Nant schreef:Bedankt voor je info, nabehandeling is inderdaad ook niets over afgesproken.
Koud drinken en ijsjes gaat redelijk goed.
Behandelend arts is helaas vrij vandaagmaar belt Miss later nog.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nant schreef:Bedankt voor je info, nabehandeling is inderdaad ook niets over afgesproken.
Koud drinken en ijsjes gaat redelijk goed.
Behandelend arts is helaas vrij vandaagmaar belt Miss later nog.

Mirjam79 schreef:Amandelen heb ik er 1,5 jaar geleden (op mijn 32e) ook uit gekregen. Moest idd een nacht blijven en wel 1 x overgegeven. Hier en daar wel wat nabloedingen, maar niet veel last. Amandelen eruit op latere leeftijd is een pittige operatie waar je na de tijd wel aardig wat pijn aan kunt houden. Na een week is dit voorbij!
In ieder geval de pijn aan de wonden... Daarna zal het nog wat vervelend voelen omdat je binnenkant van je mond anders ingericht is. Kan wel es wat trekken en met slikken voelt het nog niet fijn. Na in totaal 2 weken was dit bij mij voorbij.
Waar ik het meeste last van heb gehouden is het smaakverlies. Dit komt door de klem op je tong tijdens de operatie. Deze drukt een aantal smaakpapillen in en die herstellen blijkbaar erg langzaam. Na 3kwart jaar was mijn smaak gelukkig weer als vanouds.
Qua pijn lijken mij zetpillen erg handig. Heb ik toen ook meegekregen vanuit het ziekenhuis. Paracetamol 1000 mg geloof ik. Verder veel koel drinken als water/ranja. Geen prik of melk. En idd brood zonder korstjes. Zelf at ik ook wel wat in thee geweekte speculaasjes voor de smaak. Alles proeft vreemd de eerste weken...
Even doorzetten dan ben je er vanaf. Als ik had geweten hoe ik mij na het herstel voelde had ik het vééél eerder gedaan!
Nant schreef:Ja iedereen zei inderdaad dat t goed te doen was, kleine ingreep enz.
Beetje balen dat in het zkh alles langs elkaar heen is gelopen.
Met die diclofenac is het nu prima te doen, voelt nu als een gewone fikse keelontsteking, nou die laatste keer kan ik ook nog wel hebben