Vreemde insectenbeet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:36

JJane schreef:
Duidelijk een beet van een daaz. Washandje azijn kan helpen. Reactine tabletjes willen ook wel eens goed werk doen bij een allergische reactie.

azijnn werkt zeker en vrij snel! Heb dezelfde beet gehad dus azijn is een goede tip

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:28

Ik heb dit jaar voor het eerst in mijn leven reacties op muggebeten. Ik had vroeger nooit jeuk of zo en nu meteen hele grote bulten. Misschien door de warmte? Ik heb inmiddels een goede zalf op calendula basis (maar ook met munt tegen jeuk).
Azijn wilde niet helpen en ik heb er een aantal kapot gekrabt, voordat ik de zalf had, met als gevolg kraters.

Maar, wat ik eigenlijk zeggen wilde, is dat als anti-histamine geen effect heeft je toch moet denken aan ingebrachte bacterieën door spinnen of teken, of door contact met iets onder je nagels als je hebt gekrabt ofzo. Vandaar dat je ook op moet letten of je geen koorts of rode streep krijgt.

Ik heb net de ernstige gevolgen van een tekenbeet achter de rug. Een volle week hoge koorts en hoofdpijn en hier in portugal krijg je geen lyme maar rickettsiose en daar kun je dood aan gaan, maar dat wist ik gelukkig pas achteraf. Ze waren een beetje laat met anti biotica geven, pas toen de typerende zwarte korst er op kwam, maar goed na 16 dagen AB ben je er dan wel af.

Hoe dan ook, ik vind naar een dokter of eerste hulp gaan ermee niet raar.

En wat huismiddeltjes betreft, een ijsklontje erover strijken kan verlichting geven.

madeliefw

Re: Vreemde insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:00

Ik heb het dit jaar ook voor het eerst, ben van Den Haag naar Enschede verhuisd, misschien zitten hier andere muggen ;-) maar kennelijk in Portugal dus ook van die rotmuggen. Ik heb nu weer een plakkaat van ongeveer 15 cm doorsnee boven mijn knieholte. Kan mijn been niet eens buigen en het jeukt gigantisch. Heb nu een loratadinetablet gehad en ik moet zeggen de jeuk is weg. Alleen de roodheid en dikte niet. Bij mijn huisarts mocht ik niet terecht, alleen als het nog erger zou worden (kan dat...)

Mascha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:08

Ben je onlangs op vakantie geweest?
Zou zomaar beten van een bedwants kunnen zijn, voel je niks van op t moment van bijten maar geven wel deze bulten en vooral de rode jeukende plekken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:24

madeliefw schreef:
Heb nu een loratadinetablet gehad en ik moet zeggen de jeuk is weg. Alleen de roodheid en dikte niet. Bij mijn huisarts mocht ik niet terecht, alleen als het nog erger zou worden (kan dat...)

Ja dat kan, dan gaat het open en komt er pus uit bv.

Loratadine is anti-histamine. Dat helpt tegen allergische reacties. Roodheid en zwelling moeten dan op een gegeven moment wel verdwijnen, maar daar kan wel even overheen gaan. Maar in elk geval is de jeuk snel weg, dat is het belangrijkste.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:10

Bij mij is het gelukkig een stuk minder. Een collega vertelde me dat er momenteel malariamuggen in Nederland zijn. Word je niet ziek van maar krijg je wel hele grote beten van. Stond van der week blijkbaar ook in de krant.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:16

Klopt van die muggen, komen heel vaak voor op plekken waar oude, lege en vochtige gierkelders zijn. Volgens mij stond er laatst iets in de krant over een plek waar ze helemaal niet meer buiten kunnen zitten omdat deze muggen zulke grote plekken veroorzaken, mensen werden lek gestoken.