Mobiel verslaafd, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Mobiel verslaafd, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:12

Dat heet niet puberteit, dat is vele malen kinderachtiger _O-

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 22:18

Het gaat hier nog prima, mobiel niet aangeraakt :D
Fijn om te lezen dat ik niet de enige met deze verslaving ben haha :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:26

Ik kan prima zonder mobiel. Ik laat hem gerust de hele dag op mn kamer liggen terwijl ik zelf weg ben. Zodra ik mijn kamer in kom bekijk ik hem dan wel.

Mn laptop daarentegen kan ik echt niet zonder :')
Het is of mobiel of laptop :=

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:25

En is het gelukt bij diegenen ?

Ik zat net trouwens zonder wifi :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:28

Nee, niet gelukt :+
Ik heb het tot half 11 volgehouden :o

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:30

finnens schreef:
Nee, niet gelukt :+
Ik heb het tot half 11 volgehouden :o

Oh foei , nu mag je geen snoepje ~~}>

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:30

Ik dacht ook aardig verslaafd te zijn, maar toen mijn telefoon vorige week op vakantie gestolen was en ik een week zonder moest, ging dat me toch erg prima af. De eerste dagen had ik wat ontwenningsverschijnselen maar na een paar dagen vond ik het wel prima :+ Gelukkig hebben we facebook chat nog _O-

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:31

ik heb nog steeds niet gekeken, terwijl ik wel weet dat ik berichtjes heb!
cold turkey afkicken ;)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:35

Ik was ook heel erg verslaafd. Toen ging ik drie weken door China reizen en heb ik besloten (uit angst hem kwijt te raken :') ) mijn mobiel thuis te laten. Et voilà, toen ik terug kwam besefte ik dat ik dat ding helemaal niet zo hard nodig had als ik dacht :D . Nu kan ik hem gerust een dag links laten liggen. Voorheen nam ik nog mee naar bad.. :Y)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:36

Jemig, ging net toch even kijken.... 47 gemiste berichten :o (Zit in een groepsapp)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:39

jeetje ik dacht dat een kind van 13 dat geschreven had

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:40

Nienke89 schreef:
Jemig, ging net toch even kijken.... 47 gemiste berichten :o (Zit in een groepsapp)

En als je gaat kijken, staat er dan in een van die berichten informatie die je echt heel graag wilde hebben, waaraan je echt iets gemist zou hebben als je het niet had gekregen?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:49

Ik heb mijn telefoon eigenlijk altijd bij me. Ik heb geen internetbundel, dus alleen internet thuis. Ik sms eigenlijk alleen met mijn vriend of dingen die de stal aangaan. Ik gebruik mijn telefoon ook als wekker en horloge (ik hoor het horloge tikken om mijn pols, om gek van te worden). Ik heb hem altijd bij me omdat ik bang ben dat er iets met mijn paard of familie is en ik dan bereikbaar wil zijn. Verslaafd? Mwah. Ik voel me wel erg onwennig als ik hem niet bij me heb. Idem met het armbandje dat ik 2 jaar geleden van mijn vriend heb gekregen als ik die niet omheb.

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:01

Ik moest een keer voor straf een maand zonder mobiel .
Nou ik dacht dat ik dood ging de eerste paar weken .
Ik moest wat in mn hand hebben :')
Maar het wende al snel en ik ging ook al meer na buiten inplaats dat ik op mn mobiel zat :')
Maar nu heb ik 'm ook weer aan naast me liggen en whapp en bokt tegelijkertijd :')

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:19

Goed dat je het hebt volgehouden TS!
Morgen weer een deel van de dag zonder?

Ik zit nu ook nog te appen... :')
En op mijn laptop typ ik dit bericht :oo

*bliepbliep*
Ha, berichtje :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:04

Ik zit aardig vastgeplakt aan m'n telefoon, maar de 3 weken vakantie heb ik hem weggelegd omdat ik vakantie had.

Ik zeg 's avonds op de app ook gerust dat ik van de app afga omdat ik lekker wil hangen.

Ik zit de hele dag al een de telefoon en achter de pc voor m'n werk dat ik echt chagrijnig kan worden als ik een hoop appjes krijg, en leg hem dan ook echt weg..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:47

Chernique schreef:
En ik kan ook echt gek worden als iemand online is geweest. Of ''laatst gezien om'' en dan bijvoorbeeld echt net nog.. En dan NIET reageren op je berichtje. -O-

Dat is zo vervelend hé |o |o

Maar nee heel herkenbaar hoor TS, ik kan ook niet zonder mijn telefoon en ik zie ook geen reden om zonder te moeten doen!
Het is een fijne manier om met mijn vrienden in contact te blijven als ik ze niet zie op school of waar dan ook.
En als ik met mensen afspreek is het ook geen probleem om mijn telefoon een middagje links te laten liggen.

Ik heb laatst wel 3 weken zonder telefoon gezeten en eh, dat viel redelijk zwaar :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:49

Vjestagirl schreef:
Nienke89 schreef:

En als je gaat kijken, staat er dan in een van die berichten informatie die je echt heel graag wilde hebben, waaraan je echt iets gemist zou hebben als je het niet had gekregen?

Dat maakt toch niets uit? Ik heb hartstikke leuke gesprekken via whatsapp die helemaal nergens over gaan :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:26

Chernique schreef:
En ik kan ook echt gek worden als iemand online is geweest. Of ''laatst gezien om'' en dan bijvoorbeeld echt net nog.. En dan NIET reageren op je berichtje. -O-

Dat is zo vervelend hé |o |o

Maar nee heel herkenbaar hoor TS, ik kan ook niet zonder mijn telefoon en ik zie ook geen reden om zonder te moeten doen!
Het is een fijne manier om met mijn vrienden in contact te blijven als ik ze niet zie op school of waar dan ook.
En als ik met mensen afspreek is het ook geen probleem om mijn telefoon een middagje links te laten liggen.

Ik heb laatst wel 3 weken zonder telefoon gezeten en eh, dat viel redelijk zwaar :o[/quote]

Hier heb ik dus geen last van, ik lees zelf ook wel eens ff gauw kijken of het niet belangrijk is maar heb niet altijd tijd of zin om meteen te reageren.
Vjestagirl schreef:
Nienke89 schreef:

Dat maakt toch niets uit? Ik heb hartstikke leuke gesprekken via whatsapp die helemaal nergens over gaan :)[/quote]

Ik zit in een groepschat met 25 man, ik mis soms op een werkdag wel eens 350 berichten.. :')

Dan denk ik.. Moeten jullie niet werken? Mijn baas ziet me aankomen als ik zo fanatiek mee aan het chatten ben, buiten het feit dat ik daar ook helemaal geen zin in heb. :Y)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:05

Tja ik denk dat ik te oud ben om te vergroeien met mijn mobiel.
Ik ben 37 jaar en moet hem meenemen als ik naar buiten ga, ik val weleens op straat.
Verder ligt hij mij best boven of in mijn tas.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:51

Ik meld me ook het is niet dat ik verslaafd ben aan me mobiel maar ik ga zeker niet uit huis zonder.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:51

Wat vinden jullie eigenlijk verslaafd?
Ik vindt mezelf verslaafd, want als ik geen mobiel heb voel ik me gewoon .. tja, niet fijn, onthand, alleen :+
Maar als iemand niet zonder mobiel weg gaat vindt ik het niet verslaafd, ik bedoel je kunt ook altijd een mobiel bij je willen hebben voor in geval van nood ..

Heb trouwens vanavond weer 3 uur mijn mobiel weg gelegd, ben aan het afkicken :D (en nu weer even 573 berichten bij lezen :') )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:26

Ik vind iemand verslaafd als diegene meer dan 3x per uur op zijn/haar telefoon kijkt zonder dat hij/zij dringende berichten verwacht/de tijd wil weten.
Ik vind iemand die in paniek raakt als ze even niet weten waar hun telefoon is verslaafd.
Ik vind iemand die tijdens sociale activiteiten (hetzij met familie, hetzij met vrienden, hetzij met collega's) steeds op zijn/haar telefoon moet kijken verslaafd.
Ik vind iemand die het huis niet uit gaat zonder telefoon, alleen omdat ze bang zijn iets te missen, verslaafd.
Ik vind iemand die in paniek raakt zodra ze een poosje (van een paar uur tot een paar weken) zonder telefoon moeten, verslaafd.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 19-08-13 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:28

Jups...hier ook n verslaafde := wordt er op mn werk ook mee gepest :') heb in.de pauzes altijd dat ding in mn handen :') tijens werk heb ik m uiteraard netjes in mn kluisje :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:35

Ja ik steek mijn hand op.. Telefoon gaat overal mee naar toe, zit er zelfs gerust mee in bad :+ . Word af en toe gek van mezelf, gestresst 'WAAR IS MIJN TELEFOON?!' roepen en hem dan gewoon in m'n hand hebben :P