Ouders 4 weken missen.. Hoe kom ik hier doorheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Ouders 4 weken missen.. Hoe kom ik hier doorheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:04

Haal de hond gewoon op en ga lekker wandelen. In zoon leeg stil huis kan ik begrijpen dat je je alleen voelt. Haal je hond lekker op en ga leuke dingen doen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:08

Als routine wegvalt, heb je soms wat langer nodig om eraan te wennen. Ik vind alleen zijn (met mijn hondjes) heerlijk haha. Als ik nog thuis zou wonen zou ik mn ouders vragen wanneer ze weer eens lekker weggaan haha.

Ga lekker dingen voor jezelf doen, beetje huishouden,opruimen, lekker koken, afspreken met een vriend/vriendin, lekker met de hond gaan wandelen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:05

Probeer er wat van te maken. Die weken gaan echt wel om.
Lekker een filmavondje, tijdschriften lezen, op pad gaan, het huis een beetje netjes houden.

En misschien kun je je ouders een keer bellen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:05

Op de trein stappen naar Italie!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:09

euhh de ene 18 jarige is de andere niet. Dus van die schop onder je kont..................
Snap het best hoor, je wilt graag je verhaal kwijt, ff die knufffel van paps en mams.
Gewoon het thuis komen in een leeg huis.
De ene kan er tegen en de andere niet.

Zou je ouders gewoon ff lekker bellen, of misschien Skype
Niet bij de pakken neer gaat zitten, en gaan zitten treuren.
Denk maar zo ze zijn terug voor je het weet

En volgend jaar iets beter plannen {:}

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:13

Pff ik vond het heerlijk toen mijn ouders op vakantie waren :D
Lekker zelf boodschappen doen, koken, muziek aan in de huiskamer, geen gezeur.
Vriendinnen uitnodigen. Die vakantie was voor mij net zo fijn.

Probeer er het positieve van in te zien.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:14

Zo herkenbaar.. Alleen heb ik het met mijn opa en opa waar ik woon! En dan ben ik 21 en heb ik zelfs een tijd op kamers in Utrecht gewoond.. :') ik heb ook altijd vreselijk veel heimwee..

Tjah wat doen? Lekker bezig blijven en zeker niet alleen zijn. De hond thuis hebben vond ik juist geweldig!

Zelfs in Griekenland vorig jaar had ik heimwee ondanks bezig zijn en plezier hebben.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:18

Ik heb 2 weken bij mn zus in huis dr kat gezelschap gehouden, vond het van tevoren helemaal leuk.
Heb de eerste dag/ 2 dagen toch ook even moeten slikken. Was best lastig, ineens helemaal alleen.
Maar goed, ik dacht ook we maken er gewoon het beste van. En het was uiteindelijk dus ook heel leuk. Vond het ineens maar vreemd weer thuis :') Kon niet doen waar ik zelf zin in had.

Had natuurlijk wel dus de kat daar, zou inderdaad toch je hond ophalen. Best fijn! :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:19

Herkenbaar was vorig jaar 3 weken en deze zomer was ik 2 weken alleen thuis misschien toch je hond ophalen ?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:25

Ik vond het juist leuk om een paar weken het huis voor me alleen te hebben. Ik had ook wel momenten dat ik me eenzaam ofzo voelde, maar ik ging zelf weg of er kwamen vrienden van mij bij mij. Alleen s'avonds/s'nachts vond ik het niet altijd leuk. Alles moest ook potdicht zitten en dan nog weer even het bed uit om te kijken of de deuren echt wel op slot zijn haha.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:27

Joolien schreef:
Hup hup, je bent 18 meid, schop onder je kont en ga jezelf lekker vermaken. Haal de hond op en ga leuke dingen doen! :)

zoals hierboven ook al werd geschreven niet iedere 18jarige is het zelfde.
ik ben bijna 24 en kan nog steeds slecht zonder me ouders (en ja ik ben al braaf uit huis en woon samen)
maar me moeder en ik zijn gewoon zo close door alles wat we mee gemaakt hebben dat ik het helemaal niets zou vinden als ik ze 4weken niet zou zien!
bel ook elke dag even met ze, de ene heeft die behoefte wel de ander helemaal niet.

als ik alleen thuis ben (vriendje weg is) en me ouders niet gezellig langskomen ga ik inderdaad extra lang naar de paarden en lekkere dingen koken.
savonds op de bank tvtje aan en lekker optijd naar bed en die 4 weken gaan gerust voorbij misschien alleen voor je gevoel wat langzaam :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:21

Petpa schreef:

uh laat die ouders even lekker op vakantie zijn zeg...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:23

Ayasha schreef:
Petpa schreef:

uh laat die ouders even lekker op vakantie zijn zeg...

Ik had geen bezoek aan de ouders in gedachten. Maar gewoon een bezoekje aan Milaan!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:29

Ayasha schreef:
Petpa schreef:

Ik had geen bezoek aan de ouders in gedachten. Maar gewoon een bezoekje aan Milaan!

en even een ijsje eten met zijn 3 :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:52

Ik ben 26, woon niet meer thuis sinds ik 18 ben en ik vind het ook vreselijk als mijn ouders weg zijn. Gewoon het gevoel dat ze niet meer dichtbij zijn, bah.

Leuke dingen gaan doen ts, dan vliegen die 2 weken om.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:14

Ik snap je wel hoor! Ik mis m'n moeder ook altijd als ze op vakantie is. Het is dan gewoon zo "leeg" in huis.
Ik zou gewoon lekker leuke dingen doen! Vrienden uitnodigen, filmpie kijken ect ect.

Ondanks dat ik m'n moeder mis, vermaak ik me ook aan de andere kant heel goed
Heeeerlijk huis voor je alleen whaha,

Ik zie mijn moeder dit jaar ook 4 weken niet.
Eerst ben ik een week bij m'n vriend,
Daarna gaan m'n ouders 3 weken weg :p

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:11

Ben 19, mn ouders zijn ook een maand op vakantie.
Mn ouders gaan al jaren zonder me op vakantie.
Nu voor het eerst zo lang weg.
Enne lekker rustig hoor.
Mis soms een beetje aanspraak.
Dat wel.
Je zit al over de helft!
Dus dat ga je redden hoor.
Lekker naar de paardjes.
Lekkere dingen eten.
Je gaat gelukkig al veel naar vrienden en kennisen.
Zoek een paar leuke films uit.
Voor je t weet is t alweer om.
Bel je ouders anders ff een keertje, of ff appen, heb je ze ff gesproken.
Ik heb ook soms weleens heimwee (niet naar mn ouders hoor), en dan doet me dat heel goed.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:52

Toen ik dit las dacht ik dat het om een meisje van 15/16 zou gaan dat voor het eerst zonder haar ouders thuis zou blijven....
Maar je bent 18, kom op zeg, ga leuke dingen doen vermaak jezelf, je hebt toch ook lekker vakantie! Over een paar weken zit je op school of op je werk en mis je de vrije dagen!
Als je over een tijdje op kamers gaat moet je ook zonder je ouders, dus zie dit gewoon als alvast een beetje oefenen.
En, wat zijn nou eigenlijk 2 weken op een heel mensenleven....
Als je je ouders gaat bellen/skypen/ appen of whatever zou ik als ik jou was niet gaan lopen miepen dat je ze mist, dat is voor je ouders ook niet leuk! Zitten zij zich daar nog 2 weken druk te maken over jou...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 21:08

Sommige reacties beschrijven precies wat ik bedoel..
Andere reacties geven mij het gevoel alsof ik me gedraag als een klein kind..
Maargoed... Laat ik even zeggen dat het voor mij voor het eerst is. De reactie van jolien maakt me niets uit.. Ik weet inmiddels dat zij het niet zo hard bedoeld als ze het schrijft.
Skypen is geen optie. Ze hebben hele slechte wifi daar.. Inmiddels voel ik me qua alleen zijn wel beter. Het is miss idd ff wennen.. Gister had ik ze na 4 dagen weer gesproken. Gewoon even van elkaar weten hoe het is en hoe het gaat. Het waren alleen niet 'maar 2 weken' het zijn er 4.. Mijn oom heb ik verteld hoe ik me voelde en die belt me ook eens in de 2 dagen zomaar op om te vragen hoe het gaat, en dat ik moet bellen als er wat is. Het was vooral even mijn verhaal doen. En ja, ik ben 18, maar er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Op momenten dat je alleen bent ga je daar aan denken. En misschien dat sommige mensen dat dan kinderachtig vinden, of denken, hallo je bent achttien, gedraag je en ga leuke dingen doen.. Dat doe ik, zeker weten. Kom zo laat mogelijk thuis en ga zo laat mogelijk m'n bed weer uit, en ik vind het heerlijk. Maar er zijn van die momenten dat ik me heel rot voel. Mag een meisje van 18 dat voor het eerst een maand d'r ouders niet ziet, zich daar dan soms niet rot bij voelen? Is dat dan raar... Nee toch? :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:14

Maar het is toch niet zo dat je alleen bent als je ouders er niet zijn :? Hoe ga je dat doen als je uit huis bent?
En heb je geen broers of zussen die je wat gezelschap houden?

En eerlijk, ik stond er idd echt van te kijken dat je 18 bent en je rot voelt omdat je ouders een paar weken weg zijn, vind dat wel bijzonder ja... Op 18 jarige leeftijd mag je toch een bepaalde zelfstandigheid verwachten ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 21:26

Mijn broertje is 13 en is met ze mee. Ik ben de oudste thuis.
En verder zijn er bepaalde dingen gebeurd die ik liever voor mezelf houd, waar ik mij nogsteeds schuldig over voel. Ik ben nooit langer dan 4 dagen van huis geweest.
Die zelfstandigheid is er, want ik red me prima, en misschien is alleen voelen niet de juiste richting, maar het is vooral ROT voelen. Het is lastig uit te leggen omdat ik mijn verhaal niet zomaar wil neerzetten. Daar vind ik het (misschien voor mijzelf) te heftig voor.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:31

ai ja dat is lastig vooral als het de eerste keer is. Het is een beetje je draai erin vinden en tuurlijk si het dan eenzaam als je thuis komt en je kunt bv je verhaal niet kwijt etc. maar meid voor je het weet zijn ze weer thuis hoor, je bent al goed op weg door dingen te doen, 4 weken gaat sneller dan je denkt, aleen je moet even een switch in je hoofd maken...komt wel goed hoor!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 21:32

Vanaf nu precies nog een week! Tel nu de dagen af! :=

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:39

Wat fijn dat je je ouders mist. Niet het gevoel van missen natuurlijk, dat is niet fijn. Maar wel fijn dat jullie gezin liefde, saamhorigheid en stabiliteit heeft en dat je veel van je ouders houdt endt je ze daardoor mist.
Zeggen dat je al 18 bent en een schop onder je kont moet heeft geen zin vind ik.
Misschien kan je iets leuks voorbereiden voor als je ouders weer thuis zijn. Een etentje door jou gemaakt, en vertel ze dan dat je ze gemist hebt en dat je ze waardeert om wat ze voor je doen. Deel dit gevoel met ze, dat vinden ze vast fijn!

Verder...ik was al 23 toen ik voor het eerst op kamers ging. Vrijwillig omdat ik het tijd vond. En ik heb heimwee gehad als een baby. Dus ik vind er niks geks aan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:39

goh....mijn ouders zijn vroegah hooguit een weekje weg geweest, vanaf dat moment was het FEEST !!! mijn moeder was wel altijd zo slim om even te laten weten wanneer ze precies thuiskwamen :D dan kon de grote schoonmaak beginnen :+ en alle sporen van drank en feestende teenagers uitgewist :')