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:29

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt