Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:50

Ik meld me ook... ik heb pms dus kan me totaal inleven in jou verhaal TS, de eerste dag slik ik een pijnstiller soms de 2 dag ook. Het enige verschil met nu en vroeger bij mij is dat de periodes nu minder lang duren.

En de vreselijke migraine een week van te voren _-:( 8)7 -:(- ~~}> >;) :r

Hier zijn we wel bezig met ons voort te planten dus de pil slikken of iets dergelijks heeft weinig zin op het moment...

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:51

Pfoe ik ben juist blij dat mijn spiraal er uit is. Ik had een koperspiraal en de ongi's waren vréselijk. Enorm bloedbad van 7-8 dagen lang. Rugpijn alsof ik 80 ben en chaggo niet normaal... Nu weer terug bij moeder natuur en eerlijk gezegd: niets beter dan dit!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:54

Haha geweldig geschreven :D

Ik heb gelukkig nergens last van, een hele enkele keer hoofdpijn of een beetje buikpijn maar normaal heb ik nergens last van. Opzich heel vervelend want ik voel het dus ook totaal niet aankomen :+ maar als ik het eenmaal ben voel ik me wel gelijk 10 x zo zwaar ( ben ook wel wat zwaarder) en de ene keer wil ik ontzettend veel eten en de andere keer eet ik gewoon helemaal niks een paar dagen :=

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:54

Babel schreef:
Oef, misschien toch maar geen kinderen dus Merlinde.Sjonge, er zijn maar weinig oplossingen voor dit probleem! Was je bevalling echt zo erg? :(:)

Ja het was op z'n zachtst gezegd geen pretje en elke zo veel maanden word ik daar even aan herinnert. Gelukkig bestaat er zo iets als het doorslikken van de pil want zonder dat ding zou ik het niet overleven.

Iriscope

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:57

Kon ik dat kreng maar doorslikken! Bij mij breekt het er gewoon doorheen helaas.
@NoName126. Ik las inderdaad dat het met een koperspiraaltje erger kan worden.

Een bloedbad :') Je omschrijft het erg leuk maar kan me voorstellen dat het een drama is!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:58

Westernfreak schreef:
Hoe kun je zoiets verschrikkelijks (want zo ervaar ik het ook) zo prachtig omschrijven! :')

Kennen jullie die reclame van een koekje met chocola (of andersom) waar het chocolaatje 'mama' zoekt? Ik heb werkelijk zitten janken bij die reclame! Leuk hoor hormonen...
Een vriend die er een beetje begrip voor heeft is inderdaad wel erg fijn. Ik zou mezelf ook niet in mijn omgeving willen hebben op zulke momenten namelijk :+

Ja maar die reclame is toch ook vreselijk zielig! Arm chocolaatje ; Maaammmaaa?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:01

Babel schreef:
Kon ik dat kreng maar doorslikken! Bij mij breekt het er gewoon doorheen helaas.

Een bloedbad :') Je omschrijft het erg leuk maar kan me voorstellen dat het een drama is!

Dan kun je over op en zwaardere pil! Ik heb 2x moeten wisselen voor het ging maar nu kan ik zeker en halfjaar doorslikken! Heer-lijk. mn leven is erdoor verbeterd, echt waar :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:04

Hallo lotgenoten,

Ook in mag er deze week aan geloven. -O-
Ik heb ''gelukkig'' alleen maar last van buikkrampen de eerste twee dagen, emotioneel wrak ben ik wel. Oh en het fijne is, vrijdag met mijn nieuwe klas moeten we zwemmen met gym. Wie red me?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:06

Helaas, ik ben op mijn verjaardag (morgen) ongesteld :( Ik loop weer de hele dag te janken en er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben weer boos/janken :Y)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:06

Babel schreef:
Westernfreak schreef:
Hoe kun je zoiets verschrikkelijks (want zo ervaar ik het ook) zo prachtig omschrijven! :')

Kennen jullie die reclame van een koekje met chocola (of andersom) waar het chocolaatje 'mama' zoekt? Ik heb werkelijk zitten janken bij die reclame! Leuk hoor hormonen...
Een vriend die er een beetje begrip voor heeft is inderdaad wel erg fijn. Ik zou mezelf ook niet in mijn omgeving willen hebben op zulke momenten namelijk :+

Ja maar die reclame is toch ook vreselijk zielig! Arm chocolaatje ; Maaammmaaa?

Om vervolgens wel weer een hele reep chocola naar binnen te werken... :D

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:08

Ik meld me ook! Het feest is voor mij ook weer begonnen, ik ben ook moody, klap dubbel van de buikkrampen en ben een heks.
Gelukkig waarschuw ik iedereen van tevoren en sluit ik mezelf het liefst op om ruzies te voorkomen :)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:14

Pfff... hou op!

Ben gewoon blij dat ik zwanger ben, want ongesteld worden is echt niet mijn ding. Ik ben enorm emo en heb altijd vreselijke buikpijn.
Nu ben ik continue misselijk dus dat is ook niet alles, maar altijd beter dan dubbelgeklapt van de pijn in mijn buik.

Om maar niet te spreken van het huilen om reclames inderdaad :') (maar dat doe ik nu nog erger _O- )

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:18

Tegen de buikkrampen kan je aleve feminax nemen, werkt goed :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:23

Ik ben ook de Sjaah sinds gisteren. Gelukkig niet heel veel last van. Meestal de eerste dag buikkrampen en een zere onderrug. Daarvoor heb ik Alive feminax en spierspray.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:23

Als ik de OP lees dan voel ik ook weer de krampen etc waar ik zo'n last van had...
Inmiddels heb ik een Mirena spiraal en wordt ik niet meer ongesteld, erg prettig :D

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:24

Ik heb der ook altijd heel veel last van en zeker de 3 dagen ervoor en de eerste 2 dagen bahh!! Ziek misselijk zn buikpijn dat je soms denkt ik ontplof echt een ramp! Wie dat toch verzonnen heeft dat wij vrouwen dit weer aan moeten elke maand haha! Ohh en ik eet nooit chocola alleen als ik weer is aan mijn maandelijks probleem zit of het eraan zit te komen haha

(TS leuk topic!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:25

Babel schreef:

Je kunt Cerazette overwegen. Deze slik je altijd door, vaak blijft de menstruatie na een paar maanden helemaal weg.

Ik heb hem 10 jaar geslikt en vond het erg makkelijk! Ben er sinds een jaar mee gestopt om eens te kijken hoe het ook alweer voelt "ongesteld" zijn. En hoe mijn lichaam en geest zich zouden voelen zonder hormonen.

Menstrueer nu weer redelijk normaal, maar ik denk er serieus over om weer aan de pil (Cerazette) te gaan. Heb sinds ik gestopt ben periodes met extreem pijnlijke borsten, niet normaal meer. Hou veel vocht vast en heb meer last van puistjes en ik ben al 40 :D . Verder is het ook een gedoe om niet te weten wanneer ik ongesteld word. Verwacht het nu al een week, maar er is nog steeds niets. Loop dus al een week met tampons in mijn zak.

Heb geen kinderen en wil ze ook niet.Ga van de week weer eens in overleg met de huisarts.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:26

Oh ja, ik heb dan ook een chocolade verslaving. Iedereen verstopt al het chocola dan voor mij :')

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:27

Jup bij mij ook! En het ergste is nog is er geen chocola dan ben ik me toch is chaggie haha! Dan moet en zal mijn vriend chocola gaan halen en dat doet die eigenlijk altijd uit zich zelf O:) O:) O:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:28

kyara1989 schreef:
Jup bij mij ook! En het ergste is nog is er geen chocola dan ben ik me toch is chaggie haha! Dan moet en zal mijn vriend chocola gaan halen en dat doet die eigenlijk altijd uit zich zelf O:) O:) O:)

Aah wat lief! :D

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:32

Zertab schreef:
kyara1989 schreef:

Aah wat lief! :D

Ja he dan zegt die zal ik even gaan toetje voor de chocola haha :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:34

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:35

Leuk geschreven!!

Ik ben gestopt met de pil omdat ik de Diane slikte, schrok toch wel van al die slechte berichten.
Nu dus ook terug naar 'moeder natuur' is echt hels om elke maand ongesteld te worden ipv doorslikken wanneer het niet uitkomt. Gek genoeg had ik met de pil altijd enorme buikpijn/hoofdpijn/emotioneel/moe echt een paar dagen die je beter in een grot ver van de bewoonde wereld kan doorbrengen. Nu ik de pil niet meer slik, komt het gewoon 'ineens' :-s geen hoofdpijn, buikpijn niks gewoon ineens bam ongesteld is toch vreemd! Het enige waar ik het aan merk is de enorme vreetbuien een paar dagen van te voren. Een spiraaltje lijkt me wel eng maar als ik weer aan de pil ga ben ik bang dat ik weer kilo's aankom..iemand hier ervaring met zo'n ring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:40

Mirranda schreef:
Hihi, smakelijk gelachen om je verhaal. Leuk geschreven.
Lotgenoot ben ik inmiddels niet meer maar heb het wel altijd ook zo ervaren :j

Ik vierde een klein feestje toen ik merkte dat ik steeds minder bloeding kreeg en mijnn hormonen steeds minder opspeelden. Ik ben nu 45 en overal vanaf *\o/*
Beetje vroeg, dat wel, maar dat hele gedoe kon me echt gestolen worden.

Dus wie weet begint bij jou de overgang ook wel heel vroeg ;)

Heer in den Haag }> Mijn leeftijd is het jouwe andersom en "geniet" er nog maandelijks van. Denk er nog steeds hard over om weer iets van hormonen te halen. Pesthumeur, jankbuien, overactief en pijn in mijn botjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:41

@AronenLoutje, ik heb ook dat het er gewoon opeens is! Ook geen hoofd/buikpijn e.d. Alleen allejezus zere tieten af en toe :D

Verder heb ik het idee dat ik zonder pil iets zwaarder ben, dan met pil?!