Ik verbrand continu...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneFellSwoop

Re: Ik verbrand continu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:35

Ik word ook niet bruin. Zwem ook nooit, omdat ik sneller verbrand! Erg vervelend.. maar heel eerlijk, ik begin echt blank steeds mooier te vinden dan 70's bruin!!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:40

Ik heb ook een erg lichte huid en smeer me sowieso elkeochtend en middag in met factor 20. Ook als ik maar amper buiten kom.
Voor vakantie of een dagje zonnen gebruik ik sinds 2 jaar het merk P20 factor 50. Ik verbrand hiermee gewoon helemaal niet meer en krijg zelfs van mensen te horen dat ik mooi bruin ben voor mijn doen, terwijl ik juist altijd spierwit was.

Google maar eens op P20 zonnebrandcreme

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:33

Bij de Rekenkamer (KRO-programma) werd laatst zonnebrand besproken in de uitzending. Eén van de dingen die men vertelde was dat de factor die op het flesje staat de factor is die geldt bij laboratoriumomstandigheden. Tot zover niets nieuws. Wat ik alleen niet wist, was dat dit o.a. inhoudt dat je naar ik meen 1 mg per vierkante cm moet insmeren. Voor een gezin dat met twee kinderen een dikke week op zonvakantie gaat, betekent dit dat als ze zich goed zouden insmeren, ze meer dan 20 flessen zonnebrandcreme mee moeten nemen. Als je de helft smeert, heb je nog maar de wortel van de bescherming over (dus bij factor 50 ongeveer factor 7). Aangezien bijna niemand zoveel smeert, is ook bijna niemand zo beschermd als hij of zij denkt te zijn. Voor insmeren geldt dus: Heel flinke laag, die wit blijft na insmeren, en dat dan in laten trekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:04

factor 50 of meer is een sunblock. Staat ook meestal op het flesje.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:21

Voor de volgende zomer zorgen dat je voordat de zomer begint je huid al laat wennen bij een zonnestudio. Zodat je al een beetje een kleurtje krijgt. Vaak helpt dat verbranden tegen te gaan. En verder als je toch de zon in moet, lange mouwen aantrekken. En de onbedekte delen blijven insmeren met een sunblock. Maar dan ook echt met regelmaat en niet maar 1x.