's Nachts vaak kramp in kuiten - tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FD_horses

Re: 's Nachts vaak kramp in kuiten - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:31

Heb je geen zweepslag?

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:33

koperen s onder je matras leggen

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:33

Mijn moeder had dit ook zo erg, en sinds ze een metalen vijl onder het matras heeft gelegd heeft ze er bijna geen last meer van ! Zeker het proberen waard dus :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:38

Ik heb het normaal nooit maar nu het zo warm is leg ik mijn been boven op de deken maar ik merk dat ik heel vaak kramp krijg door de kou/tocht omdat ik boven de deken lig. Doe ik mijn been weer onder de deken heb ik nergens last van....

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:38

Als je er 's nachts wakker van wordt en er veel last van hebt, zou ik even langs de huisarts gaan. Die kan je beter advies geven dan google en de goedbedoelde adviezen hier. :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:40

zeep!mijn moeder wordt gek van de krampen als ze geen zeep in bed heeft liggen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:40

mijn zus had het ook, en die is eraan geopereerd. het verstoorde haar nachtrust compleet, en idd veel napijn ervan. toen hebben ze iets van een zenuwsnede gedaan.toen was ze er vanaf..is maar een kleine ingreep.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:42

Mijn man heeft het regelmatig en altijd een potje met inhibin op zijn nachtkastje. Als hij geen inhibin neemt dan krijg je een soort van ping-pong krampspelletje. Dus schiet het van de ene spier naar de andere. Nogal pijnlijk en langdurig.. Goed spul inhibin!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:06

Magnesium slikken en bananen eten :) Daar zou je al een heel stuk mee geholpen moeten zijn :) Zo niet, kan je eens naar een podoloog gaan om te kijken of het van je voeten komt (wat bij mij het geval was en ik nu steunzolen heb), of naar de fysio of je ergens in je bekken of rug scheef zit. Er zijn nog andere mogelijkheden zoals acupunctuur en dergelijke :) Maar ik zou gewoon beginnen met de magnesium en bananen, als het puur je spierspanning is, zou het daar al een heel stuk beter mee moeten gaan :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:15

Een magnesium tekort kan heel goed de oorzaak zijn. Een andere vitamine mineraal ook wel trouwens. Mijn vriendin had hier ook veel last van, sinds ze magnesium ging slikken ging het beter en met een multivitamine van Supradyn erbij nog beter. Helaas kan ze eea wegens een operatie aan de mond nu niet slikken, dus heb haar net verteld over de metalen vijl die hier genoemd werd, wie weet.

Maar bij magnesium wel even goed opletten!!! De goedkoopste variant is magnesium oxide maar die wordt door het lichaam heel slecht opgenomen. Wil je sneller er wat aan hebben dan kan je beter kiezen voor bijvoorbeeld magnesiumcitraat of magnesiumchelaat, te koop bij o.a. "De Tuinen".

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:20

Maandenlang last van gehad. Bleek te komen door voorlopers van spataders. Plat kussen onder het voeteneind en nergens meer last van.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:22

Is vaak een zoutgebrek wat natuurlijk zou kunnen kloppen met het feit dat het erg warm is geweest, veel zweten = veel zoutverlies.
Dus extra zout nemen (bouillon).

Het snelst kun je het verhelpen door je kuit/been/voet (waar je ook kramp hebt) onder heel heet water te houden.
Dat is wel balen want je moet ervoor opstaan maar dan is het wel zo over (spieren ontspannen) en blijft het weg.
Als je probeert je kuit of been of voet te strekken komt het toch vaak heel snel alweer terug.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:48

Je zegt dat het een aantal weken geleden is begonnen? Kun je jezelf misschien een gebeurtenis of verandering voor de geest halen uit die periode?
Heb je toevallig ook last van je onderrug?
Pijn/stijfheid?