Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Tara_ schreef:Even? Volgens mij is er nog niemand die precies weet wat al die stoffen in combinatie in ons lijf doen. Afzonderlijk is 't wel bekend. Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld toch. De een zegt E621 is prima, de ander vindt 't vergif.
badeendje schreef:Mijn vader slikt al zo lang ik me kan herinneren allround multivitamine tabletjes van dagravit. Nu dacht ik laatst: Wat zou er allemaal in die pilletjes zitten? Dus ik het potje gepakt, en ik schrok er eigenlijk best wel van. Dit is nl. de ingredientenlijst:
Mineralen, vulstoffen (suiker, E460, E553b, glucose, maltodextrine, maiszetmeel), vitaminen, verdikkingsmiddelen (E463, E462, E466, middellange keten triglyceriden, E1201), zuurteregelaars (E330, E339, E500), kleurstoffen (E170, E162, E122, E171), para-aminobenzoëzuur, maiszetmeel gemodificeerd, antiklontermiddelen (E470b, E551), inositol, rutine, glansmiddelen (E904m E901, E903), antischuimmiddel (E433).
Dat zijn welgeteld 19 E-nummers! Waarom mogen dit soort middelen worden verkocht onder het mom 'gezond'? Op de voorkant staat zelfs 'Ondersteunt het afweersysteem, goed voor de energiehuishouding, goed voor het hart'. Geld dit voor alle supplementen? Want nu vraag ik me eigenlijk af of het nog wel zoveel zin heeft om dat spul te slikken... Zijn er meerdere mensen die dit wel eens is opgevallen?
Citaat:Mineralen, vulstof (sojaboon olie), teunisbloemolie, gelatine, vitaminen, glycerol, glansmiddelen (geharde plantaardige olie, bijenwas), co-enzym Q10, kuisboom.