Dikke wang na trekken verstandskies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:21

Bij mij zijn ze 1 voor 1 getrokken en ik had ook aardig wat last van zwelling. Ik had zelfs 1x een blauwe wang. Je mag trouwens blij zijn met je pijnstillers, ik mag met mijn maag/darmen niks sterkers hebben van paracetamol... Lachen was inderdaad niet grappig :P
Gewoon goed blijven koelen, ook nu nog. Ik heb eens als tip gekregen om te koelen met dievrieserwten. Werkt echt perfect. Gewoon een flinke hand erwten in een plastic zakje en (met een dun doekje of keukenpapier er omheen) tegen je gezicht houden. Het vormt zich goed naar de vorm van je gezicht. Met een aantal van die zakjes kan je de hele dag mooi wisselen :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:30

Stybba schreef:
Bij mij zijn ze 1 voor 1 getrokken en ik had ook aardig wat last van zwelling. Ik had zelfs 1x een blauwe wang. Je mag trouwens blij zijn met je pijnstillers, ik mag met mijn maag/darmen niks sterkers hebben van paracetamol... Lachen was inderdaad niet grappig :P
Gewoon goed blijven koelen, ook nu nog. Ik heb eens als tip gekregen om te koelen met dievrieserwten. Werkt echt perfect. Gewoon een flinke hand erwten in een plastic zakje en (met een dun doekje of keukenpapier er omheen) tegen je gezicht houden. Het vormt zich goed naar de vorm van je gezicht. Met een aantal van die zakjes kan je de hele dag mooi wisselen :j

of, ja het staat wel belachelijk :+ bij mij hadden ze een soort van steunkousverband (die doen ze ook onder je gips) daar een ijs pack of idd bevroren groente ingedaan, en dan om je kaak en strik op je hoofd :o
hoef je hem niet meer vast te houden :brr:
werkte wel makkelijk :+

Stybba

Re: Dikke wang na trekken verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:38

Hihi ingebonden op je hoofd :P Wel makkelijk maar het ziet er inderdaad niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:03

Hihi inderdaad ziet er niet uit maar functioneel!

Even gevoeld met vinger in mijn mond maar het is boven prima maar onder is het wat dik , daar zit de pijn ook aanzitten kan maar meer niet.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:15

ik heb ze precies een maand geleden laten trekken ( alle 4 in 1 keer) ,
mijn wangen waren 1 week lang dik en de eerste 4 dagen kon ik niks eten.
nu een maand later is het al veel beter : alle draadjes zijn vanzelf opgelost of weggeknipt door mijzelf omdat ze loskwamen en tussen men eten hingen in mijn mond , heb alleen nog last van trekkend gevoel als ik mijn mond open doe. :)

heb de eerste dag gewoon pijnstillers genomen en de rest van de tijd helemaal niks , wel mij geamusseert met mijn mondspray :+

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:20

Ik dacht dat ze in de meeste gevallen ze niet alle 4 tegelijk doen. Bij mij in elk geval niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:04

Bij mij zijn er eind juni ook 2 links getrokken. Wat een hel! Wist totaal niet wat er ging gebeuren, was nog nooit voor een behandeling in het zh geweest. Werd weinig uitgelegd dus je ondergaat het maar. De onderste lag op zn kant en moest ie dus in stukken zagen, dat ging nog wel. De bovenste zat een gat in bleek toen ie er eindelijk uit was. Ik heb echt liggen gillen in die stoel en na afloop zitten janken als een klein kind. Kreeg ook zakjes en moest ook spoelen en koelen. Ik had me al voorbereid en had een koelelement mee, heerlijk zeg. Zag er niet uit maar hielp wel, ik heb bijna geen zwelling gehad. Wel veel pijn, heeft denk ik zon 4 weken geduurd voor ik echt helemaal pijn vrij was. Wel heb ik nu nog een trekkend gevoel op de plek waar de onderste heeft gezeten.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:12

Ijs op je wang leggen en pijstillers nemen , het is geen pretje. Ik weet hoe het voeld :(:)
Beterschap !

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:24

Het hoort er helaas bij.. maar houd het wel goed in de gaten.. gaat het flink groter worden dan dit even het ziekenhuis/tandarts bellen.. Bij mij is het namelijk 2 keer gaan ontsteken omdat er nog een stukje tand in 'het gat' zat.. goed blijven spoelen en schoon houden dus!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:28

Happie schreef:
Ik dacht dat ze in de meeste gevallen ze niet alle 4 tegelijk doen. Bij mij in elk geval niet.

Uittrekken wel, uitsnijden over het algemeen niet.

Was het van begin af aan zo dik?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:29

Ik had twee dwarsliggers en na de eerste behandeling zag ik eruit alsof ik een flinke rechtse had gekregen. Mijn kaak is ook flink gekneusd geweest omdat de kaakchirurg die verrekte dingen zo moeilijk eruit gewrikt kreeg. Heb toen bijna een week lang non stop met een ijszak rondgelopen en kwam niet verder dan aardappelpuree, jus en geplette groente. :=

Overigens spoelde ik op advies mijn mond regelmatig met mondspoelwater omdat ik met geen mogelijkheid mijn kiezen achter kon poetsen, maar zo houd je het iig een beetje nog fris daar.

Sterkte TS! :(:)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:31

Ik heb het gehad toen mijn verstandskies werd weggesneden, dat is verder ook heel normaal. =)