Maar ook voordat ik in 'jeugdzorgland' werkte, was ik het daar al niet mee eens. Het is vaak makkelijk roepen, zeker zonder onderbouwing. Ik ben de 'jeugdzorg-is-slecht'-discussies op internet alleen zo moe, dat ik eigenlijk niet de behoefte heb om de moeite te nemen mijn mening in het openbaar te zetten. Ik wil ook niet de advocaat van Jeugdzorg gaan spelen namelijk, op internet ben ik vooral gewoon Joyce_
Maar via pb wil ik best mijn mening geven haha. Dit vind ik sowieso wel een grappig stuk:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6177/Mal ... omen.dhtml
Verder, ts, denk ik dat het goed is om eens hard na te denken of het écht onterecht is, alle eisen die je worden gesteld. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar ik weet wel dat als er wordt gezegd "als je niet aan deze eisen voldoet, mag je niet thuis blijven wonen", dat het vast niet alleen om je zweetvoeten gaat..
En natuurlijk is het moeilijk (en absoluut niet leuk!) als er ineens iemand van jeugdzorg zich komt bemoeien met jou. Dat begrijpt die mevrouw/meneer ook heus wel. Je staat nu nog op het punt dat je het allemaal zelf in de hand hebt: ga jij keihard werken en ervoor zorgen dat je ouders, school en de hulpverlening trots op je kunnen zijn, dan is er niks aan de hand. Maar als jij op dezelfde voet als vroeger doorgaat, weet je wat je boven het hoofd hangt. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en meewerken! En, heel belangrijk: als jij het echt ergens niet mee eens bent, kom dan met goede argumenten waarom niet en bespreek dat! Bedenk alternatieven en laat zien dat je volwassen genoeg bent om mee in gesprek te gaan.
mijn mening is duidelijk BJZ faalt en faalt maakt grote fouten trekken gezinnen uit elkaar kinder krijgen door fouten juis gedrag broblemen en als kudde schapen braaf luister naar BJZ zet geen zode aan de dijk want er is altijd wat dat niet goed is heb je verbeter dan zoeken ze wel iets anders alle rapporten naast elkaar gelegd van 20 ouders met verschilden leeftijden en leefomgeving alleen de namen zijn gewijzig en datum en zo zit rapportje in elkaar want 1 zin komt als eerst naar voore het kind vertoon gedrags broblemen ouder zien het broblem niet enz ze zijn gewoon door geslagen door meisje van mulder
.