Hoe heb jij jouw pubertijd ervaren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe heb jij de pubertijd ervaren?

Als een heftige, zware tijd.
56 (46%)
Ik heb er eigenlijk niets van gemerkt.
30 (25%)
Het was geen makkelijke tijd, maar ik heb het niet zozeer als naar ervaren.
34 (28%)

Totaal aantal stemmen: 120

_Femkeeex

Re: Hoe heb jij jouw pubertijd ervaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:08

Bij mij begint het net en ik vind het vreselijk. Ongesteld, chagerijnig, onzeker, ruzie, in bed blijven liggen, vreetbuien en nog veel meer. Jammer dat je de pubertijd niet kan overslaan.

kaatje89

Re: Hoe heb jij jouw pubertijd ervaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:55

Afschuwelijk. Maar goed ik werd ook ziek toen ik 13 was en uiteindelijk is het chronisch geworden. Dat naast de normale dingen waar je als puber tegen aan kunt lopen.. Nee geen fijne tijd, absoluut niet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:03

Was niet makkelijk. Ik was helemaal geen wilde puber, maar had wel een rottijd op school en mijn ouders dachten door hun geloof heel anders over bepaalde dingen dan ikzelf. Dus begin 17 vertrok ik en ging ik ergens anders wonen... We begrepen elkaar toen gewoon helemaal niet! Gelukkig is het nu 10 jaar later toch een goed contact geworden.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:05

Als een nare tijd, maar dat kwam omdat mijn ouders gingen scheiden op mijn veertiende, en ik tot die tijd nog letterlijk met poppen speelde en de meeste vriendjes/vriendinnetjes een stuk jonger waren als ik.

Vanaf dat moment, ben ik totaal omgeslagen/losgeslagen en veel dingen gedaan waar ik later spijt van had

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:55

Heftig was mijn puberteit wel. Veel downs maar ook wel ups gehad. Daarom kan ik het toch niet echt naar noemen. Ik was wel een textbook puber zeg maar, dus de heftigheid heb ik toch echt aan mezelf te danken ;)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:58

Ik heb een hele heftige pubertijd gehad, door verschillende omstandigheden.
Niet omdat ik zelf een moeilijk kind was, maar wel in moeilijke situaties gebracht werd & mijn lichaam mij totaal in de steek heeft gelaten.

Ben daardoor ook erg veranderd en het heeft me dan ook echt gemaakt wie ik nu ben.
Ik denk heel anders en leef met de dag. Ik kan nu eindelijk weer genieten van de mooie dingen in het leven en ga nu helemaal voor mezelf.