xEmily schreef:Over dat te weinig eten; ik eet nu in de ochtend een boterham en in de middag twee boterhammen. In de avond normaliter aardappel, groente en vlees (maar daarover heb ik niks te zeggen). Als ik dan in de middag een boterham of een mandarijn/appel extra mee naar school neem, zou mijn 'vreetbui' dan minder zijn in de middag? Maar ligt het wel aan het eten en niet omdat ik in het verleden te veel tussendoortjes nam met een combinatie van vet en suiker, die er dus voor zorgen dat je een voor-altijd-hongergevoel kan krijgen?
Nee hoor, daar heb jij echt geen last van

3 maaltijden op een dag is niet raar, alleen moeten het wel goede maaltijden zijn.
Op jouw leeftijd en met de hoeveelheid sport/beweging die je krijgt, zou je veel meer moeten eten.
's Morgens kun je eten zoveel je wilt, je motor moet daar de rest van de dag op branden dus heb je pas na 5 boterhammen genoeg, geen probleem. Wil je 3 boterhammen met een gebakken ei? Geen probleem.
Neem voor tussendoor gewoon een paar stukken fruit mee naar school, je kunt in de pauze gerust 2 appels en een plak brood eten als je daar behoefte aan hebt. Banaan vult ook goed. Heb je alleen zin in iets te knabbelen en heb je geen honger, zijn komkommer, rijstwafels ed goede tussendoortjes.
Verse vruchtensappen vullen ook goed en zijn bovendien supergezond. Kun je zelf maken in de blender, kun je ook kopen in het koelschap bij de super.
Het enige waar je op moet letten is dat je geen lekkers neemt wanneer je eigenlijk een maaltijd zou moeten eten. Dus niet wanneer je trek hebt als lunch 2 gevulde koeken nemen of een zakje m&m. Gevulde koek en m&m is niet zo'n ramp als tussendoortje, maar met mate en zoetigheid mag nooit een vervanger zijn van een normale maaltijd.
Hoeveel aardappels, groente en vlees eet je 's avonds?
De adviezen hier zijn idd wat vreemd soms.