Onsteking in mn mond, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Onsteking in mn mond, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:16

slim!

10.50 een afsrpaak bij de vervanger... ben benieuwd

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:16

dank jullie wel voor de snelle en nuttige reacties!!! :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:19

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:21

ukkiepuk schreef:
Romyv schreef:
hmzz, huisarts dus afbellen en andere tandarts bellen?

Huisarts laten staan, nu een andere tandarts bellen en kijken waar je eerder terecht kan :Y) Als je vanmiddag bij de tandarts te horen krijgt dat je naar je huisarts moet heb je iig voor morgen al een afspraak staan. Als je vanmiddag of morgenochtend de huisarts belt ben je zo een dag of mss wel 2 verder ;)

Je hebt in zo'n geval nooit een huisarts nodig, dit advies is dus echt nutteloos.

@Romyv: mooi dat je zo snel terecht kan!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:22

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:23

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:24

Of even spoelen met waterstofperioxide.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:02

bij de tandarts geweest, idd een abces. Ik heb zn spuitje mee gekregen en moet 4 a 5x daags spoelen met zout water. Even aankijken, lichaam lost dit zelf op. Als het over 5 dagen nog niet beter is terug komen maar hij verwacht dat het over 2 a 3 dagen wel bijna weg moet zijn.

dus geen antibiotica oid :) en ook niet doorprikken!! Ging er al met pijn in mn buik heen

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:44

Oh gelukkig maar, je lichaam kan idd veel maar ik kan me wel voorstellen dat het fijn zou zijn als de druk eraf was, zeker omdat je er koortsig en misselijk van bent.. veel sterkte de komende dagen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:49

Romyv schreef:
ik heb voor morgen middag een afspraak met de huisarts...

Nooit naar de huisarts bij een probleem in de mond, ze weten er echt niets van. Al geven ze je het idee van wel.

Edit:anderen waren me al voor :D gelukkig...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:56

Als het erger wordt of helemaal niet beter, dan zou ik niet vijf dagen gaan wachten, maar snel aan de bel trekken. Ik ben met een abces (ok ander deel van het lichaam maar toch), op aanraden van een arts (dat zijn ook maar mensen) te lang blijven lopen met als gevolg een operatie. Antibiotica moet je niet zomaar nemen, maar soms is het gewoon noodzakelijk als het lichaam aangeeft het niet op te kunnen lossen.

Beterschap!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:36

MarliesV schreef:
Huisarts bellen voor advies zou ik doen. Antibiotica mag een tandarts niet voorschrijven en gezien jou verhaal vermoed ik dat je daar wel aan zit.

Kan zijn dat je dan als nog naar de tandarts moet maar dan maar een vervanger, hier moet je niet mee blijven lopen.

Als het op je zenuwen slaat kan het je een tand kosten en dat is neem ik aan niet de bedoeling. Je hebt al behoorlijk lang gewacht imo.

Sinds wanneer mag een tandarts geen antibiotica voorschrijven? Is gewoon een arts en mag in principe alles voorschrijven. Al zal een tandarts alleen medicatie op tandheelkundig gebied voorschijven dus juist antibiotica en pijnstillers.

Groetjes genja

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:40

gewoon even amoxcilline slikken 6 dagen,voordat je bot ontstoken raakt.Als het rustig is naar de oorzaak gaan zoeken.Gescheurde wortel of iets anders.Een tandarts kan niet veel doen als de boel opgezet is,en verdoven gaat niet in ontstoken weefsel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 08:48

wat is amoxcilline?

De abces is een stuk rustiger en aan het slinken, zwelling zit er nog wel een beetje maar niet erg. Ben wel super super misselijk de hele dag :s zo vervelend! Iemand tips daar tegen?