Ooglaeseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:01

Ik heb mijn beide ogen laten laseren bij het oogziekenhuis in Rotterdam.
Ben 100% tevreden.
Ze hebben eerst mijn slechtste oog gedaan en de week erop mijn betere oog.
Even twee dagen last van mijn ogen gehad en daarna was de irritatie zo goed als weg.
Het is nu bijna 3 jaar geleden dat ik het heb laten doen en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Oke het is even een grote investering, maar koop eens 10 nieuwe brillen met een leuk montuurtje zonder jampot glazen...

Heel veel mensen hoorde ik tegen mij zeggen: 'laat het toch in Turkije doen, veel goedkoper''
Maar die vergaten een ding: Nazorg en Controlle's! Die krijg je in Turkije niet!!!
Ongeveer 15% van de personen die in Turkije hun ogen laten laseren schijnen alsnog een bezoek te moeten brengen aan een oogarts in NL, vanwege complicatie's.

Bij een behandeling is er altijd een kans dat er complicatie's optreden. Maar verlies van het gezichts vermogen aan een of beide ogen is heel sporadisch.

Laat je vooraf goed informeren door een kliniek naar keuze!

Even een linkje naar de Focus kliniek(onderdeel van het oogziekenhuis Rotterdam)

http://www.oogziekenhuisfocuskliniek.nl/

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:16

Blue_Eyes schreef:
Dan houdt het al op, dan zou je al geen kliniek vinden die bereid is om te laseren.

Ow maar er is geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt dat ik (of mijn familieleden) onze
ogen gaan laten laseren! Nee, ik ben veel te bang dat het fout zal gaan!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Ooglaeseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:31

Dat had ik begrepen, maar dat kan dus ook niet. Je geeft aan dat je er niets aan zou hebben omdat het na 10 jaar toch weer minder zou worden - in het algemeen is dat dus niet zo.

Verder is de kans dat het misgaat érg klein hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:49

Ik heb het ook laten doen, nu ongeveer 1,5 jaar geleden maar ook in België, zelfs bij een oogarts uit het ziekenhuis waar ik werk. Ik had -8 en -7 met cilinder, maar weet niet meer juist hoeveel die was.

Ik heb diverse controles gehad voor de operatie en moest kunnen aantonen dat ik stabiel was. Ging vlot, was al 2 jaar door hem opgevolgd en de jaren ervoor bij mijn andere oogarts was ook mooi doorgegeven.
De ingreep zelf duurde 20 minuutjes. Je krijgt druppels in je oog die verdoven, voel je niks van. Dan sperren ze je oog open met een speciaal dingetje. Je ligt dan al onder de machine. Mijn oogarts werkte samen met een collega uit ons ziekenhuis, en hij zat aan mijn hoofd en hield mijn hoofd ook stil. Op een zachte manier. Hij praatte ook de hele tijd tegen me en gaf gewoon uitleg "nu gaat dat gebeuren en dan dit". Mijn hoornvlies is niet meer weggehaald om te laseren. Het is zo aangepast dat ik wss ook geen muvtifocale bril meer ga nodig hebben, maar op termijn gewoon een leesbrilletje.
Bij het buitenstappen van zijn kabinet heb ik druppels en medicatie meegekregen en een hele lijst instructies. Ik merkte toen al dat ik beter zag, ware het nog steeds wazig.

Hij raadde aan om een temesta te nemen die avond zodat je rustig slaapt en pijnstillers. De ochtend nadien moest ik alweer op controle. Helaas voor hem werkte die temesta zo goed, dat ik ook in de controlestoel gewoon terug in slaap viel :=
Goed dat mama er was om me elk uur te wekken voor mijn druppels. De dag daarna sliep ik nog steeds veel door dat pilletje maar het ging beter. Had heel af en toe dat zand-gevoel of even een klein gevoel van druk op mijn ogen, maar nooit pijn of overmatige last. De operatie was op dinsdagavond, woensdagochtend dus controle gehad en vrijdagmiddag weer controle om de beschermlenzen weg te halen die ze geplaatst hadden. En maandag ben ik gewoon gaan werken :)

Heb er nog geen seconde spijt van gehad! Ik kon enkel daglenzen en zelfs dat was opletten voor ontstekingen (gevoelige ogen). Door mijn smalle en kleine hoofd was een goed montuur vinden een hel, idem om er dan glazen in te laten passen en ik betaalde me blauw.
Mijn ziekenfonds betaalde me ook €100/oog terug bij deze operatie omdat ik dus zo'n grote afwijking had. De dag na de operatie zag ik redelijk goed, tegen de avond zag ik zoals het hoort en intussen ben ik op controles steeds weggestuurd met perfect zicht :D

Voor de kostprijs moet je het niet laten. Heb even nageteld, en wanneer ik jaarlijks lenzen zou blijven kopen aan €80/maand, dan heb ik dat er op 3 jaar alweer ruim uitgehaald.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 07:16

Met een leesbrilletje op latere leeftijd kan ik leven, dat vind ik geen probleem. De prijs maakt mij ook niets uit, ik durf het risico niet te nemen om daarop te gaan besparen. Voor nacontroles lijkt het mij handig als ik een kliniek zoek in de buurt van mijn woonplaats. Dan heb ik nog steeds keuze zat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:21

Mijn schoonzoonheeft het ongeveer acht jaar geleden laten doen in Belgie, volgens mij Eupen. Scheelde de helft qua prijs met Nederland! Hij had ook min acht en mijn negen en heeft nog steeds geen bril nodig. Moet ook zeggen dat hij daar zeer vriendelijk en proffesioneel geholpen zijn, omdat we uit Nederland kwamen werd het vooronderzoek en de behandeling, mits dat kon, op dezelfde dag gedaan, ging perfect.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:27

Ik heb vorig jaar een lensimplantaat laten zetten bij rijnzicht oogkliniek in oegstgeest. Ze laseren daar ook maar dat was met mijn ogen niet mogelijk. Ben er ook super blij mee, wat een uitvinding! Nooit meer sochtends hoeven klieren met lenzen. De operaties vielen mee en het herstel ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:00

Zorg vooral dat je je goed voelt bij je arts, dat je alles begrijpt en dat hij open staat voor vragen en uitleg. Je hebt inderdaad maar 1 paar ogen en investeren in iemand waarbij je een goed gevoel hebt is een must. Denk dat de mijne alles 20x getekend heeft hoe en wat, mocht ook meekijken met de testen en hij legde haarfijn uit wat nou wat wilde zeggen. Echt top. had ik dat niet gehad, dan had ik het ook niet gedaan. Hij belde me zelfs mijn 1e werkdag even op mijn dienst om te vragen hoe het ging *D

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:39

Varekaj schreef:
Zorg vooral dat je je goed voelt bij je arts, dat je alles begrijpt en dat hij open staat voor vragen en uitleg. Je hebt inderdaad maar 1 paar ogen en investeren in iemand waarbij je een goed gevoel hebt is een must. Denk dat de mijne alles 20x getekend heeft hoe en wat, mocht ook meekijken met de testen en hij legde haarfijn uit wat nou wat wilde zeggen. Echt top. had ik dat niet gehad, dan had ik het ook niet gedaan. Hij belde me zelfs mijn 1e werkdag even op mijn dienst om te vragen hoe het ging *D

Daarom kijk ik ook niet naar de prijs. In eerste instantie zal ik zoeken naar een kliniek in de buurt vanwege het gemak. Zeker met nacontroles. Kan ik de kliniek niet vinden waarbij ik mij prettig voel, zal ik verder in Nederland de klinieken bekijken. Alle websites zijn er ongelovelijk professioneel uit, en dat maakt de zoektocht er niet makkelijker op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:45

Rondvragen bij kennissen en vrienden. Of advies vragen aan je HA of oogarts mocht deze de operatie niet zelf uitvoeren wie hij kan aanraden. Ik dacht het eerst in Gent te doen, bij de arts die mijn ex-schoonvader heeft behandeld. Tot ik van collega hoorde dat zij het op het werk had laten doen en die was lyrisch over die arts. Ik schrijf patiënten bij hem in, dus goed opgelet en inderdaad, zowat iedereen was supertevreden over zijn operaties (enige minpuntje was soms de kliniek waar hij opereerde, die lag niet makkelijk bereikbaar in de spitsuren en in ons ziekenhuis had hij de ruimte en het materiaal niet). Ben dan een paar keer op controle geweest, info gevraagd en toen was ik om.

Hij was trouwens de goedkoopste ook. Collega had andere artsen en klinieken in het Brusselse gecontacteerd en bezocht voor prijsvergelijk en dergelijke, en die hoorde echt vaak "u betaalt het voorschot cash, maar dat is niet terugbetaalbaar van uw ziekenfonds en zal dus ook niet op de factuur staan". Zegt ook genoeg als je onder tafel moet betalen...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:57

Ik vind dat als je goede berichten hoort en leest van een kliniek en de behandeling is daar voor allebei je ogen even duur als in Nederland voor een oog, dat zoiets toch wel meetelt want hij moest het uit eigen zak betalen. Als ik mijn ogen zou laten laseren zou ik ook daarheen gaan.

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:02

Zowel mijn vriend als zijn broer en zus hebben hun ogen laten laseren bij international vision center in amsterdam. Ze zijn allemaal
erg tevreden hier over en nog steeds zeer blij mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:07

Weet niet hoeveel het in Nederland kost, maar ik heb €2000 betaald voor beide ogen. Hierin waren de voormetingen, de metingen op de dag van ingreep, de controles de dag nadien en 2 dagen later inbegrepen. Per consult vooraf en nadien voor opvolging buiten bovengenoemde controles betaal je €50 denk ik, maar omdat hij arts is in het ziekenhuis waar ik werk kreeg ik die 100% terugbetaald. Ook mijn ziekenfonds kwam €100/oog tegemoet bij deze ingreep. De ingreep was dinsdagavond en de maandag nadien kon ik al gewoon weer aan het werk. Voor geval van had ik een zonnebril bij (werk hele dag op pc met fel licht binnen) maar die heb ik niet nodig gehad.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 11:18

Een kleine update: Ik heb een afspraak gemaakt bij Vision Ooglaeseren in Hoofddorp. Ik dacht dat de kliniek in Utrecht zat, maar blijkbaar niet. Maar omdat het een kliniek is wat voor mij betrouwbaar en goed overkomt vind ik het niet erg om 'helemaal' naar Hoofddorp te gaan. Op donderdag 7 november mag ik daarheen. Eyescan in Utrecht had ook mijn aandacht, maar mijn man vond de prijs echt te veel te hoog.