Zolderkamers extreme warmte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: Zolderkamers extreme warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:00

overdag je ramen dicht, pas open als de zon goed weg is en dan flink door laten tochten, ik slaap daarom niet meer op zolder, al is dat de grootste slaapkamer, je kan ook een kleine airco aanschaffen, die je dan alleen savonds aanzet tot het koel is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:00

Ik had ook echt last van slapen met een ventilator, ook altijd hoofdpijn tot migraine toe de dag erna. Maar nu toch geprobeert, ventilator op laagste stand, niet recht op mij gemikt maar dat het zegmaarl angs het bed ga. En ik slaap nu als een roos op zolder!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:04

Matras buiten, klamboe erboven, heerlijk.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:06

In onze vorige woning werd het met 26 graden buiten 33 in huis. Als we daar nu hadden gezeten was het er meer dan 40 graden geweest. We hebben toen wel een airco gekregen, echter kon die niet de hele ruimte verkoelen. Maar voor een klein kamertje is het wel de moeite, als je er n paar jaar wil wonen. Kost wel veel stroom helaas!

Edit: ik lees nu ook dat iemand zegt buiten slapen. Zou ik zeker doen dan!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:10

Vanaf 's morgens raam dicht en schuifgordijn dicht, vanaf 21.00 uur ongeveer alles open zetten.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:19

Hier ook een kamer op zolder, wat een crime met deze temperaturen!
Overdag heb ik de rolluiken dicht, en savonds rond 11 alles open en ventilator op laagste stand aan.
Die heb ik zo staan dat hij het naast mijn bed blaast, maar dat ik er toch wat verkoeling van meekrijg.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:27

ik heb ook geïnvesteerd in een airco, split unit voor weinig. Doe hem 's avonds een paar uur voor het naar bed gaan aan en dan is de kamer koel als ik ga slapen. Scheelt echt enorm.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:28

bigone schreef:
Matras buiten, klamboe erboven, heerlijk.

Precies! De beste oplossing. Heerlijk buiten slapen :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:44

Raam en gordijn dicht houden.
Hier staat de zon de hele dag op de grote ramen in mijn woonkamer. Als ik iets open zet of de gordijnen niet dicht heb, is het binnen warmer dan buiten. Nu kan ik het redelijk koel houden.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:50

Ook ik heb een hele warme slaapkamer.
Ik leg ca. een uur voor ik ga slapen koelelementen in een dunne handoek aan het voeteneinde en onder mijn kussen.
Als ik ga slapen haal ik ze weg en draai mijn kussen om. heerlijk koel.
Voordeel koelelementen is dat ze niet zo vochtig worden, bevroren flessen dan heb je wel veel vocht

Waaier zet ik zo dat de lucht in de kamer in beweging blijft is ook fijn tegen de muggen

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 09:53

Ik ben blij dat er zo veel gereageerd word. Ik ga toch maar eens kijken voor zo'n airco alleen dan zou ik niet echt weten of dat past op het plafon ik heb verder alleen maar schuine wanden en ik weer niet hoe groot zo'n ding is.

Ik heb vanmorgen me raam en mijn deur helemaal dicht gedaan. Ik ga straks even wat dingen in de vriezer leggen en vanavond even mijn hoeslaken waar ik onder lig even buiten laten uitwaaien.

Der waren ook een paar die last van vliegen en muggen hadden daar heb ik gelukkig geen last van. Ik zelf een hor voor me raam zitten ideaal ding. En mochten er toch wat binnen zijn gekomen heb ik altijd nog een klein fel groen lampje branden

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:55

RdLFoto schreef:
ik houd juist alles weer dicht, het klinkt raar maar mijn kamer was echt heerlijk toen ik binnenkwam vanmiddag! Mijn raam en deur waren de hele dag al dicht, dus misschien kan de warmte van buiten dan niet binnenkomen??

Dat doe ik ook altijd, en dan ook de gordijnen dichthouden. Het scheelt toch iets.
Met je raam open overdag komt er alleen maar meer warme lucht binnen. :S

{:}

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:58

Naaoommii schreef:
Ik ben blij dat er zo veel gereageerd word. Ik ga toch maar eens kijken voor zo'n airco alleen dan zou ik niet echt weten of dat past op het plafon ik heb verder alleen maar schuine wanden en ik weer niet hoe groot zo'n ding is.

Ik heb vanmorgen me raam en mijn deur helemaal dicht gedaan. Ik ga straks even wat dingen in de vriezer leggen en vanavond even mijn hoeslaken waar ik onder lig even buiten laten uitwaaien.

Der waren ook een paar die last van vliegen en muggen hadden daar heb ik gelukkig geen last van. Ik zelf een hor voor me raam zitten ideaal ding. En mochten er toch wat binnen zijn gekomen heb ik altijd nog een klein fel groen lampje branden

Je hebt ook gewoon airco's die staan en je dus niet op hoeft te hangen.
Als je zoekt op marktplaats zoek dan onder mobiele airco.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:02

Shirt in koud water spoelen en weer daarna aan

Koude douche afspoelen

Handdoek koud water spoelen en op je lichaam leggen

Door de hitte wordt alles snel weer droog, maar koelt heerlijk van af

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:06

8nnemiek schreef:
Ik heb een vaste airco die kan koelen én verwarmen, voor 350 euro.. Ding werkt als een tierelier! Ik vind dat niet zo belachelijk veel voor een goede nachtrust/koele werkruimte en een warme plek in de winter :) maar het is wel even een grote uitgave, dat wel.. Heb je dan wel jarenlang plezier van.

Ik ook, heb een vaste airco voor 300 euro gekocht een aantal jaren geleden. Het is het geld allang waard geweest, heerlijk. Kamer is heerlijk koel. Ik zou dus echt niet op zo'n warme zolderkamer gaan liggen. Is toch niet uit te houden?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 10:24

Toch vind ik 300 euro best veel aangezien ik het waarschijnlijk zelf moet betalen. Maar misschien dat ik op mp goedkopere vind.

Ik heb nu een aantal flessen water in de diepvries gelegd dus die gaan vannacht het bed ook in. Ik denk dat ik er straks nog een handdoek in ga leggen aangezien vriendlief blijft slapen en hij zweet gewoon heel snel

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:26

Onze zoon heeft ook een heel warme kamer, hij slaapt al ruim twee weken bij ons in bed aangezien wij een veel koelere kamer hebben. Niet best voor mij nachtrust maar anders slaapt hij totaal niet. Te zielig!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:35

Je hebt een koeler voor 109 euro... voor 350m3....

Ik twijfel ook nog steeds of ik die ga halen.... voor de beesten in huis misschien wel lekker... vind zelf voor de slaapkamer de waaier boven het bed voldoende...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:39

sporten schreef:
Shirt in koud water spoelen en weer daarna aan

Koude douche afspoelen

Handdoek koud water spoelen en op je lichaam leggen

Door de hitte wordt alles snel weer droog, maar koelt heerlijk van af

Je kunt je veel beter lauwwarm afspoelen, koud water zet de motor van je lichaam aan want de porien sluiten en zo kun je de warmte nog slechter kwijt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:40

Naaoommii schreef:
Toch vind ik 300 euro best veel aangezien ik het waarschijnlijk zelf moet betalen. Maar misschien dat ik op mp goedkopere vind.

Ik heb nu een aantal flessen water in de diepvries gelegd dus die gaan vannacht het bed ook in. Ik denk dat ik er straks nog een handdoek in ga leggen aangezien vriendlief blijft slapen en hij zweet gewoon heel snel

Misschien een overbodige opmerking maar de flessen toch niet helemaal vol gedaan :D . Op wedstrijd neem ik ook altijd een paar flessen mee die half bevroren zijn, blijft het lekker lang koel.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:41

Ik volg even, ik slaap ook op de zolder en ik smelt op dit moment ook weg.. Ventilator wil ik niet aanhebben als ik slaap, dat ding heeft de nare gewoonte om vonkjes te laten zien :=

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 11:04

bigone schreef:
Naaoommii schreef:

Misschien een overbodige opmerking maar de flessen toch niet helemaal vol gedaan :D . Op wedstrijd neem ik ook altijd een paar flessen mee die half bevroren zijn, blijft het lekker lang koel.

Knappen ze als ze helemaal vol zijn dan? Haha anders moet ik ze snel redden. Maar het is niet om te drinken maar gewoon tussen de kussen te leggen vannacht

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:22

Wij hebben er ook last van in ons zolderappartement. Zijn daarom maar gevlucht naar mijn ouders, daar is mijn oude slaapkamer heerlijk koel en kunnen we buiten onder de bomen zitten :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:32

Lianne86 schreef:
Je hebt een koeler voor 109 euro... voor 350m3....

Ik twijfel ook nog steeds of ik die ga halen.... voor de beesten in huis misschien wel lekker... vind zelf voor de slaapkamer de waaier boven het bed voldoende...

Als dat zo'n ventilator is met een waterreservoir dan kan je hem beter laten staan. Ik heb ook zo'n ding gehad, hielp weinig, zonde van mijn geld.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:34

Kan je geen laken o.i.d. (een witte, geen zwarte!) aan de buitenkant over je dakraam bevestigen? Je zou moeten kunnen voorkomen dat de zon aan het glas komt. Is veel effectiever dan een zonnewering die aan de binnenkant zit.