Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:50

Mando schreef:
Mag ik wederom 1 waarschuwing geven.

Stop niet met CHAMPIX pillen. Die veroorzaken herseninfarcten en hartfalen bij gezonden mensen.

Mij is het ook overkomen dus alsjeblieft... wees gewaarschuwd.

Dat is heftig...wat is er gebeurt bij jou?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:52

Goed bezig Yvonne_Mika +:)+ Wil jij ook afvallen of gewoon niet aankomen of juist alleen maar gezonder leven?

sajavado

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:04

ik denk dat ik mezelf hier ook alvast ga melden. heb nu nog een pakje ligen en dan wil ik eigelijk wel stoppen. heb dr gewoon weg geen geld meer voor, aangezien ik geen werk meer heb.
ik ga overmorgen op vakantie met m'n ouders en dan is dat pakje allang op, dus ik hoop dat ik het op de vakantie goed vol kan houden ondanks dat mijn moeder wel rookt..

alvast applaus voor iedereen die al gestopt is, keep up the good work! :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:12

Ben ook gestopt, een week nu. Rookte de laatste twee jaar al niet zoveel meer, stuk of 2/3 per dag, bij het stappen wat meer. Denk er wel nog vaak aan maar het gaat wel! :D

We can do it!

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

Charlie_P schreef:
Goed bezig Yvonne_Mika +:)+ Wil jij ook afvallen of gewoon niet aankomen of juist alleen maar gezonder leven?

Thanks! :)
Ik wil voornamelijk gewoon gezonder gaan leven. Voor het ideale zou ik ook wel een kilootje of 5 af willen vallen. Maar of dat tegelijkertijd met het stoppen lukt weet ik niet. :=

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

Swah schreef:
Ben ook gestopt, een week nu. Rookte de laatste twee jaar al niet zoveel meer, stuk of 2/3 per dag, bij het stappen wat meer. Denk er wel nog vaak aan maar het gaat wel! :D

We can do it!

*\o/*

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:15

Ik meld me ik ben sinds zaterdag gestopt ( niet de eerste keer overigens) maar het gaat me wel weer goed af eigenlijk

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:17

Hier trouwens ook vooral voor het gezonder leven ja. En ik wil gewoon echt niet zo'n lelijke rokershuid, brrr!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:53

Was Ik ook. Want t ging super. Maar na 4 maanden heb ik een herseninfarct gehad. Geen tia maar echt n afsluiting.
Bij mijn ouders waren kennissen en visite en een daarvan ook ermee gestopt en die had hartfalen en van n andere vriendin 3 vrienden die hersenbloedingen hebben gehad.

De is wel eea op Internet van de vinden. Ik heb t aangekaart bij mijn cardioloog en wat ze ermee hebben gedaan weet ik niet.

Laat ze ajb oppassen met dit spul.
Misschien gebeurt t bin hun niet maar de neutoloog en cardioloog vond t wel frappant dat er zoveel jongere met infarcten binnen kwamen.

Ik waarschuw liever dan dat je t achteraf hoort.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:54

Zit je mijn mobiel dus zie wat foutjes erin sorry

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:09

Ik ben nu aan het minderen, ik zit nu aan een vijftal per dag. Maar ik heb helaas enorm veel stress, wat mij meer doet roken. Ik wil tegen volgende week gestopt zijn omdat ik dan op reis ga. Ik ben al verscheidene keren gestopt maar toen rookte ik ook niet zo veel. behalve dan tijdens het uitgaan. Nu zat ik toch wel aan 8-10 per dag, dus nu al afgebouwd naar 5. Vrijdag vertrekt mijn collega en mederoker voor 3 weken op vakantie, dus dan wil ik ook het roken op het werk stoppen. Zal wel moeilijk zijn om 'iets' anders te vinden want het is momenteel een beetje saai op het werk waardoor ik wel drie keer per dag naar buiten ga.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:42

Er wordt afgeraden om bij minderen onder de 8 te gaan zitten. 8 peuken is namelijk nog goed te doen om over een dag te verspreiden. Als je minder gaat roken dan heb je de kans dat je dus echt uit gaat kijken naar weer een peuk. Waardoor het rookmoment dus extra lekker wordt en vanuit die gedachte (god wat is roken toch lekker) moet je dan stoppen.

Wil niet zeggen dat het je niet lukt met 5 per dag hoor, maar dacht geef het even aan :)

Nog een aantal tips: probeer routines waarbij je rookt te veranderen. Dus als je altijd koffie drinkt met een peuk, in het begin geen koffie drinken maar thee of limonade oid.
En als je dus op een 'verveelmoment' gaat roken, probeer dan iets anders te vinden wat je kan doen (een sudoku of ander spelletje, of iets actiefs of zelfs zoiets als tandenpoetsen).

Als iemand nog dé tip heeft hoe om te gaan met rokers in je omgeving dan ga ik er ook weer tegenaan! :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:19

En wat als je na het eten een sigaret op steekt normaal gesproken, dat moment kan je niet veranderen. Dat zijn echt de momenten dat ik het mis. Trouwens ook als vrienden gaan roken

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:38

Dan verander je dat in iets anders. Als je het normaal gesproken na een zoet toetje doet kun je overstappen op een hartig toetje. Eet je geen toetje dan zou je kunnen proberen of wel een toetje eten ook voldoening geeft.
Maar ook een wandeling na het eten, of meteen afwassen kan helpen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:50

Tja...ik heb ook wel rokers in mijn omgeving..maar dat hou je toch ;-) Kan toch geen reden zijn om door te roken. Ik snap wel dat het daar moeilijker van wordt, maar als je je eigen motieven helder hebt dan moet het goed komen toch! En wat de rest doet, moeten ze zelf weten.
Ik ga op het werk bv juist wel bewust met een bak koffie buiten zitten. En pak dan gewoon even een rustmomentje zonder peuk. Ga niet ineens dingen anders doen, ik rook er alleen niet meer bij. Maar geloof dat het juist afgeraden wordt om het zo te doen :(

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:39

ik heb altijd als ik van me paard af kom dat ik een sigretje rook. dat is dan een adempauze voor mij. iemand een idee wat ik als vervanging hiervoor kan doen?

@charlie als het zo voor je werkt, waarom zou je het dan anders doen? :D

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:48

@Sajavado Gezellig met je paard een zakje worteltjes of appelpartjes delen na het rijden :D
Gezonde beloning voor jullie allebei :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:49

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:15

Charlie_P schreef:
Tja...ik heb ook wel rokers in mijn omgeving..maar dat hou je toch ;-) Kan toch geen reden zijn om door te roken. Ik snap wel dat het daar moeilijker van wordt, maar als je je eigen motieven helder hebt dan moet het goed komen toch! En wat de rest doet, moeten ze zelf weten.
Ik ga op het werk bv juist wel bewust met een bak koffie buiten zitten. En pak dan gewoon even een rustmomentje zonder peuk. Ga niet ineens dingen anders doen, ik rook er alleen niet meer bij. Maar geloof dat het juist afgeraden wordt om het zo te doen :(

Het lastige is bij mij dus dat mijn huisgenoot rookt, de oppas van mijn hond rookt, mijn beste vrienden allemaal roken. Als het nou incidenteel was zou ik het best kunnen hanteren, maar het zijn bij mij juist de mensen die ik heel vaak zie en een avondje bij zit die roken. Dat lukt mij in het begin wel, maar na een week (of 2) krijg ik het daar wel moeilijk mee.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:09

Ik snap je probleem Sassol. Maar wat is je andere optie? Moet je dan blijven roken tot iedereen in je omgeving gestopt is? Ben bang dat er niet echt iets is wat het makkelijker maakt, behalve je eigen motivatie. Of je moet op zo'n e-smoker ofzo overstappen? Heb je met en zonder nicotine..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:10

Is wel een idee, ik heb er ook 1 en het helpt me wel door mijn pauzes met rokende collega's heen!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:20

Ik meld me ook :) a.s. vrijdag is het alweer de 3e week dat ik gestopt ben, en heb er totaal geen moeite mee (gehad). Had ik niet verwacht na zo'n 20 jaar gerookt te hebben. Op aanraden van mijn neuroloog moest ik stoppen, maar had zoiezo de laatste tijd in mijn hoofd om te stoppen (qua geld en gezondheid). Enige waar ik van baal is dat ik nu vaak eetbuien heb, en dus 2,5 kilo aangekomen ben. Volgende stap is dan ook meer sporten en niet toegeven aan een eetbui!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:27

Wauw, goed zeg Angeliekje. Haha wel precies waar ik bang voor ben, wil absoluut niet aankomen :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:30

Hier nog zo 1!
Ik was ooit 80 kilo, afgevallen naar 60 zo'n 9 jaar geleden. Daarvan zit er toch alweer 10 bij, maar ik wil echt niet meer gaan wegen.

Knap hoor Angeliekje! Goed bezig!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:31

Maar het moet kunnen zonder aan te komen! Sterker nog, het moet kunnen in combi met afvallen! En ga het bewijzen ook! Haha