Blaasontsteking, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:17

Citaat:
Overal waar ik jou zie reageren vraag ik me af waar jij je info vandaan hebt?

Hoi Rindin,

Deze info komt uit een cursus orthomoleculaire 'voedingsleer'.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:19

met een ab kuur ben ik er zo vanaf. vorige keer langer er mee rond gelopen en inderdaad zat het bij m'n nieren. wát een pijn deed dat. ik merk nu dat ik weer een blaas ontsteking heb. morgen naar de huisarts een potje brengen.

Inmiddels een goede d mannose gevonden en die ga ik bestellen. met of zonder seks maakt geen hol uit. Ik heb 't weer. Helaas merk ik geen pijn en dus loop ik er al wat weekjes mee rond. Ik merkte het vandaag dat ik wat nare rugpijn krijg en dat ik naar de wc moet als ik 10 min geleden geweest ben :=

morgen ook een ab kuur erbij. Daarna dus de d mannose.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:19

Idd altijd plassen na seks!!

Als ik een blaasontsteking op voel komen, zet ik een pot thee en doe ik een filmpje aan. Thee best snel opdrinken en tussendoor niet gaan plassen. Is in het begin erg moeilijk maar t wordt dragelijker, Probeer je op de film te concentreren. Na die pot thee wach je nog eventjes kwartiertje/half uurtje en dan ga je goed plassen. Goed uitplassen, maar niet te lang blijven zitten anders hou je die aandrang. Dan meteen 2 glazen water drinken en weer +- half uur wachten en dan weer plassen. Dan ben ik er meestal in 2 uurtjes vanaf. :) lijkt stom maar werkt echt.

Ik drink elke ochtend een glaasje cranberrysap bij t ontbijt, ter voorkoming van :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:21

Je weerstand kan idd verminderen door antibiotica, maar liever een verminderde weerstand dan nierbekkenontsteking.
Als je blaasontsteking hebt, wel antibiotica nemen, gelijk beginnen met cranberrycapsules en vitamine C, veel water drinken, vooral niet veel suiker eten, goed plassen, vooral als je seks hebt gehad. En uiteraard het verhaaltje van "van voor naar achteren afvegen" maar dat lijkt me duidelijk..
Je kunt trouwens wel van onderen een ontregelde bacterie balans krijgen van antibiotica (in de volksmond wordt dat gewoon schimmel genoemd). Dus als je over een paar weken daar jeuk hebt dan weet je hoe dat komt :P Maar dat is heel makkelijk op te lossen met een soort kleine eitjes die je moet inbrengen 3 dagen achter elkaar. Kun je gewoon aankomen zonder huisarts

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:23

Otjuh schreef:
Ik drink elke ochtend een glaasje cranberrysap bij t ontbijt, ter voorkoming van :)

Cranberrysap is als een druppeltje in de zee zegmaar. Je kunt beter cranberrycapsules nemen. Al drink je 6 pakken cranberrysap per dag, dan nog heeft het niet de werking van 1 capsule..

Otjuh

Re: Blaasontsteking, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:29

Het werkt tot nu toe, dus ik hou t voor nu hierbij. Als ik merk dat t niet meer werkt, stap ik idd over op capsules :)

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:34

Misschien kan je het beste even langs gaan bij de huisarts.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:44

Dorine92 schreef:
Je weerstand kan idd verminderen door antibiotica, maar liever een verminderde weerstand dan nierbekkenontsteking.

Meteen een goede weerstand voorkomt zowel blaasontsteking als de bijbehorende complicaties.
Citaat:
Je kunt trouwens wel van onderen een ontregelde bacterie balans krijgen van antibiotica (in de volksmond wordt dat gewoon schimmel genoemd). Dus als je over een paar weken daar jeuk hebt dan weet je hoe dat komt :P Maar dat is heel makkelijk op te lossen met een soort kleine eitjes die je moet inbrengen 3 dagen achter elkaar. Kun je gewoon aankomen zonder huisarts
[/quote]
....eh, dat zijn twee verschillende dingen, hoor.
Wel duiden ze beiden op een te lage weerstand van de slijmvliezen, wat je dus het beste vanuit de darmflora kunt aanpakken.
(En als gezegd, bij koorts, te erge pijn of twijfel de huisarts raadplegen. )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-09-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:46

Dorine92 schreef:
Otjuh schreef:

Cranberrysap is als een druppeltje in de zee zegmaar. Je kunt beter cranberrycapsules nemen. Al drink je 6 pakken cranberrysap per dag, dan nog heeft het niet de werking van 1 capsule..

hoe kom je daar bij?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:47

Janneke2 schreef:
Dorine92 schreef:

Meteen een goede weerstand voorkomt zowel blaasontsteking als de bijbehorende complicaties.
Citaat:

....eh, dat zijn twee verschillende dingen, hoor.
Wel duiden ze beiden op een te lage weerstand van de slijmvliezen, wat je dus het beste vanuit de darmflora kunt aanpakken.
(En als gezegd, bij koorts, te erge pijn of twijfel de huisarts raadplegen. )[/quote]

Je hebt verkeerd ge-quoted dus ik heb geen idee waar je het over hebt..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:49

suuzepuus schreef:
Dorine92 schreef:

hoe kom je daar bij?

Capsules zijn veel geconcentreerder

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:05

Dorine92 schreef:
Als je blaasontsteking hebt, wel antibiotica nemen, gelijk beginnen met cranberrycapsules en vitamine C, veel water drinken, vooral niet veel suiker eten, goed plassen, vooral als je seks hebt gehad. En uiteraard het verhaaltje van "van voor naar achteren afvegen" maar dat lijkt me duidelijk..

Heb nu al last van infectie.
Half 4 bel ik huisarts en kijk ik waneer ik terecht kan. Is nu al 5de keer in dit jaar en ben nu echt zat van die pijn/jeuk en drang om te plassen.
Zit liefst hele dag op wc

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:13

Dorine92 schreef:
Is levensgevaarlijk om geen antibiotica te nemen. Als het doorslaat naar je nieren kun je wel doodgaan. Niet naar luisteren!

Mag ik vragen naar je bron? Ik heb meerdere keren nierbekkenontsteking gehad, maar hier nooit iets van gehoord?? Lijkt me wat overtrokken eerlijk gezegd.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:32

Een onbehandelde nier(bekken) ontsteking is potentieel gevaarlijk. Zo kan er bijvoorbeeld een urosepsis uit ontstaan. Dan geven bacteriën in razend tempo giftige stoffen af in de bloedbaan, en vermeerderen zich snel. Je kunt hiervoor op de IC belanden zo gevaarlijk is het vanwege de kans op uitval van je nieren en of andere organen. Dit is zeker niet overtrokken maar op mijn werk (IC) haast dagelijkse kost. Dus: altijd een blaasontsteking behandelen met anti biotica, want dit is vaak toch de bron!

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:47

Als ik blaasontsteking heb / voel opkomen neem ik altijd D-Mannose capsules in van Vitakruid.
Deze heb ik via mijn osteopaat (ook te bestellen op internet) en bevat meer cranberry dan in de sap daarnaast kun je wel cranberry sap drinken als extra en natuurlijk genoeg water.

Zelf kan ik niet goed tegen antibiotica en had best vaak last van blaasontsteking daarom ben ik naar de osteopaat gegaan.
Daarvoor hebben ze zelfs echo's en foto's gemaakt in het ziekenhuis maar zij konden niks vinden.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:57

Even naar de huisarts met je ochtend urine. Mocht er niets te vinden zijn in de urine kun je vragen of ze de urine op kweek willen zetten, in de praktijk of het ziekenhuis laten kweken.

Verder is goed drinken érg belangrijk, na de seks inderdaad even plassen (en eventueel schoon spoelen onder de douche), plas niet ophouden en gaan wanneer je de aandrang hebt om te plassen.
Temperatuur goed in de gaten houden.

Mocht er niets uit de urine testen komen, is een vaginale schimmel ook iets waar je aan kunt denken.
Branderig gevoel/pijn tijdens plassen, brokkelige afscheiding.

Succes !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:59

Ninia schreef:
Een onbehandelde nier(bekken) ontsteking is potentieel gevaarlijk.

Zeker, op urosepsis zit niemand te wachten.
Maar ik zou zeggen: altijd een blaasontsteking behandelen - en als dat echt moet met anti biotica, en als dat niet nodig is behandeling met middelen die minder bijwerkingen hebben en een betere preventieve waarde.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:01

MeesMo schreef:
Dorine92 schreef:
Is levensgevaarlijk om geen antibiotica te nemen. Als het doorslaat naar je nieren kun je wel doodgaan. Niet naar luisteren!

Mag ik vragen naar je bron? Ik heb meerdere keren nierbekkenontsteking gehad, maar hier nooit iets van gehoord?? Lijkt me wat overtrokken eerlijk gezegd.

Ik heb meerdere malen nierbekkenontsteking gehad, en dat is zeker niet overtrokken! Mij hebben ze dat wel verteld. Ook hebben ze mij verteld dat als ik een blaasontsteking voel opkomen ik direct aan de bel moet trekken, al is het midden in de nacht! Nooit uitstellen :n
Direct aan de abkuur beginnen!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:06

Neem cranberry pillen werkt als een tierelier samen met d-manose. Kost wat maar je hebt ook wat

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:09

ik drink zo nu en dan cranberry roosvicee en moet zeggen dat het bij mij ook rustig is hoor, dus dat het perse pure sap moet zijn denk ik dat dat wel meevalt

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:02

Pure sap hoeft ook niet per se. Zolang er maar daadwerkelijk cranberry in zit. Er zijn helaas ook "Cranberry"sappen die wel naar cranberry smaken, omdat er een vorm van een extract in zit, maar de werkzame stof is niet een kwestie van een smaakje.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:58

pfoe, moet zeggen dat ik daar wel van schrik... Mijn huisarts heeft er nooit zo'n groot dig van gemaakt... Ik mocht meestal de volgende dag wel langs komen, als ik dat wilde...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:07

Ik heb het helaas ook weer. Ik dacht 't al te merken. gisteren meteen laten testen. kuurtje erbij en advies gevraagd op mijn werk. Ik werk met dementerenden en hier zijn veel mensen die d mannose hebben ter voorkoming van. ze bestellen voor mij een zakje en krijg ik zaterdag als ik weer ga werken. tot die tijd een AB kuur.

Ik heb er geen pijn aan en dat is ook m'n valkuil. Ik ruik 't en m'n plas gedrag word anders. Ik kan niet goed door plassen of moet 2x achter elkaar.

Geloof me, ik heb kantje boort nierbekken ontsteking gehad. kwam na anderhalve maand!! erachter dat ik een blaas onsteking had.. Op vakantie twijfelde ik ook, maar toen zat ik in Ierland. Daarna niet meer aan gedacht en symptomen veranderden. Ik ging lopen alsof ik zwanger was, had rugpijn en ik zat helemaal krom. Ik was compleet gestresst uit angst voor een baby of erger. Bleek het een zware blaas ontsteking te zijn en de rugpijn kwam omdat het bij m'n nieren zat. AB kuur gehad en nog iets voor de nieren. Daarna fysio gehad om weer recht te gaan lopen. Door krom te gaan lopen zijn mijn rugspieren sterker geworden en buikspieren slapper. Na oefeningen en iedere dag wat buik oefeningen is dat weer recht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:30

Ik wil graag even een puntje op een 'i' zetten:
hoe nuttig D-mannose ook is, het is geen echte preventie.
Echte preventie voorkomt de aanwezigheid van bacteriën, sIgA (idealiter ruimschoots aanwezig in de darmmicrobiota) doet dit. (Ik ben dan ook benieuwd naar de sIgA waarden van vrouwen die veelvuldig blaasontsteking hebben.)

Zijn de bacteriën helaas ter plekke, dan hebben allerlei curatieve middelen zin, waaronder D-mannose dat de bacteriën afvoert en AB die bacteriën doodt.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:49

D-mannose weet ik zo niet, geen ervaring mee. Maar van cranberry weet ik dat recentelijk nog wetenschappelijk is bewezen dat het bijna net zo effectief is als antibiotica.
Ik heb altijd een potje cranberrypillen in mijn tas, en als ik voel aankomen dat mijn blaas begint te rommelen, dan neem ik een paar van die pillen en kan ik het onder controle krijgen. Heeft me al een hoop AB gescheeld!