Echt in paniek...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:56

Zelf 112 bellen lijkt me niet zo handig, voor je het weet heb je de hele tent op zijn kop :=

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:56

Ben je alweer wat gerustgesteld? Er is waarschijnlijk helemaal niets aan de hand, zeker als ze al een tijdje praten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:57

Pauline schreef:
Zelf 112 bellen lijkt me niet zo handig, voor je het weet heb je de hele tent op zijn kop :=

112 is er ook als je verdachte dingen ziet (zoals mogelijke inbrekers).

Pauline

Re: Echt in paniek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:58

Klopt maar ik zou het als moeder niet waarderen als mijn kind dat doet zonder een te overleggen. Bewaar uw kalmte, zeg maar. Natuurlijk, zie je echt een gewapende man, ok, of komen ze echt binnen. Maar dat is nu toch niet aan de hand? Deze oplossing is beter, ouders nemen de verantwoordelijkheid over en lossen het hopelijk snel op.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:00

Pauline, het lijkt me dat als je 112 belt en de situatie gewoon uitlegt, ze echt niet meteen met toeters en bellen de straat in komen stormen. Waarschijnlijk sturen ze een surveillance-auto en wachten gewoon even af zonder de verbinding te verbreken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:00

Inbrekers die aanbellen en met 2 man voor de deur blijven staan kletsen lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Ik denk eerder aan agenten die wellicht met een buurtonderzoek bezig zijn.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 01:02

Mijn moeder kwam boven en ze zei " ze waren hier voir het eerst aan het stappen geweest en ze wisten niet meer waar ze heen moesten"
:?

Maarja, ze zijn nu teminste weer weg. En mam was wel blij dat haar ze wakker heb gemaakt.

Ik voel me nu altijd zo stom, heb ik een topic aan gemaakt voor niets eigenlijk

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:03

Ach meid, dat geeft helemaal niets.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:05

Nu word ik wel heel nieuwsgierig wat deze mensen wel voor jullie deur doen...
Mijn moeder vertrouwde mij er overigens op dat ik wist wanneer ik 112 wel en niet kon bellen, vanaf ong. mijn 12e.

Edit: fijn dat jullie duidelijkheid hebben. Klinkt als een of andere opdracht van een studenten spel. Rare dag om uit te gaan ook.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:07

Niet voor niets toch? Was niet gek dat je het eng vond :)
Fijn dat het nu opgelost is, kun je weer lekker slapen.

Kitty1985

Rare stapavond valt wel mee hoor.

De maandag was/is in Groningen altijd een drukke stapavond, hoe het in andere steden is weet ik niet
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 27-08-13 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vosjevos

Nee hoor goed gedaan, initiatief genomen om de situatie op een goede manier op te lossen.
Maar altijd je moeder wakker te maken, ze wil er ook graag voor je zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:13

Kitty1985 schreef:
Rare stapavond valt wel mee hoor.

De maandag was/is in Groningen altijd een drukke stapavond, hoe het in andere steden is weet ik niet

Ooohh :D dan is het niet zo raar inderdaad.
Hier in randstad is het meer donderdag, en een enkele keer dinsdag of woensdag.
Pfff wat een leven hebben die studenten ook he, 7 dagen in de week stappen :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 01:14

Ja, mam was ook blij dat ik haar wakker maakte..
In ieder geval, bedankt iedereen !

Ik ga nu weer slapen, weltrusten!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:24

SindyKaya schreef:
Neon schreef:
Gewoon niet de deur open maken ;)

Als je echt bang bent je moeder toch even wakker maken?

Maar als ik opsta dan ben ik bang dat ze me horen of mijn schaduw zien.. De deur is onder mijn raam en ben dan bang dat ze mijn schaduw zien..

Als er nog een keer zoiets gebeurt, bedenk je dan dat het juist goed is als ze je zien. Je moet het zo zien, als ze meteen de deur intrappen en jou aanvallen met een mes, dan is de kans dat de buren of iemand anders in huis doorkrijgt dat er wat aan de hand is veel groter dan wanneer ze stilletjes binnenkomen. Als het inbrekers waren geweest, dan was het waarschijnlijk een manier van controleren of er mensen thuis/wakker zijn, zien ze een licht aangaan dan is dat een duidelijk teken dat de kust niet veilig is om in te breken.

Gelukkig dat je gerustgesteld bent nu! :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 02:28

Slapen zit er toch niet meer in..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 02:31

Beetje vreemd dat je snachts aangaat bellen bij een random huis in donkere kleding.. omdat je de weg niet weet tijdens het uitgaan.

Je hebt toch een mobiele telefoon bij je tijdens het uitgaan? GPS? internet? bel een taxi? Vraag het iemand in het centrum? Je gaat toch niet zomaar aanbellen bij een huis.
Zijn ze binnen geweest? Dan zou ik maar eens goed controleren of alle waardevolle spullen er nog liggen. Ikzelf zou nooit mensen binnen laten op die manier, zo kunnen ze mooi je huis scannen op spullen en vluchtwegen. En houden ze jullie vanaf nu in de gaten wanneer jullie thuis zijn of niet en grijpen ze dan hun kans.

Ja ik ben erg achterdochtig. Bij ons in de wijk is twee weken terug ook poging gedaan tot inbraak bij n huis. Ik heb de arrestatie gezien. waren jongens uit nieuwegein, nou dat ligt echt niet bij mij om de hoek. Wat moeten ze hier?!

Anyway, hoop dat je al slaapt en niet bang wordt van mijn berichtje..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 02:33

Nee ze zijn niet binnen geweest. Ze zagen alleen de gang en daar hangen alleen jassen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:37

Als er nog eens zoiets gebeurd, geen 112 bellen maar 0900-9944.
112 is alleen voor noodsituaties.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:58

RoyceMack schreef:
Beetje vreemd dat je snachts aangaat bellen bij een random huis in donkere kleding.. omdat je de weg niet weet tijdens het uitgaan.

Je hebt toch een mobiele telefoon bij je tijdens het uitgaan? GPS? internet? bel een taxi? Vraag het iemand in het centrum? Je gaat toch niet zomaar aanbellen bij een huis.
Zijn ze binnen geweest? Dan zou ik maar eens goed controleren of alle waardevolle spullen er nog liggen. Ikzelf zou nooit mensen binnen laten op die manier, zo kunnen ze mooi je huis scannen op spullen en vluchtwegen. En houden ze jullie vanaf nu in de gaten wanneer jullie thuis zijn of niet en grijpen ze dan hun kans.

Ja ik ben erg achterdochtig. Bij ons in de wijk is twee weken terug ook poging gedaan tot inbraak bij n huis. Ik heb de arrestatie gezien. waren jongens uit nieuwegein, nou dat ligt echt niet bij mij om de hoek. Wat moeten ze hier?!

Anyway, hoop dat je al slaapt en niet bang wordt van mijn berichtje..

Zoals ik het lees hebben ze aardig lang voor de deur staan wachten.

Hoogstwaarschijnlijk dachten deze heren(?) op het goede adres te zijn (om te overnachten?) maar dat bleek dus niet het geval te zijn.
Als het notoire inbrekers waren, hadden ze niet minuten lange staan wachten voor de deur.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:58

Beetje raar dat de helft hier zegt dat ze 112 moet bellen. Er staan enkel 2 mensen voor de deur. 112 is een noodnummer en dit leek me niet echt een noodsituatie. Hier bel je inderdaad liever gewoon het 0900 nummer.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:08

Beetje opgeschoten pubers misschien, stoer doen? Even aanbellen! Zoiets?
Zei je moeder ook hoe oud ze ongeveer waren?

Inbrekers bellen niet aan en blijven niet wachten hoor, als ze licht aan zien gaan, of iemand opent de deur zijn die echt wel weg. Daar zou ik me geen zorgen om maken. Hopelijk kan je vannacht wel weer slapen!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:15

Hannanas schreef:
Als er nog eens zoiets gebeurd, geen 112 bellen maar 0900-9944.
112 is alleen voor noodsituaties.

0900 - 8844

Je kunt het onthouden door 0900 - TUIG :')

112 meldingen zijn meldingen waarbij de politie als het ware de straatstenen er uit moet rijden om zo snel mogelijk bij de locatie te zijn: er is dus écht spoed nodig (heterdaad inbraak bijvoorbeeld, of een vechtpartij, ongeluk of levensbedreigende situatie). Bij de 0900-8844 meldingen ligt de prioriteit wat lager: geluidsoverlast, een reeds gepleegde woninginbraak, etc.

Let verder op met voor wie je de deur open doet op vreemde tijdstippen. Roep desnoods vanaf de eerste verdieping uit het raam. Inbrekers zitten er echt niet op te wachten om een bewoner tegen te komen: ze zijn niet uit op een vechtpartij, maar op je spullen. Die komen dus het liefste langs als je niet thuis bent of als je ligt te slapen. Woningovervallers is een ander verhaal, die zijn er op berekend dat er iemand binnen zit, maar die komen ook echt niet zomaar: dan is er echt wel wat bij je te halen, de gemiddelde huis-, tuin- en keuken-woning doen die - over het algemeen - niet zomaar aan. Vaak liggen er dan hele grote contante geldbedragen in huis, of denken ze dat er bijvoorbeeld een hennepkwekerij in de woning zit. Er moet in ieder geval iets van enorme waarde zijn om zo'n groot risico te gaan lopen.