Netelroos...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:02

Ik kreeg het van een bepaald type wasverzachter. Omdat jij er s nachts meer last van hebt, zou het kunnen dat je bent overgestapt op een ander type wasmiddel en dat je dekbedhoes hier al mee gewassen is?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 14:12

Cookies, nee, ik gebruik al heel lang hetzelfde wasmiddel en de zelfde wasverzachter. Daar denk ik dus niet echt aan.

Lynn, ik ga er even helemaal niets op smeren. Stel dat ik dáár allergisch voor ben?

Linda, talkpoeder ga ik niet doen. Dat droogt uit en maakt dat mijn huid juist meer gaat jeuken.

Lauraennala, ik heb een vlek ongeveer 1 dag. Dan is hij "genezen". Soms zit er nog een beetje rood, maar de vlek is dan echt zo goed als over. Echter, op andere plekken op mijn lijf heb ik dan weer nieuwe plekken, de één nog groter dan de andere. Soms kan ik de avond tevoren al een heel klein vlekje zien en weet ik dat dat 's ochtends een grote is.

Gisteren voelde ik het een heel klein beetje branden bij mijn oog en jawel, ooglid is vandaag slachtoffer. Gelukkig jeukt die niet! Degene op mijn benen jeuken het meest en 's nachts word ik soms krabbend aan mijn buik wakker. En ja, mijn buik, heupen en taille zitten onder. In mindere mate op mijn rug! Bovenaan rug zit helemaal niets (van taille ongeveer naar boven mijn schouderbladen), vreemd genoeg.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:26

Ik krijg het ook als ik het warm heb. 3 jaar geleden op komen zetten en nooit meer weggegaan. Als ik ga sporten (hardlopen, paardrijden, rustig fietsen etc.) veel in de zon zit, van koud naar een warme ruimte ga of noem maar op, kom ik helemaal onder de vlekken te zitten. Van mijn tenen tot mijn gezicht. Soms ook plaatselijk. Ik ga altijd zo snel mogelijk onder een koele douche staan of in de schaduw zitten. Na 2 uurtjes is het volledig weg. Maar de jeuk is vreselijk en soms sta ik mezelf met een haarborstel te krabben. :=

Verschillen artsen bezocht en ik slik nu 3 x aerius per dag, dit is helaas alleen tegen de ergste jeuk, uitslag komt toch elke keer weer opzetten.

Ik hoop voor jou dat het gewoon tijdelijk is want dat kan net zo goed voorkomen!

Veulen84

Re: Netelroos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:59

Ik krijg het van alcohol :\ niet eens zo zeer van het drinken (dat doe ik namelijk niet). Maar wel van alcohol in producten. Krijg het bv van bepaalde deodoranten. Soms heb ik ze ook ineens, dan heb ik iemand aangeraakt met te veel van dat spul op zich.

Ik krijg het niet van warmte, maar warmte verergerd het wel. Heb nu plekken op me voet, word er mal van. Maar als ik ze koel met ijs gaat het veel beter.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 13:58

Dons is het niet. Gelukkig want ik heb waardeloos geslapen! Ik heb ook de tip gekregen om gewoon lekker onder de douche te gaan staan. Gewoon warm water, niet lauw of koud, dat irriteert alleen maar en maakt het juist erger. Warm water brengt rust en de druppels van de douche "krabben" zonder te irriteren. Gisteren wel 2 keer gedoucht, maar steeds kort. Nu ga ik me straks lekker verwennen met een lange douche!! :D
En ik ben moe... Maar dat is niet vreemd... :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:00

Als je niet slaapt, is dat niet zo gek :(:)

Misschien even lekker douchen en dan een tukje doen ?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 14:01

Dat is precies wat ik in gedachten had!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:04

We lijken wel familie :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:24

Ik heb door een "door gedraaid" afweersysteem een aantal jaar chronische atypische netelroos gehad... dat hield in dat ik ten alle tijden overal allergisch voor kon worden. -O-
Het is bij mij toen begonnen met een paardenbeet... in de wond was een necrotiserende bacterie gevonden, stuk huid en wat vetweefsel is toen weggesneden, toen veel antibiotica per infuus gekregen, door de sterke en grote hoeveelheid antibiotica kreeg ik een giga schimmelinfectie op mijn huid... daar kreeg ik weer een middeltje voor, daar was ik allergisch voor en tadáá toen netelroos :+
Ongeveer 2 jaar heb ik het vrij heftig gehad. Paar keer een flinke reactie gehad door een parfum, maar ook een keer door het aanraken van aardbeien terwijl ik de dagen ervoor niks had.
Ik had toen altijd tavegil op zak, omdat ik dus niet van te voren kon weten waar ik allergisch voor zou worden/zijn :')
Ook door stress kon het opspelen... ben toen zelfs een keer op de ehbo geweest omdat het echt overal zat en heel heftig was...
Na verloopt van jaren kreeg ik het steeds minder en minder, en ik mis die brandende en jeukende plekken niet echt :D
Ik heb het nu heel soms van bepaalde sieraden, maar dan ook weer niet altijd.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:28

Ik ben vandaag weer bij de dokter geweest en heb een prednisolon kuurtje voor een week meegekregen. Ben er natuurlijk niet blij mee, maar was er wel op voorbereid. Nu maar hopen dat het over gaat. Overigens lijken er minder plekken te zijn nu, gelukkig. Mijn (boven-)benen zijn nu de pineut maar volgens mij is dit het laatste lichaamsdeel dat slachtoffer is. De rest is allemaal al aan de beurt geweest. Fingers crossed dus!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:30

Het is dus aan het zakken ;)
Nu nog je onderbenen en dan verlaat het onheil je lijf via je voeten *\o/*

Maar zonder dollen: hopen dat het aanslaat en dat er snel vanaf bent !

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:46

Hier ook een netelroser. Vroeger had ik op school een keer enorme jeuk bij mijn kin/keel, krabben, overal jeuk, blies op als een ballon zo erg dat ik door een leraar werd thuis gebracht :=. Bleek toen een allergische reactie van salami.

Bij mij is het reactie op histamine. Qua voeding zit dat in rode wijn, eieren, varkensvlees. Als ik daar iets teveel van eet krijg ik weer jeuk.
En allergie voor paarden, katten, honden etc maar dat speelt bij mij pas op als ik moe ben en mijn weerstand laag is.

Doordat we geen echte voorjaar hebben gehad komen nu ook alle pollen in de zomer waardoor veel hooikoorts mensen extreem veel last hebben. Gezien dat elkaar wel overlapt qua allergie komen nu ook heel veel mensen die allergie voor dieren hebben en de netelroos omhoog. Allemaal aan de anti-histamine :(.

Jeuk is een hel. Ik heb nog liever pijn dan jeuk.
Buiten anti-histamine tabletje neem ik ook wel eens een cold-pack mee naar bed (ik heb mijn jeuk meestal in de avond/nacht) dan leg ik hem op de jeukende plek en verdooft dat .
Dit gebruik ik ook bij muggen en dazen steken (daar ben ik óók allergies voor en dat triggert de netelroos :( )

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:49

Het is 100% zeker vastgesteld dat het netelroos is?

Ik had vergelijkbare klachten en bleek achterafdus Erythema Multiforme.. Ben er nu bijna van af, lijkt alleen nog alsof ik overal blauwe plekken heb gehad. Zie dit topic voor foto's: [MW] Help! Huidprobleem maar GEEN allergie, wat is dit?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:57

Het is 100% zeker dat het netelroos is. Door 2 dokters vastgesteld. Mijn eigen arts heeft er een collega bij gehaald om zeker te zijn van haar zaak. Mijn vlekken zien er ook héél anders uit dan jouw vlekken. Het ziet er bij mij echt uit als netelroos als je afbeeldingen gaat googlen.
Ik ga zo na de lunch beginnen met mijn kuurtje en volgens de bijsluiter gaat de werking meteen beginnen. Ik ben dus benieuwd. Ik ga mijzelf gewoon goed in de gaten houden.

Shirley, was het maar zo! :D Maar helaas zijn ook mijn oorlellen weer de pineut (al is dat lang niet zo erg als die plekken op mijn been)... Maar mijn romp is schoon! *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:19

Een collega erbij gehaald ?
Die wilde zeker samen met jou op de foto :D ?

Maar moet je het eigenlijk niet 's morgens innemen :o ?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 13:23

Ze heeft wel foto's gemaakt! Maar alleen van de plekken. Ze wilde even zeker weten dat ze de juiste diagnose had gesteld. En dat had ze. Gelukkig was ik al op de hoogte van de prednison, dus ik schrok er niet van.

Het maakt niet uit hoe laat je ze neemt, als je ze maar elke dag op hetzelfde tijdstip neemt en bij voorkeur na het eten. Ik neem ze dus na de lunch elke dag.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:51

Het heeft mijn gezicht bereikt... Vanochtend werd ik wakker met een heel dik oog (gisteren was het andere iets gezwollen) en mijn voorhoofd is aan de beurt. Zo weer naar de dokter. Verder lijkt het wel echt beter te gaan, gelukkig!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:42

Hele winter geen last gehad... het wordt warmer en ik krijg wat minimale plekjes. Niets om me ongerust over te maken... maarrrr...

Ik ben niet happy op mijn nieuwe stal (sinds januari en het ligt niet aan de mensen of de bedrijfsvoering), het wordt warmer en een drama met veel, heel veel emotionele stress (een uitbarsting) en voilá! Daar hebben we Mr. Netelroos weer... -O-

Jeukt natuurlijk weer als de &%$#@*& en "niet krabben!!" is zoooo leuk en gemakkelijk gezegd als je nooit zo'n jeuk hebt gehad...

Gelukkig kon ik terug naar mijn oude stal, dus de stress daarvan is minder geworden. Drama is éénmalig (daar ga ik vanuit) en ik hoop niet weer snel zoiets mee te maken.

Het zit hem bij mij dus echt in de stress. Hoge stress wekt het dus op, met name als het warmer weer is...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:49

Pff. Wat een drama zeg... :(:)
Het klinkt echt niet prettig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:56

Misschien jezelf eventjes wat helpen tot rust te komen met tijdelijk wat valeriaantabletjes ?
Je moet door de jeuk geen extra stress krijgen, dan is het circeltje weer rond -O-

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:00

Ik meld me ook even.
Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik erge aanvallen van netelroos, deze werden verminderd met Xyzal.
Aangezien ik bloedtekort heb, neem ik ijzerpillen. Door deze werkte Xyzal niet meer
Nu had ik een sterker geneesmiddel voorgeschreven gekregen. Maar toch niet tevreden van.
Ik smeer nu elke dag er koude nivea zalf op en dat helpt wel een klein beetje, voor de rest vooral ervan af blijven :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 23:03

Tante, ik denk dat dit vorig jaar ertoe geleid heeft dat het maar bleef en bleef.
Ik ben nu rustig. Heb Arniflor wat ik erop smeer af en toe, als het gaat jeuken. Ik weet wat het is en ik weet nu dat het door jeuk komt. Morgen nog een drukke dag met de kinders, maar ik ga me gewoon proberen niet druk te maken. Relax...

Ik wil geen valeriaan of iets dergelijks. Ik slaap al best veel en ook gemakkelijk (ook overdag), dus wil dat vermijden.

Ik ga gewoon weer mijn desloratadine slikken, 2x per dag en dan kijken of de reactie afneemt. En al is het nog zo moeilijk vaak, als het hevig gaat jeuken, even wat van die Arniflor (Arnica) op doen. Al is het maar een placebo, toch?

Mayadeby, ik heb diverse antihistamines geprobeerd. Hydroxizine en levoceterizine krijg ik een nare reactie van (dichtgeknepen slokdarm, zeer pijnlijk), dus terug op de desloratadine.

Het is een lastige aandoening, maar het is gelukkig geen ernstige ziekte.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:06

Gewoon proberen te genieten morgen, dan "vergeet" je de jeuk hopelijk, al is het maar voor een paar uurtjes en door je lekker te ontspannen komen er in elk geval geen bultjes bij !

Van valeriaan word je overigens niet slaperig, hoor ;)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:13

Bah echt vervelend netelroos..
Ik heb ook chronische urticaria en bij mij is er door de dermatoloog geen specifieke oorzaak gevonden. (Al is het bij de meeste mensen met urticaria ook niet bekend)
Wel heb ik ook last van een lichte vorm van koude urticaria dus de zomer kan mij niet snel genoeg beginnen! Een koud windvlaagje en Mn gezicht zit onder de jeukende plekken...
Ik slik fexofenadine en stop 1 x in de 3 maanden om te kijken hoe het gaat.
Helaas heb ik dan binnen 1 dag alweer overal jeuk en begin ik snel weer!
Ik gebruik milde natuurlijke zepen en merk dat dat goed verzacht en het niet verergerd.
Daarnaast smeer ik kokosolie wat het ook verzacht
Als de arniflor werkt (evt als placebo) lekker gebruiken!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 23:13

Ik heb het even gegoogled en het is inderdaad geen slaapmiddel, maar je wordt er wel kalm van. Ik ben heel kalm van mijzelf... Nu ook bij de netelroos neergelegd. Ga ook niet naar de dokter. Die wil me naar de dermatoloog sturen met uitprobeersels van diverse middelen. Geen zin in. Dan maar jeuk. Ga wel vaker een lauwe douche nemen en lekker Arnica smeren. Het is gelukkig niet constant, dat scheelt.

Taartje, bij mij is het precies andersom. Koude vind ik heerlijk en dan heb ik helemaal geen last. Van mij mag dus de warmte weg blijven, omdat dat het juist erger maakt. :=
Ik ga dus voor de gulden middenweg!