Stijl haar op de fiets... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:42

Sinds ik een stijltang met stoom heb blijft mijn haar super stijl! Ik stijl eens in de 3 dagen, met douchen zorg ik dat mijn haar niet nat word. Met rijden heb ik het gewoon in een staart, s nachts in een knot, kwestie van uitvouwen eneen kam er doorheen en het is weer stijl.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:43

Princesj schreef:
Sinds ik een stijltang met stoom heb blijft mijn haar super stijl! Ik stijl eens in de 3 dagen, met douchen zorg ik dat mijn haar niet nat word. Met rijden heb ik het gewoon in een staart, s nachts in een knot, kwestie van uitvouwen eneen kam er doorheen en het is weer stijl.

Is dat dan ook beter voor je haar, of word het nog steeds heel erg warm?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:44

Die haarlak zal ik onthouden!

Als je dit filmpje kijkt, krijg je toch wel een beetje angst voor alle tangen :')

Eileen_ schreef:
Ik heb ook krullen van mezelf, en het gaat ook weer heel snel terug naar krullen als ik t stijl :+
Ik doe dr gwn veel haarlaak in en in een staart doen. En zorgen dat als t regent, je haar echt niet nat wordt!
klein busje haarlak meenemen is idd ook slim! :)

@unihorses, ik heb zo'n stijltang, maar ik zou dat echt niet op vochtig haar doen! Volgens mij beschadig je je haar er daar echt mee. Ook al doe je dat spul er op. Bij mij ging t ook eng sissen en roken toen ik dat probeerde op vochtig haar :+ En t ging minder snel... Dus zou t gewoon op handdoekdroog haar doen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:45

Wie, wat doen? :)
antje_vip schreef:
Wil je het eens doen? :D Gewoon voor de grap en dan een fototopic openen :):)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:45

ja als je haarlak gebruikt die je uit kan kammen , krijg je in ieder geval niet een coupe windhoos als je op school aankomt :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:46

Haha, ik zie het vaker. Maar nee, dat zou ik ook niet doen. :')

wendyP schreef:
Ik ben nu gestopt met stijlen, maar vorig jaar stijlde ik het elke dag. Ik deed altijd een hele losse vissengraadvlecht in. Met grote plukken, zo bleef het het stijlst bij mij. Of inderdaad een lage staart en die dan onder je jas stoppen. Een vriendin van mij deed altijd een sjaal helemaal om haar hoofd, zo ver wilde ik alleen niet gaan haha :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:47

Heb je een voorbeeld van zo'n lak die je makkelijk uit kunt kammen? :)

Aprils_joke schreef:
ja als je haarlak gebruikt die je uit kan kammen , krijg je in ieder geval niet een coupe windhoos als je op school aankomt :')

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:49

herkenbaar, deed dit vroeger ook :P en t bleef nooit steil. Niet gek, heb echt krullen haha. Volgens mij deden wij petten/mutsen op, maar zo in de zomer is dat ook niet heel ideaal. Verder zo laag mogelijke staart, alle losse plukken die eventueel zouden kunnen gaan opkrullen plat vastzetten met spelden en dan op goed geluk naar school fietsen.

Heb het nu een paar jaar opgegeven, ik begin er niet meer aan. Alleen op een hele bad hairday wil ik de steiltang er nog eens doorheen halen maar dat is dan meer om het pluizen wat te verdoezelen, echt steil blijft het toch niet.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:53

Och jeetje ik herken je probleem. Heb dan welliswaar geen krullen, maar mijn haar heeft van die slagen die ook hoogstens irritant zijn. Ik gebruik sinds een tijdje Bed Head Straighten Out van het kappersmerk Tigi (ik gebruik hem wel in combinatie met de shampoo). Dat doe je in nat haar, dan maak je je haar droog met een föhn, en vervolgens haal je je styletang erover heen, en voila! Het blijft bij mij heel lang stijl, door weer en wind. Voor de zekerheid kun je daarna nog wat extra haarlak erover heen sprayen. :)

Mossel

Re: Stijl haar op de fiets... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:57

Ik heb er geen last van, nou heb ik niet heel erg krullen maar een klein beetje slag. Stijl het af en toe, en na het fietsen is het nog steeds stijl.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:59

Lieshorses schreef:
Heb je een voorbeeld van zo'n lak die je makkelijk uit kunt kammen? :)

Aprils_joke schreef:

ik gebruik de haarlak van zwartskopf , (die van de reclame)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:01

Aaaah same problem here :(

Vanmiddag gestijlt, ik rijd terug naar mijn vader vanuit mijn moeder, ongeveer 3 minuten, en er zit alweer slag in :(

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:08

De spray die Amira_ in een link gepost heeft heb ik ook.
Werkt echt super!
Ik heb inderdaad ook al vele geprobeerd maar deze werkt naar mijn idee het beste van allemaal, stap er dus ook niet meer van af.
Plus dat hij ook schijnt te beschermen tegen de hitte van je stijltang en volgens mij niet achterlijk duur was.

Verder schijnt het zoals al genoemd te helpen om een lage staart in te doen, mijn kapster heeft me de tip gegeven om een zo dik mogelijke elastiek te gebruiken, het liefst zo een van stof (die je ook vaak nog om knotten op wedstrijden ziet) en dan niet te strak.
Ik heb dat nog niet geprobeerd aangezien ze het me pas vorige week getipt heeft en ik als ik naar stal ga gewoon simpel met een staart in loop, maar komende week weer naar school dus ga het zeker proberen!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:12

Ik doe altijd een extreem lage losse staart, werkt super goed!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:16

Haha wat grappig dat iemand hier die kap met die punten noemt als diegene deze bedoelt;
Afbeelding

Die is juist om nat haar in te leggen en te föhnen, om mooie krullen/volume te krijgen! Haha.

Ik had vroeger hetzelfde probleem. Ik deed altijd nat haar 1 keer borstelen nog na het douchen en daarna het alvast een beetje glad maken met de handdoek, dus niet wild je haar drogen maar een pluk haar tussen twee handen pakken met handdoek en dan zo drogen (erg moeilijk uit te leggen merk ik..). Vervolgens deed ik het föhnen tot het nog net niet helemaal droog was. en dan alleen maar van boven naar beneden föhnen waarbij ik de onderkant van mijn haar naar beneden hield zegmaar.

Daarna is het stijlen niet veel werk meer. Dan deed ik Andrélon glad & stijl er in;
Afbeelding

Dan ging ik slapen met een lage staart. S'ochtends nog een keer de stijltang erdoorheen en weer een lage staart en capuchon van jas over m'n hoofd en naar school fietsen maar! En dan had ik geen probleem :) .

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:18

Dorith schreef:
ik heb zo'n föhn kap met van die punten erin, na het douchen krult mijn haar heel erg en met die kap wordt het heel erg stijl (alleen blijft het niet lang stijl bij mij, misschien wel bij jou)

Ik hoop dat je niet een diffuser bedoeld. Die is er namelijk voor bedoeld om je haar te krullen :')
Afbeelding

Ik heb zelf ook krullen van mezelf en ik krijg mijn haar alleen stijl met een goede stijltang.
Ik doe er altijd spul in voor het stijlen (zie hieronder) daarna haarlak en dan blijft het iets beter stijl, op de fiets doe ik het dan altijd op een lage losse staart onder mijn jas.
Maar ik hoef nooit zo ver te fietsen ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LauraM op 24-08-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:22

LauraM schreef:
Dorith schreef:
ik heb zo'n föhn kap met van die punten erin, na het douchen krult mijn haar heel erg en met die kap wordt het heel erg stijl (alleen blijft het niet lang stijl bij mij, misschien wel bij jou)

Ik hoop dat je niet een diffuser bedoeld. Die is er namelijk voor bedoeld om je haar te krullen :')
[ Afbeelding ]

dat weet ik! dat werkt ook inderdaad als je ze er los in legt, maar als ik mijn natte haar er steeds strak door heen haal, dan weer borstel erdoor, dan weer doorheen.. wordt het stijl. Maak straks of morgen een foto! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:59

LZP -> MW

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:48

Amira_ schreef:
Je zou bv deze spray kunnen proberen ( http://boots.scene7.com/is/image/Boots/ ... _sharpen=1 ) Ik heb de creme versie ervan ook, maar zodra ik dit in mn haar doe als het bijna droog is dan is het al een stuk stijler dan het normaal is. Er zit dan meer in een slag dan krul in mn haar. Heb al heel veel dingen geprobeerd maar deze werkt wel het beste. :j
Je kan je haar ook fohnen met een borstel, daar wordt mijn haar ook stijler van maar dat doet mn moeder altijd voor me dus ik heb geen idee hoe ze het doet :')

Doe je die spray er dan in na het stylen of gewoon standaard elke ochtend ?

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:09

LauraM schreef:
[ Afbeelding ]

Dorith schreef:
dat weet ik! dat werkt ook inderdaad als je ze er los in legt, maar als ik mijn natte haar er steeds strak door heen haal, dan weer borstel erdoor, dan weer doorheen.. wordt het stijl. Maak straks of morgen een foto! :)

http://i39.tinypic.com/5wfkgp.jpg foto van nat haar, al aardige slagen.
http://i41.tinypic.com/i264cw.png zo haal ik het er dus door heen (niet te heet zetten)
http://i43.tinypic.com/2dslcw7.jpg en het is stijl.. wel nog even wat spul in doen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:11

nomarjet schreef:
Amira_ schreef:
Je zou bv deze spray kunnen proberen ( http://boots.scene7.com/is/image/Boots/ ... _sharpen=1 ) Ik heb de creme versie ervan ook, maar zodra ik dit in mn haar doe als het bijna droog is dan is het al een stuk stijler dan het normaal is. Er zit dan meer in een slag dan krul in mn haar. Heb al heel veel dingen geprobeerd maar deze werkt wel het beste. :j
Je kan je haar ook fohnen met een borstel, daar wordt mijn haar ook stijler van maar dat doet mn moeder altijd voor me dus ik heb geen idee hoe ze het doet :')

Doe je die spray er dan in na het stylen of gewoon standaard elke ochtend ?

Ik doe het er voor het stijlen in. Elke ochtend zou ik niet doen als je haar droog is. Als het half nat is kan je het wel doen want dan gaat het een stuk minder krullen.