Is de jeugd/ouders nou echt zo veranderd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Is de jeugd/ouders nou echt zo veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:40

In die tijd gingen de discotheken om 3 uur dicht, maar ik bleef ook al tot het einde toen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:43

Ik mocht wel gewoon uit tot sluitingstijd, maar dat kwam omdat ik altijd meeging in een vriendengroep die ouders was...

Later maakten het mn ouders helemaal niks meer uit, want ik werd altijd netjes thuisgebracht. Dat vonden mijn ouders het belangrijkste, dat ik veilig thuis kwam na het stappen :j

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:51

Ik ging met 14 ook al op stap, voor stomdronken had ik geen geld dus dat viel wel mee. Ik moest wel om 1 uur thuis zijn, maar de kroegen gingen toen om 2 uur dicht dus het begon ook veel vroeger (8, 9 uur)
Maar ID? Nooit van gehoord en ik ging gewoon naar 18+ tenten.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:57

Hier ging ik ook al op m`n 14e weg en kwam ook binnen in 18+ tenten. ID hoefde ik bijna nooit te laten zien. Mijn ouders hebben me vrijgelaten daarin en ik kwam altijd gewoon nuchter en redelijk op tijd thuis. Enigste voorwaarden van mijn ouders waren voor mij dat ik geen drankjes mocht aannemen van anderen. Dus dat deed ik dan ook nooit :+ Uiteraard moest ik uitgaan/drankjes zelf betalen en als 14-jarige stik je niet van de centen. Dus vaak was het na 3 drankjes wel bekeken :o

In het buitenland controleren ze wel strenger en daar moest ik wel af en toe mijn ID laten zien. Maar als ik dan zei dat ik hem vergeten was kwam ik meestal gewoon binnen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:59

Ik ben 13 (bijna 14) en ik ga ook al uit.
Ik ging naar donderdag meppel dag (weet niet of jullie dat kennen). Ik ging wel met mijn zus, maar zij mag al weer drank kopen. Als ik met mijn zus bent vind mijn ouders het geen probleem waar ik heen ga of wat ik doe, als ik mij maar niet misdraag.
Ik ga ook naar discotheken maar die zijn t/m 17

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:01

SindyKaya schreef:
Ik ben 13 (bijna 14) en ik ga ook al uit.
Ik ging naar donderdag meppel dag (weet niet of jullie dat kennen). Ik ging wel met mijn zus, maar zij mag al weer drank kopen. Als ik met mijn zus bent vind mijn ouders het geen probleem waar ik heen ga of wat ik doe, als ik mij maar niet misdraag.
Ik ga ook naar discotheken maar die zijn t/m 17

Ik was ook bij dmd :D

Ik ga ook uit, ben 15 (en een half) jaar. Ik mag van mijn ouders niet later dan half 2, en wordt altijd gehaald.
Over drinken praten we eigenlijk nooit, geen idee of het mag. En als ik drink merken ze het niet eens :') (Of ik ben bij vrienden)
Maar ik weet niet of dat 'vroeger' anders was.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:02

Ik ging op mijn 15e denk ik voor het eerst stappen, op mijn 16e 1/2 dagen per week, zowel in de kroeg als discotheek.
Toen ik 16,5 was ben ik in die discotheek gaan werken, dus ik was er vroeg bij haha.
Vanaf dat ik ging stappen mocht ik tot sluitingstijd, dus 3.00 uur en ook gewoon drinken.
Wel vond mijn moeder het fijn me op te halen.

Maar dat het nu meer opvalt, dat zeker!

Ik ben trouwens nu 27 dus praat over 10-12 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:47

Ja idd, ik hoorde van alle ' oudjes ' altijd hele wilde verhalen over dat ze 10/15 jaar geleden nog helemaal geen leeftijdslimieten had (ook niet voor drank ed) en dat iedereen er op z'n 13e al stomdronken bij stond...

valt ook weer tegen dus -O-