Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Saskiaatje schreef:Want voor kleine mensen is 'net genoeg voor een zieke kip' genoeg?
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen kom je - bij een gelijk blijvend eet- en sportpatroon - zo'n 2 kg aan wegens een veranderende stofwisseling. Na maximaal 6 maanden is je lichaam gewend en val je die 2 kg weer af.
FlyAway schreef:Saskiaatje schreef:Want voor kleine mensen is 'net genoeg voor een zieke kip' genoeg?
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen kom je - bij een gelijk blijvend eet- en sportpatroon - zo'n 2 kg aan wegens een veranderende stofwisseling. Na maximaal 6 maanden is je lichaam gewend en val je die 2 kg weer af.
Kun je dat ook ergens mee onderbouwen?
Cayenne schreef:Veertien kilo aankomen heeft niets met roken te maken maar met een verkeerd eetpatroon en het vervolgens afschuiven op stoppen met roken.
A_nouk schreef:Cayenne schreef:Veertien kilo aankomen heeft niets met roken te maken maar met een verkeerd eetpatroon en het vervolgens afschuiven op stoppen met roken.
Dat is helaas echt niet zo (afschuiven), het is wel degelijk een verandering in je stofwisseling..
Heb het zelf van dicht bij meegemaakt bij mijn moeder die ook behoorlijk wat kilo's erbij heeft gekregen...
Niets veranderd in haar eet of beweegpatroon

) en doet alsof je weet wat ik eet. Ik schuif het niet af, het is een feit dat het van het stoppen met roken komt. Ook hier zeg ik: ik denk dat een arts het beter weet wat er in het lichaam gebeurt dan een bokkertje.Lara_Silver schreef:Ja en daar zit het hem.. Dat is juist wél nodig bij een veranderde stofwisseling.. Anders kan je onherroepelijk gewichtsveranderingen verwachten.

GamblersCup schreef:FlyAway schreef:Kun je dat ook ergens mee onderbouwen?
Dat wil ik ook graag weten, want mijn arts zegt nét even wat anders. En ik ben geneigd mijn arts eerder te geloven dan een bokker![]()
Bovendien komen die 14 kilo zomaar uit de lucht vallen en weet ik wat ik eet en doe. En ik ben niet de enige die flink aangekomen is.
xMendy schreef:phormicola schreef:Ik vind het sowieso raar om 1 negatief bericht te gebruiken om maar niet te stoppen met roken. Mijn bericht dat ik zelfs af ben gevallen wordt niet gebruikt als stok achter de deur om het wél te doen
Ik heb jouw reactie gezien hoor
GamblersCup schreef:Vind ik ook raar hoor, mijn bericht was niet bedoeld als "dus doe het maar niet" advies. Ik ga ook niet meer roken, ik ga hard aan de slag om die 14 kilo weer kwijt te raken maar zelfs als het niet lukt, ben ik dolblij dat ik gewoon van de peuken af kan blijven!
phormicola, niemand is "steeds zwaarder" geworden. Ik weet niet waar jullie het vandaan halen dat die vriendin te weinig eet? Ik vind dat ze eet als voor een zieke kip, want ik eet 3 keer zoveel. Maar voor dat poppetje is dat gewoon genoeg, niet te weinig en nog gezond ook. Op de enkele pizza hier en daar na dan
Daar heeft ze het 35 jaar lang goed op gedaan en nu met het stoppen met roken komt ze ineens kilo's aan. Dat heeft niets met haar eten te maken, ik zou juist meer zoals zij moeten gaan eten.
Cayenne, apart dat jij weet wat mijn eetpatroon is terwijl je geen idéé hebt met wie je te maken hebt. Die veertien kilo heeft álles te maken met het stoppen met roken. Ik ben er heel bewust mee bezig, vanaf het begin al. Onder begeleiding van een arts. Ik vind het behoorlijke grootspraak dat jij het wel even beter weet, alle feiten op een rijtje hebt (zelf onderzocht natuurlijk?) en doet alsof je weet wat ik eet. Ik schuif het niet af, het is een feit dat het van het stoppen met roken komt. Ook hier zeg ik: ik denk dat een arts het beter weet wat er in het lichaam gebeurt dan een bokkertje.
Bovendien is mijn eetpatroon en de beweging aangepast op het stoppen met roken, anders gaat er van alles mis.
phormicola schreef:Jouw toon nodigt ook wel heel erg uit tot een normale discussie

phormicola schreef:Maar wordt niet gebruikt als motivatie
Omdat ik zeg dat ik het niet aandurf? Ik heb toch niet gezegd "Jongens ik besluit lekker door te gaan met roken"?
Die kilo's krijg je er wel weer af. De schade die roken toe brengt is vaak onomkeerbaar.
) en ik ben ook heel zwaar geweest, dus ik weet van beide kanten hoe het is, maar pff, als ik mocht kiezen, dan koos ik opnieuw voor de kilo's hoor! M'n longen zijn mij heilig.