2 weken??? 4 maanden?? Da's lang! Maar het heeft dus wel geholpen. Ik moet ook koelen van te voren en verdovende zalf smeren. Ik hoop dat ik het dan niet zo erg zal voelen! Moet een week rust houden maar ben nogal eigenwijs...
ja voor mij was het ook een hel zo lang haha vooral omdat ik naast paardrijden nog meer sport. En dan te bedenken dat ik van mezelf al een hele hoge pijngrens heb. Maar goed uiteindelijk heb ik er nu bijna nooit meer last van. Al kan ik geen 4-5 paarden op een dag meer rijden want dan krijg ik er wel last van. Maar iedere blessure is natuurlijk anders dus ik hoop voor je dat jij er minder lang last van hebt! Maar ik kan je wel 1 ding aanraden en dat is dat je je beter wel kan houden aan de voorgeschreven rust perioden want bij mij is het dus nooit geheel kunnen genezen omdat ik na de behandelingen te snel weer ben begonnen. Als ik het over had mogen doen had ik toch maar braaf wat langer stil gezeten, maargoed het is niet anders haha
Ik ken diverse voorbeelden van mensen die er botontkalking op de behandelpek van kregen. Ook is de behandeling soms ronduit pijnljk. Zou er nog eens over nadenken, je wilt geen ontkalkte knie overhouden.
Ik ben heel benieuwd hoe de behandelingen van de mensen hierboven gingen! Kregen jullie bijv. 10 min shockwave op de zere plek en daarna zoveel pijn?
Ik kreeg namelijk het hoogste aantal klappen op mijn enkel en hiel en heb daarna gewoon kunnen paardrijden en lopen. Ik kreeg 1x in de week shockwave en dit deed behoorlijk pijn maar absoluut niet dat ik 3 maanden niks kon doen.
Je lichaam went er ook aan na een tijdje, dan is het een stuk minder pijnlijk dan de eerste keren.
Ik heb 5 behandelingen van bijna 20 min gehad, dat deed toch echt wel flink zeer daarna. Ze wisten dmv de MRI de precieze plek. Ze schoten dan die tijd gericht op en stukjes rondom die plek. behandelingen waren iedere 10 dagen ongeveer.
Maar zijn dat dan ook behandelingen die in het ziekenhuis gedaan worden? Die bij de Fysio gedaan worden zijn namelijk anders. Hoe voelt die pijn dan? Ik hoor over schieten? Dacht dat het geluidsgolven waren? Ik ga sowieso de eerste dagen helemaal rust houden en zelfs niet naar me paard. Me verzorgster doet haar een paar dagen. Zodat ik keurig rust kan houden
@JoycexLynn, ik had al aardig wat pijn. De behandeling zelf was pijnlijk, door dat getik tegen de pijnlijke plek aan. Dit weet ik mede aan het littekenweefsel wat daar zit, maar schijnbaar hebben meerdere mensen dit. De dagen die daar opvolgde had ik ook behoorlijke last.
@TamaraFloor, het is een ''kogeltje'' wat in een buis heen en weer schiet als het ware.
Ik heb 6 jaar geleden (na paardrijongeluk) een zeer zwaar beschadigde pees overgehouden die continue pijn deed en mij enorm beperkte in het bewegen. Ik kwam ook niet verder in mijn revalidatie (letsel was een gebroken knieschijf, die niet is opgemerkt in het ziekenhuis, 3 maanden mee rondgelopen). Ben bij Ruud Kuiper terecht gekomen in Dordrecht (= sportarts van FC Dordrecht) voor shockwave. Hij had nog nooit een kniepees met zoveel letsel gezien en werd daarmee ook meteen studiemateriaal
Shockwave kan alleen als de pees in z'n slechtste staat is. Ik bedoel, dan heb je het beste resultaat. Dus aan de behandelaar om dat in te schatten. Na 6x20 minuten behandelen ging het gelukkig wel vooruit. Behandeling was zeer pijnlijk (nee.......ben geen watje ) en verdovingscreme heb ik in die tijd niet gehad. Hoogste dosis geluidsgolven gehad.
Uiteindelijk is de pees toch nog heel erg kort en dik geworden (staat los van de shockwave), en heb ik inmiddels een gedeeltelijke knieprothese en een verplaatsing van de kniepees gehad.
Ik heb er zeker baad bij gehad, maar de gevolgen waren gewoon niet met shockwave op te lossen. Wel tijdelijk (5 jaar) heel veel minder pijn gehad.
Of het een aanrader is......... geen idee, maar ik heb er geen spijt van gehad.
Jeetje Mirranda dat is niet niks!! En wat een fout van het ziekenhuis! Ik kijk er echt naar uit nu naar de behandeling na al die verhalen! We wachten het maar af en ik neem braaf een paar dagen rust.
Gohya, als je googled jumpersknee en shockwave komt er best wat uit. Ik zal hier ook nog wel laten weten hoe de behandeling is gegaan.
Behandeling achter de rug! Zooo dat viel even tegen! Deed echt heel erg pijn. Nu nog weinig last gelukkig maar schijnt later wel weer pijn te gaan doen. Ik mag een week niet autorijden dus daar ben je mooi klaar mee! Nu maar afwachten hoe het verder gaat en voorlopig braaf op de bank.