Baby verkouden en neusspray

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Baby verkouden en neusspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:54

ik zuig uk zijn neus ook leeg.
hij schreeuwd moord en brand en as ik klaar ben krijgt hij de borst.
vannacht lag hij 1,5 uur te woelen omdat hij niet kon slapen.
toen heb ik zijn neus leeg gemaakt en heeft hij gedronken.
daarna sliep hij zo in en heeft hij nog 2,5 uur geslapen.
blijkbaar verlicht het hem enorm

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 09:45

hier net ook weer neus leeggehaald en hij is in een warm bad geweest (liep toen met bakken uit zijn neus) hij heeft t nog wel erg moeilijk maar t is te doen..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:12

wat is trouwens de kleur van het snot? Doorzichtig = gewoon verkouden.

Geel/groen kan een teken zijn van ontstoken neusamandel en dat is echt heel vervelend en duurt ook langer tot het over is.

Luuf op de borstkas smeren wilde hier ook nog wel helpen toen onze kinderen babies waren.

Als ze slecht drinken vanwege de benauwdheid, wil het nog wel eens helpen om 's avonds laat als ze half slapen een fles te geven.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:26

Ik heb hier ook een kleintje van net 7 maanden die wat vaker verkouden is.
Wij deden ook zoutoplossing, uitzuigen, bed schuin de ui hebben wij ook geprobeerd maar hielp volgens mij niet echt.
Wat bij ons hielp om hem te laten slapen was dat ik zit en hij tegen mij aan ligt zeg maar borst op borst dan ligt hij niet plat en vind het fijn om bij je te zijn hij sliep zo en als ik dan zeker wist dat hij sliep legde ik hem in bed. Anders ging hij tegen zijn slaap vechten en huilen en werd hij juist nog snotteriger.

Als hij eenmaal in slaap was sliep hij vaak gewoon goed door.

Sterkte hoop dat de kleine snel beter is.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:32

Een neus spray doet zijn werk niet echt.
"Beter" is gewoon zoutoplossing geven met een spuitje.
Dat komt daar waar nodig is.
Zo n spray komt er niet eens in de buurt.
Zoutoplossing kun je gewoon vaak doen.

Werkt hier altijd heel goed

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:52

Oh, ja, wat die ui betreft : soms wil het helpen die op te warmen. Wij hebben dat ondervonden toen we ten einde raad een uiencompres hadden gemaakt voor op haar oortjes bij een oorontsteking die maar bleef aanhouden, 2 maand aan een stuk. Uien op lage temperatuur in de oven (50-60 graden) en daarna in gaas wikkelen en, in geval van een oorontsteking, op het pijnlijke oor vastbinden. Voor de oren deed het niet veel, voor de neus daarentegen...die begon meteen te lopen. Dus misschien helpt warme ui in de kamer zetten ook, dan komen die stoffen beter vrij.

Verder is goed spoelen belangrijk omdat je anders meer kans hebt op een oorontsteking.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:01

Mini likje luuf aan de onderkant OP de neus smeren werkt ook prima.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:23

hier echt groen/geel snot.
mag zoutoplossing al bij 1maand oude baby's en wat is de verhouding.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:31

Blokje je haalt dat bij de apotheek in pipetjes. Misschien hebben jullie dat ook bij de drogist?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:45

ik heb wel een neusspray met zoutoplossing voor Ruben.
Jesse zijn neusje is al leger ik hoor hem niet meer zo 'roggelen' (knorren weet niet hoe ik het moet uitleggen)
ik ga zo stomen en douchen met me kleine man.(voor het eerst douche en dus ook eindelijk weet lekker huid op huid <3 )

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:23

JoAnn schreef:
Blokje je haalt dat bij de apotheek in pipetjes. Misschien hebben jullie dat ook bij de drogist?

Bij ons kun je gewoon liter flessen kopen.
Moet je wel even om vragen
Je kan het ook makkelijk zelf maken met gekookt water en zout.

Ja mag blok.
Verhouding weet ik zo niet uit mijn hoofd

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:29

Pantuf die kleine flacons zijn steriel. Ik kan dat hier ook in grote flessen krijgen, maar verkies toch de 5 ml verpakking, bij zieke kindjes net wat hygiënischer.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:13

Oh ik doe steeds gewoon een klein beetje in een bakje en dan de dop weer dicht.

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:34

Mijn huisarts zegt juist dat die zoutoplossing niet echt helpt. Het enige dat het doet is steviger slijm/snot losmaken. Het ligt er even aan hoe oud je zoontje is, maar ik kreeg van hem al heel vroeg (mijn zoontje was denk ik een maand of 9) al 'gewone' (baby/kinder) neusspray voorgeschreven. Zijn gedacht is dat het heel belangrijk is dat neiusje zo goed mogelijk open te houden, niet alleen i.v.m. drinken en ademen, maar vooral ook om oorontsteking te voorkomen. Een fikse verkoudheid slaat bij die kleintjes altijd heel snel om in oorontsteking en dan ben je nog veel verder van huis.
Hij had dus liever dat we dan neusspray gebruikten (zij het streng gedoseerd!) dan dat we binnen een paar dagen weer op de stoep staan om antibiotica.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:11

Mijn kleine kruimel blijkt helemaal geen last van de verkoudheid te hebben maar heeft dus een gigantische oorontsteking..

Mijn moeder belde vandaag in paniek op ze kreeg hem niet stil, niets voor hem want hij huilt echt serieus nooit op wat jengelen na, maar dit waren echte dikke tranen, dus ik naar m'n moeder gecrosst vanuit kantoor en idd, helemaal overstuur dus met spoed naar de dokter gereden, hij viel elke keer in slaap en werd gillend wakker, geen hap gegeten en dood en dood op.. maar hij bleek dus oorontsteking te hebben, best frusterend want 3 weken geleden ben ik naar de Huisartsenpost gereden savonds laat omdat ie aan zn oren friemelde en ook huilde.. maar er was na een blik van 2 seconden van de dokter niets aan de hand..

Nu ligt ie knock out met antibiotica en paracetemol.. dat ie zich maar snel beter voelt <3

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Oooh, herkenbaar Friemel. Sterke. Zorg voor voldoende lange behandeling met antibiotica, en blijf de neus goed spoelen. Een pipetje (5ml) per neusgat.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:41

Wat sneu voor je kleine vriend, ik hoop dat hij snel opknapt :(:)
Beterschap!