Zwanger! Mag je paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:40

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:40

bij mijn vorige zwangerschap heb ik gereden tot 27 weken..toen kwam ik er niet meer op :') (niet genoeg kracht meer in mijn benen)

helaas staat het paardrijden momenteel nog stil en ik ben nu ruim 20 weken zwanger dus ik stap er ook niet op al zou ik de mogelijkheid hebben :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:41

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:44

ja spannend :):) kan ieder moment komen :P

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:56

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook met de verloskundige overlegd zij had toen zoiets van, jij kent je paard je weet zelf wat je mogelijkheden hierin zijn als het niet meer gaat stop je vanzelf wel, ik heb tot 30 weken gereden. Ik kon toen niet meer zelfstandig op en afstappen. Mijn man moest me iedere keer helpen.. :o
Toen ik bijna 4 maanden zwanger was ben ik van de trap afgevallen, gelijk de huisarts gebeld maar vertelde me dat het absoluut geen kwaad kon _-:( het kindje zat/ was veilig in mijn buik :? Verloskundige maakte zich ook geen zorgen dus ik heb tot 30 weken ongeveer door gereden. Nadat ik gestopt was met rijden had ik binnen 2 weken last van bekkenistabiliteit.

shirleybill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:14

StalNollie schreef:
shirleybill schreef:
Bedankt ja alles geregeld binnen 2 weken eens langs enz nou ik ben echt bang dat we het kindje zullen verliezen en uit elkaar gaan groeien of hij me niet meer graag zal zien als ik een bolle buik heb!
Ook door mijn job word het vast zwaar ik ben lo leerkracht leerlingen hebben het al door :-) maar vind ik. Niet erg! Ik Geef aan de 1ste en 2de extra lessen en die zorgen wel goed voor mij :-) rijden zal ik vast enkel stap doen Want Kheb toch wat schrik!
Bedankt iederen

het mag zolang je lichaam het aangeeft nog te kunnen
ik zelf niet gedaan ivm risico.
heb dan ook vaak alleen jonge paarden te rijden.
verder vind ik dat je wel mag op gaan letten op je typen voor een leerkracht typ je erg slordig en kom je nogal jong en kind over.

Het is wel sport leerkracht en ja, ik schrijf misschien wel zonderleestekens maar met gsm gaat dan niet zo goed!
Mvg

StalNollie

Re: Zwanger! Mag je paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:23

doelde niet alleen allemaal een snel er slordig getypt verhaal. deze zin alleen al
het is wel sport leerkracht en ja, (niet echt een goede opbouw ook al ben je een sport leraar, correct nederlands.)
vandaar dat het wat ongeloof waardelijker overkomt allemaal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:35

Het gaat er toch niet om of je wel erop kan komen en rijden mag?

Het gaat om de risico's, want het blijven dieren he en die kunnen malle fratsen uithalen als het ergens van schrikt of wat dan ook als je erop zit.

Ik zou niet gaan rijden maar lekker tutten en ermee longeren.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:47

Ik snap er niks van, ben je ongepland zwanger? Beetje vreemd dat je je afvraagt of je vriend wel bij je blijft... Je schrijven komt op mij niet heel volwassen over.

Over het rijden, dat is voor ieder persoonlijk en hoe jij je erbij voelt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:47

Wat trouwens grappig is is dat de afgeraden sporten per land verschillen.
Skieen wordt bijv door Nederlandse artsen afgeraden vanaf een bepaalde maand terwijl de zwitsers gewoon aanraden om alleen makkelijke hellingen te doen :P
Fietsen is voor Nederlanders weer 'no problemo' (hoewel je een boel schade kan oplopen door een stuur in je buik) tot de laatste maand.
Duitsers lijken paardrijden weer niet echt spannend te vinden.
Autorijden blijft met stip het gevaarlijkste in geval van een ongeluk door de kracht van de gordel en het stuur. Een vriendin had met 7 maanden een mini ongelukje (allleen de zijkant geraakt bij stapvoets file rijden) maar kreeg wel accuut weeen en moest daarna op medicatie blijven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:56

Gewoon zo snel mogelijk beginnen met vrijheidsdressuur zodat je paard kan knielen wanneer je er op wilt.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:05

Ragdollcat schreef:
Het gaat er toch niet om of je wel erop kan komen en rijden mag?

Het gaat om de risico's, want het blijven dieren he en die kunnen malle fratsen uithalen als het ergens van schrikt of wat dan ook als je erop zit.

Ik zou niet gaan rijden maar lekker tutten en ermee longeren.

precies..ik vind het dus ook onverantwoordelijk

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:38

lieveli schreef:
Gewoon zo snel mogelijk beginnen met vrijheidsdressuur zodat je paard kan knielen wanneer je er op wilt.

:')
hahaha

TS, hoe denkt je vriend over jullie zwangerschap dan?
heb je wel eens met hem hier over gesproken, en over hoe jullie leventje er over 6 maanden uit zal zien?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:49

Wat risico betreft, dan kun je beter thuis blijven zitten. Dan zitten er overal risico's aan verbonden als je het zo bekijkt. Ben zelf met 4maanden gestopt met rijden, doordat ik mijn banden begon te voelen. Heb wel nog met 6.5 maand als groom meegeholpen. Maar ben er niet meer op gestapt. Je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt . Je lichaam geeft zelf aan wat gaat en wat niet. Voor je het weet zit je weer op het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:04

Enige waar ik problemen mee heb is mn zadel er op krijgen :') (western)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:11

kinel schreef:
Wat risico betreft, dan kun je beter thuis blijven zitten. Dan zitten er overal risico's aan verbonden als je het zo bekijkt. Ben zelf met 4maanden gestopt met rijden, doordat ik mijn banden begon te voelen. Heb wel nog met 6.5 maand als groom meegeholpen. Maar ben er niet meer op gestapt. Je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt . Je lichaam geeft zelf aan wat gaat en wat niet. Voor je het weet zit je weer op het paard.

dat klopt, maar er is verschil tussen de normale dagelijkse dingen en het gevaar echt opzoeken, dan vind ik dat als je zwanger op een paard gaat zitten je bewust het gevaar opzoekt. Als je op een stoep loopt b.v schiet die echt niet ineens weg.
Maar wat ik dan afvraag, wat vinden de a.s vaders ervan dat de moeder van hun ongeboren kindje deze dingen doet?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:16

Die van mij was er niet blij mee en maar al te blij dat ik stopte

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:20

opisop_shop schreef:
Die van mij was er niet blij mee en maar al te blij dat ik stopte

Dat snap ik wel hoor, het is ook zijn kindje natuurlijk :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:36

Citaat:
dat klopt, maar er is verschil tussen de normale dagelijkse dingen en het gevaar echt opzoeken, dan vind ik dat als je zwanger op een paard gaat zitten je bewust het gevaar opzoekt. Als je op een stoep loopt b.v schiet die echt niet ineens weg.
Maar wat ik dan afvraag, wat vinden de a.s vaders ervan dat de moeder van hun ongeboren kindje deze dingen doet?

Dat vind ik dan weer volledig onzin. Ik ben de afgelopen jaar vaker van de fiets gereden door auto's dan van een paard gevallen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:42

dat is dan bij iedereen verschillend, ik ben 1 keer in mijn leven van de fiets gereden, van de scooter nog nooit, en ben toch el vaker van een paard gevallen.....ik blijf bij mijn mening dat je het gevaar bewust opzoekt als je op een paard gaat zitten..als ie onverwachts weg schiet kan je al liggen....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:45

Sizzle schreef:
Citaat:

Dat vind ik dan weer volledig onzin. Ik ben de afgelopen jaar vaker van de fiets gereden door auto's dan van een paard gevallen.

Hier geldt hetzelfde.

Mijn man heeft nooit moeilijk gedaan.
Bij mijn tweede heb ik 's morgens nog een stapritje door het bos gemaakt en 's middags is ze geboren.
Fietsen had ik meer moeite mee (remmen en af/opstappen voor het stoplicht/kruising, was drama).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:45

Misschien ligt dat ook aan je hoeveelheid ervaring?
Ben vorige week een druipsteengrot gaan bezoeken en ben daar van de trap gegleden.
Had ik dat gevaar niet moeten opzoeken?
Ben vandaag op puzzelrit geweest met mijn paard: parapluus uitklappen vanaf paard, strandballen overgooien etc. Beest heeft niet eens met z'n oren gewapperd.

Op de terugweg was er een malloot die bijna zijn auto in mijn trailer parkeerde met invoegen.

Wat was dan precies het gevaarlijkste vandaag?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:46

ehhm ervaring genoeg, ik rijd 23 jaar ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:48

Oenka schreef:
ehhm ervaring genoeg, ik rijd 23 jaar ;)

Het is niet altijd de tijd die het doet he...
Ik maak al sinds mijn 14e paarden zadelmak. Ben niet zo snel op de grond.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:48

verkeers ongevallen etc zoek je het niet BEWUST op, als je op een levend dier gaat zitten wel, daar zit het verschil!
Maar dat kunnen sommige mensen niet begrijpen, of willen het niet begrijpen. Ik zou het gewoon nooit doen :) en vind het raar dat mensen het wel doen en onverantwoordelijk. Maar das mijn mening, Diegene die het wel willen doen moeten dat zelf weten ;)