Kaakoperatie, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:14

Nayomie schreef:
Oh gus, het was niet helemaal duidelijk maar het betreft mijn onderkaak :)

Dat was me niet helemaal duidelijk. Ik dacht dat ze je bovenkaak naar achteren gingen plaatsen maar zo te zien gaat je onderkaak juist naar voren. Daarvoor geldt ook dat dit absoluut niet onder plaatselijke verdoving zal gebeuren.

Wat betreft het bot weghalen: ik weet dat er ziekenhuizen zijn die de onderkaak naar voren plaatsen door bot toe te voegen. Daarentegen zijn er ook artsen die de onderkaak zodanig doorzagen dat de kaak naar voren kan worden geschoven. Dan is er (vaak) geen extra bot nodig.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:14

Ik heb geen problemen met het plaatje, ik heb alleen wel een paar plekjes waar ik geen gevoel meer in heb (op mijn lip zit een plek en op mijn kin)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:15

PanniePannie schreef:
Nayomie schreef:
Oh gus, het was niet helemaal duidelijk maar het betreft mijn onderkaak :)

Dat was me niet helemaal duidelijk. Ik dacht dat ze je bovenkaak naar achteren gingen plaatsen maar zo te zien gaat je onderkaak juist naar voren. Daarvoor geldt ook dat dit absoluut niet onder plaatselijke verdoving zal gebeuren.

Wat betreft het bot weghalen: ik weet dat er ziekenhuizen zijn die de onderkaak naar voren plaatsen door bot toe te voegen. Daarentegen zijn er ook artsen die de onderkaak zodanig doorzagen dat de kaak naar voren kan worden geschoven. Dan is er (vaak) geen extra bot nodig.

Dat laatste hebben ze bij mij gedaan ! Bij mij ook nergens anders bot vandaan gehaald.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:17

chanicha schreef:
PanniePannie, ik wilde geen beugel en heb zes weken met mijn kaken op elkaar gezeten d.m.v. ijzerwerk.

Ken iemand die dat ook zo heeft laten doen ja. Daarom schreef ik ook dat het in 'vrijwel' alle gevallen samen gaat met beugel. Zo te lezen ben jij dan 1 van de weinigen met het geluk dat boven- en onderkaak qua grootte en vorm op elkaar gaat passen na de operatie. Bij de meeste mensen moet daar helaas eerst met behulp van een beugel voor gezorgd worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:34

Als artsen het afraden, niet doen.

chanicha

Re: Kaakoperatie, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:27

Ze moesten bij mij ook de onderkaak inkorten en wilden inderdaad dat ik eerst een beugel zou nemen maar mijn gebit was toen niet echt sterk en ik heb gevraagd of er een andere optie was.

Anoniem

Re: Kaakoperatie, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:57

Mijn zwager heeft zijn kaak laten corrigeren dmv een operatie, en hij is er echt heel erg blij mee. Kon gelijk de beugel eruit laten halen. Hij heeft drie weken vooral veel soep en gepureerd eten gegeten. Maar voor hem was het het allemaal waard :j