Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niwla schreef:Hoe vaak geven jullie bloed?
Ik heb een reguliere bloedgroep, maar word maar 2x per jaar ongeveer opgeroepen.
hotchocolat schreef:Ik ben ook bloeddonor alleen wel in Duitsland
Ik heb ook O-
Ik krijg wel iedere keer een kaartje in de bus, ze hebben hier ongeveer om de 2,5 maand op zondag ochtend een bloedtreffen.
Het gaat van dorp naar dorp, als ik tijd heb ga ik. na het bloed afnemen kun je aanschuiven aan de ontbijttafel.
Ik zit ongeveer op 3x per jaar, ligt er een beetje aan hoe het me uitkomt.
Maureen95 schreef:Oke ik heb gewoon nu een inschrijfformulier gestuurd. Kan ik nu ook me gelijk aanmelden voor de bloedbank of moet je dan even wachten of je word aangenomen voor de stamcel onderzoek?
Japke_Z schreef:Maureen95 schreef:Waaron dat dan? Wat heeft dat met bloedwaardes te maken?
Stamcellen doneren schijnt nogal een ingreep te zijn, voor zover ik heb begrepen.
Via het beenmerg gaat onder narcose, dat brengt altijd risico's met zich mee als je een te hoog bmi hebt. Plus dat je nog flink last van je rug kan hebben achteraf, wat door overgewicht verergerd kan worden. Om via het bloed stamcellen te doneren moet je eerst aan de groeihormonen, lijkt me ook niet heel erg bevorderlijk als je al overgewicht hebt.