Chessie schreef:Ik heb het boek ook staan, geen wondermiddel, maar wel leuk om te lezen om je van bepaalde dingen bewust te worden.
De dag menu's die erin staan gebruik ik niet. Deels omdat ik vegetarier ben, maar maar er zit bijv een chocolade dag in, waarbij je ook chocolade reepje mag eten. Ik heb gekozen om eerder gezond te gaan eten (idd, zomin mogelijk pakjes en zakjes en "processed"dingen, daarnaast calorien tellen). Met daarnaast 6x per week sporten ben ik daarmee in een half jaar 34kg afgevallen
Zoooo hé!!
Ik geloof niet dat ik zoveel moet afvallen, dan blijft er weinig meer over van mij

Dan ga ik onder de 50 kilo komen, das te weinig voor mijn lengte.
Moet ook altijd zo lachen wanneer er mensen zijn die zeggen dat ze 'wel' 65 kilo wegen... Maar voor mij is 75-80 een redelijk normaal gewicht. En ik vergeet wel eens dat de meeste mensen toch wat kleiner zijn dan ik.
Dat sporten zit bij mij wel goed, al heb ik op dit moment maar 1 paard dat ik twee keer per week moet rijden. Zal ook snel verandering in komen.
Ik koop het boek ook niet voor de maaltijden, dat zit grotendeels wel goed. Ja, geen bewerkt eten eten... Zolang ik thuis woon gaat dat niet lukken (we eten misschien eens per week uit een pakje), wie weet in de toekomst voor mezelf wel. Maar daar zit het bij mij niet zo vreselijk erg op vast. Ik vreet gewoon te veel, écht te veel. Het is een wonder dat ik op het eerste gezicht redelijk slank ben. Ik eet gerust een hele zak chips leeg, in plaats van een handje. En meer van dat soort dingen. Als ik me verveel, ga ik gewoon eten. Het is niet dat ik slecht in mijn vel zit of een emo-eter ben, het is meer een gewoonte waar ik geen nee tegen kan zeggen

Het maakt ook niet uit wat er voor me licht, ik eet net zo lief een hele zak wortels leeg.
En die mindset hoop ik met dit boek enigszins te kunnen veranderen.
Nogmaals, het ligt beslist niet aan het weten wat goed is en wat niet. Ik vreet gewoon en dat moet stoppen.
Overigens zie ik het boek ook niet als een wondermiddel, maar wel als een hulpmiddel. Omdat het geschreven is in samenwerking met een psycholoog, denk ik dat het mij wel eens heel goed kan gaan helpen. Als het goed is, is het boek vandaag bezorgd, dus ik zal straks eens kijken