Schimmelinfectie (gyno daktarin)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Schimmelinfectie (gyno daktarin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:59

Ik heb indd ook een orale kuur gehad, die is normaal meestal 1 dag een tablet, bij mij was de candida zo erg, dat ik een kuur van 7 dagen heb gehad, en nu ben ik er *afkloppen* al meer dan een jaar vanaf :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:15

Ik heb een half jaar last gehad van infecties daaronder. Bij mij bleek het uiteindelijk een streptokokken bacterie te zijn. Deze komt overal voor, ook buiten. Raar idee, maar goed, die bacterien horen erbij. In een klein aantal dan.
Jeuk, pijn, rood, schraal. Ja, ik ken het, heel vervelend.

Een tip. Neem geen antibiotica! Dit zorgt ervoor dat je alleen maar meer schimmel krijgt.

Ik ben in Polen naar de gyn gegaan, omdat de gyn hier in NL het niet kon verhelpen. Daar heb ik een waarschuwing gekregen dat je met wat dan ook, bacterie of schimmel, geen antibiotica moet aannemen. Ik heb uiteindelijk zalf en pillen gekregen en ook een heleboel PRObiotica! Deze bestaat uit een miljoenen melkzuurbacterien. goed voor je vagina.
Deze moet ik 2 tot 3 maanden slikken als onderhoud. Ik moet zeggen dat het tot nu toe allemaal top werkt!

Sterkte ermee, het is ontzettend vervelend!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:29

vaak is een schimmel veroorzaker de Candida...als je daar twee dagen last van hebt kun je dat verhelpen met vaginale pillen en zalf.
Als het vaak terugkomt of niet weggaat dan moet je het inwendig aanpakken.Met o.a een anti schimmel middel als Itraconazole.
Vergis je niet,Candida kan gevaarlijk zijn,het tast je darmen aan.
Als het in je bloedbaan komt mag je blij zijn als je na 6 maanden verzorging op de IC het nog na kan vertellen.(dat komt niet vaak voor,maar wel iets om over na te denken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:17

Nee, ik ben nergens op getest. Moest het eerst maar eens met dat ei proberen en als dat niet hielp terugkomen.
Wow ik wist niet dat het zo erg was geerke..

Ik merk al wel dat het een stuk minder erg is, ondanks dat ik dat ei eigenlijk niet goed heb gedaan.
Doet niet meer zeer bij het plassen en ik kan er nu tenminste aan zitten zonder dat het ontzettend zeer doet. En het jeukt ook niet meer. Maar had nog wel wat zooi in mn onderbroek zitten zag ik net.
Dus ik ben benieuwd!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:23

Vraag de huisarts anders om Flucanozol. Dat is er ook in tabletvorm om gewoon in te nemen. Ik was ook al tijden aan het "prutsen" met Canesten gyno creme:
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=618
En dat hielp dus voor geen meter.

Toen toch maar naar de huisarts en die zei dat ik een hele erge schimmelinfectie heb en schreef dus Flucanozol voor in tabletvorm met een anti-schimmelzalf. En dat hielp dus heel goed. Bekijk deze info maar eens:
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1223

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:23

Bij mij helpt een vaginale pil ook niet.
Ik heb daarom een pil die je in kan slikken. Alleen op recept verkrijgbaar.
Weet alleen de naam niet. Inbrengen lukte niet en gezien ik vaak een blaasontsteking heb --> is antibiotica --> is weer een schimmel infectie. Weet ik dat die pil helpt bij inbrengen.
Heb je ook een zalfje gekregen voor uitwendig gebruik?

Kijk goed uit. Van de jeuk en roodheid word het schraal en kan je ook kloofjes krijgen daar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:28

Ik heb altijd die van Canesten, inderdaad de creme aangezien de tabletten lactose bevatten en ik daar allergisch voor ben.
Kom er altijd simpel van af, half buisje meer doe ik niet en een keer en dan is het weg.
Dus het niet afmaken is heel slecht ben ik het niet geheel mee eens, waarom meer rommel gebruiken als het niet hoeft?

Moet wel zeggen dat ik ook wel heel goed op mijn voeding let.
Probeer geraffineerde suikers zoveel mogelijk te vermijden en geen zoet drinken ed.
Ook geen brood, veel dingen die candida lekker vinden eet ik dus niet.
Is best de moeite waard om goed op suikers te gaan letten, want daar leeft die bacterie van. :)

Jolandaaa_ voor blaasontsteking is antibiotica echt niet goed hoor, blijf je in die cirkel zitten zoals jij nu omschrijft.
Regel eens een potje D mannose, ik heb blaasonsteking gehad dat ik echt dik bloed plaste, echt aardbeienlimonade kleur.
(ook echt out of the blue, was niet fit maar niets gemerkt verder aan mijn blaas. Ook geen pijn vooraf.)
Een dag antibiotica en mijn darmen voelde naar, wel geslikt 2.5 dag in verband met de apotheek die gesloten was, was op zaterdag.
Daarna met de mannose aan de gang gegaan en weg blaasonsteking, is ook niet schadelijk voor je systeem.
De bacterien hechten zich aan de mannose, en de bacterien kunnen zich niet meer vast houden aan de blaaswand hierdoor dus plas je ze zo uit.
Je lichaam kan ook niets met de mannose verder namelijk.
Wat ik zelf doe is als ik het voel branden gewoon een schepje in wat drinken, dan trekt het zo weg.
En opletten met 18 plussen, zorg gewoon dat je dan erna of ervoor even een schepje in wat drinken kiepert.
In het buitenland is dit een heel normale behandeling, dus ook geen hocus spocus.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:53

Ik krijg altijd Fluconazol 150mg, werkt als een trein, wel alleen op recept :) Ik heb hetzelfde probleem als Jolandaa_; heb regelmatig een blaasontsteking en heb na een AB kuur altijd een schimmelinfectie, heb die Fluconazol zelfs op voorraad tegenwoordig :=

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:53

Overigens, mijn HA zei over orale bestrijding van schimmels, dat het best wel ongezond is. Dat het erg agressief is en zelfs leverschade kan veroorzaken. En aangezien mijn HA normaal best makkelijk is met dingen voorschrijven, heb ik dat wel serieus genomen. Orale bestrijding zou ik denk ik dus pas doen als er écht niets helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:39

Nou we zijn 2 maanden verder en ik heb er nog steeds last van...
Na die grote pil is het even een paar dagen weggeweest. Ben toen weer heen gegaan en heb een speciale zalf gekregen die ik in moest brengen met een staafje. Dat moest ik 7 dagen doen en ik had die 7 dagen geen last.
Na die 7 dagen kreeg ik weer last. Het doet geen pijn meer gelukkig, maar ik heb nog wel steeds witte/gele rommel en je ruikt het soms af en toe ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:29

op zich heeft iedereen wel last van afscheiding natuurlijk, maar het moet niet te geel zijn en slecht ruiken, dat klopt dan niet helemaal
mag ik vragen hoe oud je bent? ben je al ongesteld geweest?
kan soms ook zijn dat je in de aanloop naar je eerste ongesteldheid ook meer last hebt van afscheiding :j

de zalf kun je gewoon weer gebruiken en toch maar even weer terug naar de huisarts.
beperk sowieso je suikers een beetje in je eten, die zorgen er soms ook voor dat je meer afscheiding hebt.

en heel belangrijk...hoe was jij je van onderen?
sommige meisjes gebruiken zeep of douchegel om te wassen, maar daarmee tast je wel de natuurlijke zuurgraad aan waardoor je dus sneller last kunt krijgen van afscheiding.
niet doen dus!
gewoon afspoelen met water is voldoende.
geen andere zalfjes of middeltjes met parfum er in gebruiken...

succes!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:32

Ik heb dit ook 1x gehad..
Kreeg een pilletje mee en toen was het weg..

Nu af en toe dat ik weer wat last heb..
T is veel voorkomend bij vrouwen.

Ik gebruik lactacyd(UITwendig!) en was daar gewoon mee eens in de week, en heb nergens meer last van.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:56

amoj schreef:
Na die grote pil is het even een paar dagen weggeweest. Ben toen weer heen gegaan en heb een speciale zalf gekregen die ik in moest brengen met een staafje. Dat moest ik 7 dagen doen en ik had die 7 dagen geen last.
Na die 7 dagen kreeg ik weer last. Het doet geen pijn meer gelukkig, maar ik heb nog wel steeds witte/gele rommel en je ruikt het soms af en toe ook.

Bepaald voedsel kan ook een rol spelen, zowel negatief als positief.

Ik ben ook bekend met de canesten staafjes, en ook de vaginale pillen. Maar ik heb ook ooit eens een orale pil gekregen en die werkte als een tierelier.

Als je last blijft houden zit er maar 1 ding op: en dat is terug naar de HA.

Je kunt wel zalf blijven smeren maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 07:36

Ik ben 17, ben sinds mn 12e al ongesteld.
Was sinds dit gedoe alleen met water, dokter zei ook al dat zeep niet goed was dus dat doe ik nu niet meer.

Suikers zal ik eens op gaan letten, misschien dat het helpt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:15

huisarts vragen om een tablet Fluconazol. Helpt goed!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:44

amoj schreef:

Heeft de huisarts onder de microscoop naar je afscheiding gekeken. ..? Dan weet je namelijk echt iets.

En wat doorgaans ook goed helpt is probiotica, bijv. de symbioflor serie drankjes.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:53

Slik je de pil ts? Ik had binnen 2 weken een schimmelinfectie te pakken daarmee. Ben er nog steeds gevoelig voor en het is al bijna een jaar geleden dat ik er mee gestopt ben. Bij mij speelt het op bij hormoonverandering. Dus rond mijn eisprong en menstruatie. Heel irri want ik merk het vooral uitwendig in de vorm van schurend ondergoed wat ik al tijden heb.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:21

Minder suiker eten werkt inderdaad ook. :j
Met Daktarin verdween het bij mij ook eigenlijk nooit helemaal, ook niet na een langere kuur.
Ik heb toen een keer Canesten geprobeerd en dat werkt bij mij wel afdoende. ingebruikneming net als Moonfish maar een half buisje per keer.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:11

Ik hoor nu wel veel over tampons, maandverband en de pil als boosdoener maar ook latex (condooms) kan een infectie veroorzaken.
Je kunt overgevoelig zijn voor latex....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:53

Dat is ren goede tip... ik had vroeger ook veel last van vaginale droogte tot jeuk als we met condoom vreeen. die heb ik toen afgezworen want al tijdens het vrijen verging de zin je meteen. dacht dat ik allergisch reageerde op de condooms.
Nu met zwangerschap veel inwendige echo's, met weer lichte jeuk na de echo en extra progesteron en toen kreeg ik ook ineens een schimmelinfectie. De jeuk begon licht maar werd steeds erger en pijnlijker. werd er gek van tot ik met spoed naar de poli ging. daar kweekje genomen en gelijk behandelt met ei gyno daktarin. die avond nog meer jeuk maar de dagen erna zakte het af en na een week was ik er wel vanaf. had een extra ei meegekregen maar die ligt op de reserve. gebruik hem liever niet als het niet nodig is vanwege de bijwerkingen.
Uit de kweek kwam wel een gist, maar geen candida. Er zijn dus nog anderr gisten die klachten kunnen veroorzaken.
Een kweekje laten maken zodat ze kunnen kijken of het nu nog een schimmel is of misschien wel een bacteriele infectie is wel verstandig.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:33

@Joyce, vraag, als je een inwendig onderzoek krijgt, of ze geen condoom om het apparaat willen doen.....het kan ook met een plastic handschoen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:48

Bedankt voor de tip!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:15

Ik krijg juist infecties als ik niet met condooms vrij want de ph waarde van sperma zorgt bij mij voor zo'n klap dat ik er vanuit kan gaan dat ik 2 dagen later weer met een infectie zit. Dokter noemt t een soort allergie. Wordt nog wat als ik straks aan kinderen wil beginnen :')