lieveli schreef:Dan mag je dan showen, don't be shy!
Fijn dat dat mag, ik heb namelijk niks gezegd of gedacht over die opmerking met een stofje wat pesten tegen gaat en lees dan even mijn bericht over wat ik erover gelezen heb

Don't be shy
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Arc_En_Ciel schreef:Het idee van bandjes om te laten zien dat je tegen pesten bent is oké, maar pesters op afstand houden?Raar.
Als het nou niet werkt, kun je dan je geld terughalen of geen rechten op verlenen? Vind het ook een raar idee hoor, volgens mij is het allemaal gelogen...

LadyMadonna schreef:Die bandjes gaan toch om een heel ander punt? Er worden massaal zielige mishandelde dierenarts gedeeld op facebook onder het mom van: deel dit als je tegen dierenleed bent, en dan gaan we hier moeilijk doen over bandjes
Zijn we de gele livestrong bandjes vergeten?
Ik heb zelf een rode gehad van the stop aids now foundation met let me live erop. Tijdens een queen concert gekocht.
Imala schreef:LadyMadonna schreef:Die bandjes gaan toch om een heel ander punt? Er worden massaal zielige mishandelde dierenarts gedeeld op facebook onder het mom van: deel dit als je tegen dierenleed bent, en dan gaan we hier moeilijk doen over bandjes
Zijn we de gele livestrong bandjes vergeten?
Ik heb zelf een rode gehad van the stop aids now foundation met let me live erop. Tijdens een queen concert gekocht.
Iets delen op facebook of een bandje van een paar euro kopen vind ik wat anders.
Helemaal gezien de twee oprichters van het idee er blijkbaar genoeg aan verdienen om beide hun fulltime baan op te zeggen.
Pesten is een gevoelig onderwerp en staat momenteel vol op in de schijn werpers.
Hebben we dan echt een betaalde optie nodig om dit een halt toe te roepen?
Imala schreef:Dat is toch erg. Pesten an sich is al vreselijk, nog erger dat je tegenwoordig maar betaald om aan te tonen dat je tegen pesten bent.
Met die paar euro kun je een pester namelijk ook zelf dik voor banketstaaf zetten door ze publiek een euro te geven met de mededeling dat ze maar een zakje snoep moeten gaan kopen en braaf moeten zijn.
Zoals die 'cross the line' organisaties. Zo'n bandje helpt niet. Imala schreef:Dat is toch erg. Pesten an sich is al vreselijk, nog erger dat je tegenwoordig maar betaald om aan te tonen dat je tegen pesten bent.
Met die paar euro kun je een pester namelijk ook zelf dik voor banketstaaf zetten door ze publiek een euro te geven met de mededeling dat ze maar een zakje snoep moeten gaan kopen en braaf moeten zijn.
) en die vond het altijd wel meevallen wat ze deed. Voor een pester zijn woorden maar woorden. Of we het nu hebben over pesterij-woorden of woorden uit een facebookbericht of van een armbandje. lieveli schreef:Imala schreef:Dat is toch erg. Pesten an sich is al vreselijk, nog erger dat je tegenwoordig maar betaald om aan te tonen dat je tegen pesten bent.
Sorry maar dat is een beetje kort door de bocht. Pesten hangt van zoveel factoren af en gebeurt op zoveel verschillende plekken en manieren. Ik heb goede hoop voor zoiets als 'Over de streep' maar volgens mij is er gewoon nog niet echt een manier om pesten tegen te gaan.
Imala schreef:En over de streep organiseren hoeft een school geen bakken met geld te kosten. Dat geloof ik echt niet.
Ik blijf erbij dat net als bij elk bandjes, goede doele inzamelingsactie er teveel geld verdwijnt in de zakken van bedenkers/directeuren/bestuursleden enz enz.
antje_vip schreef:LadyMadonna schreef:Door de inkomsten die dergelijke bandjes genereren kunnen echter wel weer projecten al over de streep gerealiseerd worden. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Die mensen moeten ook gewoon betaald worden.
Organiseren/financieren de bandjes-verkoop-mensen die programma's ook?
LadyMadonna schreef:Imala schreef:En over de streep organiseren hoeft een school geen bakken met geld te kosten. Dat geloof ik echt niet.
Ik blijf erbij dat net als bij elk bandjes, goede doele inzamelingsactie er teveel geld verdwijnt in de zakken van bedenkers/directeuren/bestuursleden enz enz.
Dat gaat allemaal onder psychologische begeleiding. Denk je dat die mensen voor niks komen?