redelijk zware operatie, bang..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:28

Kaygee schreef:
Ik ben geen verpleegster geworden om kots te ruimen, wat is dat voor rare arts... Mensen die ook heel de avond aan het overgeven zijn voelen zich ook zo ontzettend beroerd, en als dat voorkomen kan worden door geen warme maaltijd te eten.. Sorry hoor.

Een hele goede chirurg uit het UMCG. En ik voelde mij juist niet lekker, doordat ik niks mocht eten. Viel eerder als kind ook altijd flauw. Dus na het eten knapte ik ook zeer goed op.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:30

Van een dagje geen warm eten ga je niet dood. En een verpleegster heeft er heus niet voor gekozen om alleen maar kots op te ruimen. Komt wel wat meer bij kijken!

TS: Succes met de operatie en op naar een mooie glimlach!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:30

Moedige keuze hoor !

Maar narcose........... heerlijk _/-\o_ . Je gaat slapen, ze hakken en zagen aan je (waar je dus niets van merkt) en daarna lekker rustig wakker worden.

Onlangs mijn derde knie operatie achter de rug (2 uur narcose) en het is me weer prima bevallen.
Tegenwoordig zijn de narcose ook vrijwel zonder risico. En mocht je niet meer wakker worden, dan is dat iets waar jij zelf helemaal geen weet van hebt.
Maar dat gaat niet gebeuren hoor, je kunt er gerust op vertrouwen ;)

Succes met je operatie en post eens een foto van het resultaat (niet direct na je operatie natuurlijk, maar het resultaat waar je het allemaal voor doet).

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:35

Maak je er niet te druk om!
Het komt best goed! Ik ben ook al eens onder algehele narcose geweest, werd slecht wakker maar de artsen hebben altijd weer een oplossing om je weer bij te krijgen :D

(echter durfde ik het geen 2e keer, en ben ik laatst geopereerd aan mn knie dmv een ruggenprik :D!)

Heel veel succes en het komt echt wel goed! Als je bang bent dat je in paniek raakt omdat je heel zenuwachtig bent moet je dat even aangeven, krijg je kalmeringspilletje heb ik ook gehad :D!

Anoniem

Re: redelijk zware operatie, bang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:39

Ik kreeg een drankje. Was zo stoned als garnaal _O- Heb door bed gekropen en nog wel meer dingen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:19

Ik ben vorig jaar geopereerd (tumor in mijn speekselklier verwijderd). Ik vond het ook best spannend, zo'n gedoe aan je gezicht. Ik was nog nooit in een ziekenhuis geweest en dan heb je opeens zoiets :P
Van te voren kreeg ik een pilletje zodat ik wat rustiger was. Verder is het heerlijk slapen en je merkt niets. Eenmaal wakker had ik honger en nergens last van, niet misselijk ofzo. Ik ben wel een paar dagen erg moe geweest en het heeft ook wel lang geduurd voordat mijn conditie weer redelijk was.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:31

Ik ben zelf aan mn neus geopereed vw een ongeluk met mijn oude paard. ik vond het erg spannend maar je moet gewoon jezelf rustig houden ik moest ook 2 nachten overnachten je voelt er niks van je krijgt zoveel mogelijk pijnstillers je gaat je er echt beter door voelen. ik kan nu eindelijk weer normaal ademen :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:19

Spannend hoor! Klinkt ook als een best heftige operatie.
Narcose vond ik heerlijk haha! Je bent meteen weg en komt pas weer bij als alles voorbij is! Ik was zo high als een garnaal en heb (volgens vriend en moeder) heel grappig op hun gereageerd nadat ik weer bij was!
Als je het erg spannend/eng vind even aangegeven en dan word er rekening mee gehouden.
Succes

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:30

Ik zou me niet te ongerust maken ivm de narcose, want dat houden ze echt wel goed in het oog.
Na de operatie zal het uitzicht een hele tijd niet zijn zoals je het verwacht, blauw en opgezet, maar dat trekt allemaal weer weg.
Plus je hebt het vooruitzicht dat het allemaal beter uitziet erna, dat is toch super.
Eten zal ook wel aanpassen zijn, maar voor alles hebben ze een oplossing, dus dat zal ook wel lukken.
Zelf heb ik een diepe dekbeet, die helaas nooit behandeld is geweest toen ik jong was.
Met als gevolg dat ik nu met mijn ondertanden helemaal op mijn verhemelte bijt als ik slaap, erg pijnlijk. (heb ik nu wel een mondstukje voor laten maken, want het was niet meer te houden)
Dus ik zou zeker niet twijfelen, want zo wil je later echt niet rondlopen...
Nu heb ik gelukkig een gebitje laten aanpassen en daar ben ik al heel blij mee.
Maar ik had wel willen hebben dat ze het bij mij vroeger hadden laten opereren, kaak verlengen en verbreden. Ik vind het super dat je het kan laten doen, het gaat echt een heel verschil maken achteraf :D
Ga gewoon zo rustig als je kan de narcose in en vanaf dan kan het alleen maar beter worden.
Ik zal heel hard voor je duimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:27

De narcose gaat je meevallen hoor! Ik kreeg eerst wat pilletjes toen was ik al rustig en dan lig je en je bent zo snel weg , bijkomen vondt ik maar vaag ik miste voor mijn gevoel een stuk en had het koud ..

En reken maar dat je flink blauw bent , de tip van diëtiste is wel handig!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:24

Wat een super lieve berichtjes van jullie allemaal!

ik heb hier echt heel veel aan en ik heb weer veel moed bij elkaar geraapt.
morgen langs het ziekenhuis ze gaan afdrukjes maken en proberen het eindresultaat via het gips? te laten zien!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:58

Ik ben afgelopen dinsdag nog voor 10 minuten onder narcose geweest. Slaapapneu onderzoek. Mogelijk gaan ze bij mij wat sleutelen aan de neus binnen korte termijn. Dat zou dan de 2e keer zijn voor mij.

Je moet maar zo denken, als je te veel pijn hebt, geven ze er wat voor. En het hele team van artsen gaat heeeeeeel goed voor je zorgen! :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:19

Ik kreeg een pilletje voor onder mijn tong om te kalmeren ofzoiets :')
Na de narcose deed ik niet raar maar herkende amper iemand en was gans moe...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:12

Succes met de operatie, wanneer is hij?
En ik zou mij er niet te druk om maken, de artsen weten over het algemeen erg goed wat ze aan het doen zijn, en als er te grote risico's aan zouden zitten zouden ze het zeggen en niet door laten gaan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:51

Ik ben op m'n 10e geopereerd aan beide ogen. Ze zeiden inderdaad ook dat ik tot 10 moest tellen, maar verder als 3 kwam ik niet :+
Ik vond het een soort van 'in slaap vallen op wolken met een uiensmaak' (letterlijk, ik proefde ui).
Ik schijn na de operatie heel onrustig te zijn geweest en al meerdere keren wakker geworden, maar ook daar herinner ik me niks van. Ik had 's ochtends de operatie maar werd 's avonds pas echt wakker, nog steeds wolkachtig.

Dus ik zou zeggen zweef ze en doe Pegasus de groetjes van me ;)

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 18:06

Ik ben al een keer eerder geopereerd toen was ik 11..
maar toen kreeg ik een kapje op mijn mond om in slaap te komen, dat vond ik niet zo eng.
maar ik hoorde dat je in eenkeer het infuus nu krijgt in je hand.
daar kijk ik toch wel tegen op

edit:
en de maagzonde natuurlijk,
dat slangetje via je neus naar je maag.
ik kijk daar ook erg tegen op.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:14

Dat slangetje stelt ook niets voor :) Heb vroeger een operatie aan m'n darmen gehad en toen kreeg ik ook zoiets. Moest wel veel niezen en kan me herinneren dat het een bananensmaakje had :D Narcose is ook niet eng, je hebt niet eens tijd om je druk te maken want dan ben je allang aan het slapen. Komt wel goed :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:24

Meid, wat moedig! Lijkt me ene heftige operatie maar na je revalidatie denk ik dat het het dubbel en dwars waard is geweest!

Narcose, don't worry. Die anesthesisten weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
Maar ook ik, die dagelijks hondjes en katjes onder zijl brengt vond het erg eng! (mijn hartslag tikte de 170-180p/m aan :+) Geeft echt niet dat je zenuwachtig bent oid, geef het gewoon aan en ze stellen je wel op je gemak.
Mij legde ze toen alles uit wat er ging gebeuren, dat vond ik persoonlijk erg prettig. Niet weten wat er komen gaat vind ik spannender.

Branule zetten voor je infuus voel je niks van, even een prikje en voelt wat in je hand schuiven & that's it, echt niks engs aan!
Ben vorig jaar 2x geopereerd aan mn arm, eerste keer voelde ik me kiplekker, 2de keer kwam ik er helaas wel erg misselijk uit maar daar hebben ze ook wel weer wat voor.

Rustig blijven, komt allemaal goed!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:36

Heeft de beugel niet geholpen dan?
Ik wist niet dat het mogelijk was dat je met een operatie tanden recht kunt zetten. Hoe erg is het nu dan?
Want als ik namelijk lach of praat zie je maar een klein gedeelte van mijn tanden, de onderste tanden zijn wel gewoon recht. Als ik mijn kiezen op elkaar doe, staan mijn bovenste 4/6 tanden een eind naar voren. Het puntje van mijn vinger kan ik er gewoon tussen doen.
Ik maakte mij er nooit zo druk om, dacht dat heel veel dit wel hebben. En ik mocht geen beugel van mijn vader.

Ik zou me niet te druk maken, ik moest een aantal weken geleden ook naar het ziekenhuis voor (een lichte) operatie en dacht gewoon je komt in goede handen en je verneemt helemaal niets. Alleen het infuus vond ik een beetje eng, ik zei dat het wat raar voelde die druk, toen hebben ze er meteen iets ingedaan, waardoor ik er niets van vernam.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:38

Ik was óók erg zenuwachtig en heb toen gevraagd of ze me smorgens al iets wilde geven om rustig te worden en Rien kreeg ik een perfect pilletje Haha, kon alleen maar slapen en ben heerlijk rustignarcose ingegaan en zoals andere al zeiden voelde het daarna als de heerlijkste slaap ooit!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:43

Meis, Ik heb een sagnitale split van mijn onderkaak gehad, was ook een heftige operatie. (Van jou nog wel wat heftiger..) Maar geloof mij ik ben er zo blij mee en ben allang vergeten dat het pijn gedaan heeft, ik zo blauw en een onwijs dik gezicht had.

Welk ziekenhuis wordt je geopereerd?

Maak je geen zorgen! Komt allemaal goed! Ook met je gewicht moet je je niet druk maken, ik was ook licht en was ook lichter geworden vanwege het niet tot niet goed kunnen eten maar is allemaal goed gekomen!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 19:50

@ Gucci_

Mijn beugel heeft idd geen nut gehad, ik heb dit altijd gehad omdat ik lang heb door geduimt, en mijn bovenkaak helaas naar voren is gegroeit, en mijn onderkaak niet heeft door kunnen groeien.
een operatie was voor mij dus een oplossing..

@ de rest

Super lieve berichtjes weer, ik hoop dat ik aardig suf kan worden gemaakt voor ik onder narcose mag gaan. want echt.. ik ben doods bang voor prikken.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:55

Hierboven vraagt iemand of ze met de operatie tanden gaan recht zetten, dat is niet helemaal waar. De tanden blijven gewoon in de kaak. Ze verplaatsen enkel (delen van) de ka(a)k(en) waar een afwijking zit. Het gaat hier dus om afwijkingen in de kaakstand die niet met een beugel te corrigeren zijn.

@TS: ik heb zelf een bovenkaakverbreding, bovenkaakverplaatsing (le fort I) en kincorrectie gehad. Als je concrete vragen hebt, dan mag je ze stellen. Voor- en nafoto's via PB.

Aan jouw verhaal te zien gaan ze bij jou le fort II doen (aangezien ze ook jukbeenderen gaan verplaatsen)?

Via youtube zijn interessante reconstructiefilmpjes te zien als je zoekt op bijvoorbeeld le fort I.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:57

De narcose zelf vind ik geen probleem maar het ontwaken vind ik verschrikkelijk. Wat mijn tip is, vraag aan de anesthesist of je een middel mag tegen de misselijkheid, scheelde bij mij een heleboel. Lijkt mij ook heel erg onprettig om te moeten overgeven terwijl je aan je mond geopereerd bent.
Ik vrij mij af of je uberhaupt wel kan en mag eten of dat je sonde voeding krijgt?

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 18:20

UPDATE!!!!

afgelopen maandag ben ik geopereerd en alles is goed gegaan.
mijn hoofd is al niet meer zo dik en het is echt mee gevallen!