dettol no-touch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:30

Hier gewoon nog een ouderwets zeepje, werkt al jaren prima!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:35

Kanelly schreef:
Marketing marketing marketing :D
En 80% trapt erin. Heerlijk.

Geweldig zo'n ultra hygiënisch zeeppompje.
En daarna zit je aan je afstandsbediening, je deurklinken, je aait de hond en kat, je opent je auto, je pakt je stuur vast, het winkelwagentje in de supermarkt, thuis nog even wat tikken achter de pc.
En er is geen mens die tussen deze handelingen door niet even aan z'n gezicht, mond, neus of ogen zit :+

Maar gelukkig komen er in dit hele kleine voorbeeldje van alles wat je op een dag aanraakt geen 'enge gevaarlijk ziekmakende' bacteriën voor ;-)

Gewoon kalm blijven en logisch nadenken mensen en niet teveel geld weggooien aan zinloze producten, zo zonde.

gaat mij niet zo zeer om de hygiene maar vind het gewoon makkelijker

lovelys

Re: dettol no-touch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:40

hahah gelukkig ben niet de enige. wij zaten ook al te lachen, want die kraan zal natuurlijk nooit vies zijn :+

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:49

DianneM schreef:
Hier vanwege het werk een hygiëne freak :-) heb een gewone zeeppomp staan, maar wel een kraan met armbediening, omdat ik niet met vieze handen de kraan aan wil raken. De zeepdispenser is dus "vies" en de kraan relatief schoon.

Waar ik persoonlijk altijd heel erg om moet lachen is dat mensen mensen voor het bereiden van hun eten hun handen wassen, vervolgens met zo'n geel keukendoekje het aanrecht en eettafel schoonmaken, de snijplank en verse groente en alles pakken, snijgereedschap ligt keurig op het schoongemaakte aanrecht. Ze pakken daarna ook de koelkast beet, pakken hun stukje vlees eruit, sluiten de deur en wassen na het vlees wéér hun handen.

Wat wordt vergeten is dat er in dat gele doekje op het aanrecht veel meer ziekmakende bacteriën zitten dan in dat stukje vlees, dat er een soep van bacteriën verspreid is over het aanrecht en de eettafel en aan je handen waarmee het doekje is opgepakt.

Dat is waar. Die aanrecht doekjes. (wij noemen ze Zwienehondjes) zijn ongelofelijk vies. En mogen echt wel dagelijks soms 2 keer daags de was in. Bij sommige mensen stinken ze ook al heel erg...

Maar toch worden we niet ziek want we moeten wel weer stand op bouwen al is dat met die HACCP regel van tegenwoordig in de horeca en instellingen wel heel moeilijk als mensen zich er netjes aan houden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:08

Ik had het er gister nog over bij vrienden, dat dit weer zo'n totaal nutteloos product is. Reageerde iemand heel serieus: maar dit product is heel nuttig hoor, hele goede reden om dit op de markt te brengen!
Ik keek hem vreemd aan en toen schoot hij in de lach en zei: ja duh, winst!
En dat is zooooo waar. Winst voor het bedrijf is de reden waarom dit op de markt is. Lekker inspelen op de massale smetvrees waar we last van hebben. Een kraan met voet/arm bediening zou bijvoorbeeld veel nuttiger zijn als je praat over hygiene. Maar sowieso is dat in een normaal huishouden volledig overbodig, beetje normale bacterien zijn goed voor je!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:22

Die Dettol reclame vind ik nog lang zo erg niet als de slogan van de nieuwe Vanish reclame:
"Het haalt zelfs de onzichtbare vlekken weg!"

Uuuh... is het idee van een vlek niet dat je hem ziet? :')

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:29

Sassol schreef:
Die Dettol reclame vind ik nog lang zo erg niet als de slogan van de nieuwe Vanish reclame:

_O- _O-

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:48

Sassol schreef:

_O-

Nooit over nagedacht nu ga ik mij ook ergeren

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:29

Prima uitvinding! Niet vanwege de súper werking van Dettol of omdat het zo schoon is, maar heb diverse thuiszorgmensen die niet zo mobiel zijn die er meerdere hebben staan :D. Ideaal, pompje indrukken gaat lastig als slechte controle hebt, hand eronder doorhalen werkt dan beter :).

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:53

Nant schreef:
Sassol schreef:

_O-

Nooit over nagedacht nu ga ik mij ook ergeren

Sorry :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:00

Gemak dient de mens
Ik gebruik hem veel, gemakkelijk

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:05

Overigens vind ik de reclame van HG Schimmelverwijderaar ook verschrikkelijk. Gaan ze een prei, paardenborstel en uierzalf vergelijken met een chemisch goedje. Zo kun je een schuursponsje nog magisch laten klinken :')

Zeggen ze er ook nog bij: gemakkelijk en veilig schoonmaken. Nou, je wilt dat spul echt NIET inademen, je lichaam hoest het er reflexmatig uit. En dan nog brand het in je keel en longen.

Maar goed, reclametijd is voor mij dan ook echt 'alles-afzeiktijd'. Zo ontzettend veel domme reclames die niet kloppen, vooral sinds ze verplicht zijn die zinnetjes in kleine lettertjes eronder te zetten.

Tandpasta reclame:
Vrouw zegt: "het is net alsof ik bij de tandarts geweest ben!"
Kleine-lettertjeszin: staat niet gelijk aan professionele behandeling.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:07

Wij hebben hem hier alleen staan als er een nestje pups word geboren.
Met vruchtwater handen aan een zeeppompje zitten is niet mijn ding en de kraan doe ik open met mijn elleboog omdat we http://www.vakantiewereld.com/images/P/1155040.jpg zo een kraan hebben.
Verder staat hij gewoon in de kast en staat er unicura zeeppompje op het aanrecht.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:33

Ik vind het echt zo'n flauwekul product, hier gewoon een pompje.
Sassol schreef:

Vanish loopt te miepen over het verwijderen van vlekken maar onder in beeld staat wel doodleuk dat het een gevaarlijk product is >;)