Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) wordt wel vaker op latere leeftijd gediagnosticeerd, omdat het in zeer lichte mate voor kan komen.
antje_vip schreef:ADHD is toch een vorm van autisme?
Tabaluga12 schreef:Uit onderzoek blijkt dat niet alle mensen in staat zijn om empathie te voelen, of om de emoties van anderen te bemerken. Zo worden autisme en het syndroom van Asperger vaak gekarakteriseerd door een verminderd vermogen tot empathie voor een andere persoon[7]. Dit houdt echter niet in dat deze mensen geen gevoelens voor anderen kunnen ontwikkelen. Het komt zelfs vaak voor dat deze mensen sterke gevoelens voor anderen ontwikkelen als gevolg van het verkeerd kunnen lezen van deze emoties.
verootjoo schreef:Ik vind het nogal wat om hier gelijk met aandoeningen, DSM en psychopathie te gooien. Deze jongen heeft een moeilijke eigenschap en wat van belang is hoe TS en hij goed met elkaar om kunnen gaan, niet wat hij allemaal wel niet kan hebben volgens wikipedia lijkt me zo...
verootjoo schreef:Ik vind het nogal wat om hier gelijk met aandoeningen, DSM en psychopathie te gooien. Deze jongen heeft een moeilijke eigenschap en wat van belang is hoe TS en hij goed met elkaar om kunnen gaan, niet wat hij allemaal wel niet kan hebben volgens wikipedia lijkt me zo...
antje_vip schreef:Citaat:Ik vind het altijd zo flauw dat er beweerd wordt dat mensen met ASS geen empathie kennen. Volgens mij (en boek "aspergirls", echte aanrader) voelen ASS mensen gewoon goed, of zijn zelfs gevoeliger voor stemmingen, maar weten vervolgens niet wat zij ermee aanmoeten. Doordat het uiten, laten zien dat men meeleeft moeilijk is voor mensen met ASS, lijkt het alsof zij ongevoelig zijn, terwijl dit dus niet zo is.
Tabaluga12 schreef:verootjoo schreef:Ik vind het nogal wat om hier gelijk met aandoeningen, DSM en psychopathie te gooien. Deze jongen heeft een moeilijke eigenschap en wat van belang is hoe TS en hij goed met elkaar om kunnen gaan, niet wat hij allemaal wel niet kan hebben volgens wikipedia lijkt me zo...
Aangezien ts zich afvraagt of het egocentrisme is (en misschien denkt dat het door een vorm van autisme komt), lijkt me dat zeer zeker van belang. Voor zowel het begrip als de eventuele hulpvraag.

heb t er met m over gehad en al zou er een stoornis dwars zitten, veranderd dar niets . Het gaat idd om hoe we hiermee om moeten gaan.
). Ik heb nog geen manier gevonden om daar mee pm te gaan. Ik vraag het vaak, maar daar gaat t misn dan begrijpen we elkaar niet en communiceren op een ander niveau pf zo.. en dat leidt tot ruzie