Veselijke napijn operatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:47

Als je de link volgt krijg je ook een overzicht van hoe het had moeten gaan en hoe je normaal gesproken wordt voorbereid op een dergelijke operatie. Wellicht heb je er wat aan mocht je een klacht willen indienen...

Nant schreef:
Bedankt voor je info, nabehandeling is inderdaad ook niets over afgesproken.
Koud drinken en ijsjes gaat redelijk goed.

Behandelend arts is helaas vrij vandaag :( maar belt Miss later nog.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:49

Ik vind het sowieso een rare gang van zaken. In een ziekenhuis is altijd een arts aanwezig, iemand die medicatie kan voorschrijven, het is dan ook bizar dat ze geen pijnstillers hebben kunnen regelen voor je. Misschien niet je eigen arts, maar er zijn sowieso altijd artsen op de seh en er is altijd een nachtploeg beschikbaar. Ik schrik hier eigenlijk wel van en ik zou er zeker achteraan gaan!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 09:07

Woogy bedankt voor je info. Toen ik naar het toilet ging poepte ik alleen bloed, Omdat ik al 40 uur niets heb gegeten.

Mijn broer en schoonzus waren in het ziekenhuis op kraambezoek en hebben me daarna meteen meegenomen, dat mocht!

Ik weet niet of ik een klacht indien, de verpleging heeft zo lief voor me gezorgd. Maar denk wel tegen de arts.

Arm is inmiddels een klein iets geslonken. Nog steeds wel dubbel in omvang.

kaatje77

Re: Veselijke napijn operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:10

Ik zou sowieso alles even opschrijven, kun je acltijd naderhand nog een klacht indienen, denk dat je nu meer gebaat bent met het feit dat je wel pijnstilling hebt gekregen en dat je zsm beter bent.

Heb je een nacontrole bij deze arts?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 09:27

Voor zover ik weet heb ik geen nacontrole meer, alleen bij slechte genezing of klachten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:29

Ik heb best vaak in het zkh gelegen maar ik heb dit nog nooit meegemaakt, echt te gek voor woorden!
Ik zou zeer zeker een klacht indienen!
TS doe eens een nat verband om je arm, scheelt echt een hoop en probeer wel wat vloeibaars te eten anders ga je je helemaal slap voelen!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:37

Ik zou hier ook zeker een melding van maken, dit hoort zo niet en je hoort al helemaal niet een patiënt zonder pijnstilling naar huis te sturen. En al waren de zusters nog zo lief (ik ben zelf verpleegkundige), dit is geen normale gang van zaken! Er is altijd iemand in het ziekenhuis aanwezig die een recept kan schrijven en anders hadden ze maar wat uit eigen voorraad mee moeten geven tot de volgende dag.

Goed je arm blijven koelen! En lekker veel ijswater drinken! Heel veel sterkte, rot dat het allemaal zo verlopen is.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:43

Toen ik mijn amandelen eruit had laten halen (was 16), moest ik een nacht blijven. Kreeg pcm zetpillen en moest elke twee uur wat drinken (ook 's nachts). Toen ik naar huis mocht (dag later dan gebruikelijk, had ik aangevraagd), kreeg ik een recept mee voor die pcm zetpillen. Geen afspraak voor nacontrole, volgens mij heeft dat niet zoveel zin na het verwijderen van je amandelen, tenzij er complicatie's zijn (wat in jouw geval dus zo is). Goed dus dat je die arts nog belt!

Tip qua eten: witbrood zonder korst en flink wat boter. Kleine stukjes kaas en heldere bouillon. Geen zuivel en geen appelmoes! Dat is drama met een open wond in je mond/keel.
Sterkte, ik was met een weekje volledig genezen :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:45

boter is ook een plak product, wit brood zonder korsten werkt inderdaad wel, hele kleine stukje afscheuren en sabbelen, niet zuigen dan trekken de wonden weer kapot namelijk

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:49

Jeetje wat een fouten hebben ze gemaakt zeg.

Ze horen zoiezo een controle te doen voordat je naar huis gaat, en ik moest ook een nacht blijven ( hoe goed het ook met me ging ) omdat je kans hebt op een na bloeding. Ook moest ik na een aantal weken terug komen voor controle of het niet terug komt en of het goed weg gehaald is.

Ik hoop voor je dat je het snel vanaf bent.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:53

Ik werd om 8 uur 's morgens geopereerd en hoefde toen niet te blijven. Omdat mijn KNO arts schrok van mijn situatie tijdens de operatie dat hij me 3 keer heeft bezocht die dag en tien minuten bij m'n bed heeft gezeten om te vertellen wat ik het beste kon doen. Hij nam steeds ijsjes mee die hij liet smelten in een bekertje

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:57

Ik heb 15 augustus mijn amandelen laten verwijderen. Ik slik nu (1 week en een dag later) nog steeds Tramadol tegen de pijn. Als je ook maar een beetje pijn voelt direct gaan klagen bij de huisarts/ziekenhuis!

Mijn keelamandelen waren vergroeit omdat ik een keer een abces heb gehad, dus dat kostte veel moeite. Ze hebben me daarna geen zwaardere pijnstillers meegegeven en dus zeker 4 dagen niet gegeten en nu ook nog steeds alleen yoghurt en vla..

Heel veel sterkte!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:58

Amandelen heb ik er 1,5 jaar geleden (op mijn 32e) ook uit gekregen. Moest idd een nacht blijven en wel 1 x overgegeven. Hier en daar wel wat nabloedingen, maar niet veel last. Amandelen eruit op latere leeftijd is een pittige operatie waar je na de tijd wel aardig wat pijn aan kunt houden. Na een week is dit voorbij!
In ieder geval de pijn aan de wonden... Daarna zal het nog wat vervelend voelen omdat je binnenkant van je mond anders ingericht is. Kan wel es wat trekken en met slikken voelt het nog niet fijn. Na in totaal 2 weken was dit bij mij voorbij.
Waar ik het meeste last van heb gehouden is het smaakverlies. Dit komt door de klem op je tong tijdens de operatie. Deze drukt een aantal smaakpapillen in en die herstellen blijkbaar erg langzaam. Na 3kwart jaar was mijn smaak gelukkig weer als vanouds.
Qua pijn lijken mij zetpillen erg handig. Heb ik toen ook meegekregen vanuit het ziekenhuis. Paracetamol 1000 mg geloof ik. Verder veel koel drinken als water/ranja. Geen prik of melk. En idd brood zonder korstjes. Zelf at ik ook wel wat in thee geweekte speculaasjes voor de smaak. Alles proeft vreemd de eerste weken...
Even doorzetten dan ben je er vanaf. Als ik had geweten hoe ik mij na het herstel voelde had ik het vééél eerder gedaan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:02

En nou weet ik waar ik zelf dus een jaar lang herstel nodig heb gehad, ook in m'n smaak, alleen hele heftige smaken kon ik proeven en prik is ene jaar langs heel vreemd geweest alsof ik een stekelbal in m'n mond stopte

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:04

Ik zou toch even een klacht indienen, de erg voor woorden dit...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:11

Mirjam79 schreef:
Amandelen heb ik er 1,5 jaar geleden (op mijn 32e) ook uit gekregen. Moest idd een nacht blijven en wel 1 x overgegeven. Hier en daar wel wat nabloedingen, maar niet veel last. Amandelen eruit op latere leeftijd is een pittige operatie waar je na de tijd wel aardig wat pijn aan kunt houden. Na een week is dit voorbij!
In ieder geval de pijn aan de wonden... Daarna zal het nog wat vervelend voelen omdat je binnenkant van je mond anders ingericht is. Kan wel es wat trekken en met slikken voelt het nog niet fijn. Na in totaal 2 weken was dit bij mij voorbij.
Waar ik het meeste last van heb gehouden is het smaakverlies. Dit komt door de klem op je tong tijdens de operatie. Deze drukt een aantal smaakpapillen in en die herstellen blijkbaar erg langzaam. Na 3kwart jaar was mijn smaak gelukkig weer als vanouds.
Qua pijn lijken mij zetpillen erg handig. Heb ik toen ook meegekregen vanuit het ziekenhuis. Paracetamol 1000 mg geloof ik. Verder veel koel drinken als water/ranja. Geen prik of melk. En idd brood zonder korstjes. Zelf at ik ook wel wat in thee geweekte speculaasjes voor de smaak. Alles proeft vreemd de eerste weken...
Even doorzetten dan ben je er vanaf. Als ik had geweten hoe ik mij na het herstel voelde had ik het vééél eerder gedaan!

Bij mij zeker niet waar, ik zit nog steeds met pijn op allerlei plekken. Zowel in mijn keel als in mijn mond..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:12

Nant schreef:
Ja iedereen zei inderdaad dat t goed te doen was, kleine ingreep enz.
Beetje balen dat in het zkh alles langs elkaar heen is gelopen.
Met die diclofenac is het nu prima te doen, voelt nu als een gewone fikse keelontsteking, nou die laatste keer kan ik ook nog wel hebben :D

Dit snap ik niet zo... iedereen weet toch dat amandelen verwijderen op latere leeftijd een soort mini hel is?

Ik hoorde het op mijn 17de ofzo al: als je nu nog 1x angina krijgt moeten je amandelen eruit. Zag dat toen al helemáál niet zitten. Is er gelukkig nooit van gekomen.

Heeeeeel veel sterkte nog!!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:18

@suus_pepper: wat ik bedoelde dat de pijn van de wond eigenlijk weg zou moeten zijn. De wond in je mond herstelt eigenlijk heel erg snel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:21

Mijn buurmeisje van 19 heeft het recent laten doen en die is hondsberoerd geweest.
Spugen, spugen, pijn. Die heeft 2 weken amper kunnen eten.
En zij had inderdaad een morfinepomp en infuus al die tijd en moest een nacht blijven in het ziekenhuis.
Dit is echt schandalig dat ze je zo hebben laten gaan. -O-

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:06

Mirjam79 schreef:
@suus_pepper: wat ik bedoelde dat de pijn van de wond eigenlijk weg zou moeten zijn. De wond in je mond herstelt eigenlijk heel erg snel.

Dat is dan over het algemeen, want het zit er nu nog steeds.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:07

de wonden genezen inderdaad heel snel, alleen het volledige herstel van de operatie duurt erg lang.

Wie de illusie nog heeft dat ze geknipt worden...ze worden er met geweld uitgescheurd, daarom ook de extreme pijn, ze trekken twee stukken 'vlees' uit je mondholte...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:13

Ja, amandels "pellen" noemen ze dat. Ja een sinaasappel kun je pellen, maar amandelen? Dat zie ik dus echt niet voor mij... je hebt gewoon 2 grote wonden waar voorheen je amandelen zaten. Niks netjes gesneden/gehecht... Idd gewoon er uit getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:16

He bah Woogy , heb ze op jonge leeftijd eruit gekregen en weet er niks meer van!

Maar wat een gedoe TS , hopelijk gaat het nu wel goed...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:16

Ik heb dan ook geen enkel flauw idee hoe dat zou gaan...maar dat is de hoofdzakelijkste reden van de pijnen, ook waarom je kin en kaak zo'n vreselijke pijn doen, dat is van de tegendruk die ze op je hoofd zetten....Ben toch altijd blij dat ik slaap als ze dat soort dingen doen ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:19

Net even je verhaal gelezen, dat is n iet helemaal goed gegaan in het ziekenhuis daar, ik hoop dat je snel opknapt