Lactose Intolerant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:59

LisaFaded, ik prikte idd ook 2x per week! Heb zelfs in het begin 3x per week moeten prikken om me een klein beetje fit te moeten voelen := In de pil zit idd ook lactose. In mijn andere medicijnen ook. Ben benieuwd hoe anderen dit hebben. Krijgen jullie ook buikpijn van de medicijnen of zijn jullie er niet zo gevoelig voor?

Barcelano, de pannenkoeken mix was wel gluten en lactose vrij. Maar toch kreeg ik er buikpijn van. Ik dacht dat de koekjes ook gluten en lactose vrij waren. Heb ze bij LePoole gekocht. Daar kun je aanvinken wat je zoekt. Maar ik kwam dus na het eten erachter (toen ik buikpijn en een mega opgezette buik kreeg) dat er op de verpakking stond dat er mogelijk sporen van melk in zouden zitten. Dus waarschijnlijk hebben er sporen in gezeten of het is heel toevallig dat ik er zo op reageerde. Kennis had er ook koekjes van gehad maar die had nergens last van (die kan geen gluten verdragen dus daar kan het niet aan liggen) Maar ik ga iig met de HA overleggen. Zal me eerst nog even flink inlezen want ja.. dokters..

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:47

Ik Meld Me!
Een paar jaar geleden zijn ze er eindelijk achter gekomen dat lactose intolerantie heb. Wij naar de dieetiste voor maaltijden samen stellen etc. (Ook omdat ik niet meer eette, omdat ik bang was om misselijk, overgeven en buikpijn te krijgen) Pilletjes gekregen als ik bijvoorbeeld op een feestje was en dan kon ik taart eten. Ik bleef melk producten eten en elke keer maar gewoon een pilletje erna... Todat de pilletjes niet meer werkten... Heftige krampen elke keer (lees: Niet meer kunnen lopen van de pijn). Dokters wisten geen raad meer, en zeiden dat ze niks meer voor me konden doen -O- Overlegd met de dieetist, uiteindelijk doorverwezen naar een acceputuur behandeling. Bij de acceputuur behandeling zijn ze erachtergekomen dat ik niet alleen allergisch ben voor het stofje lactose, maar voor het gehele koemelk, Kippen Vlees, Koeien Vlees, Varkens Vlees, Smaakversterkers & Kleurstoffen... Heel rijtje dus... Mn moeder is wel langer met boodschappen doen bezig als een normale moeder haha. Maar ik kan sommige dingen nog wel eten net als 'normale' mensen, bijvoorbeeld bij Starbucks, als je het vraagt kunnen ze koffie maken met soya melk. En bij de ijswinkel maken ze ijs met water, dit zijn de fruitsmaken. En bij de macdonalds neem ik friet met ketchup en water (achterop dat papier op het dienblad staat de allergie info) Verder slik ik veel pillen om mijn darm flora op pijl te houden, vergeet ik dit heb ik weer heftige krampen en kan ik niet meer lopen van de pijn... Verder heb ik pas ook een recept gevonden waar je lactose vrij brownies kan maken! Die maak ik ook bijna elke dag :+ Daar heb ik ook een topic van geopent voor de geintreseerde: [VT] In 2 Minuten Een Heeeeeeérlijke Brownie Maken!

Ik volg dit topic, voor handige tips :)

Zazzel

Re: Lactose Intolerant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:21

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:25

Fijn om te lezen dat er meerdere mensen raad weten en je elkaar zo kan helpen.

Ik heb ook een handige website waar je kan zien welke winkels gluten en lactose vrije producten verkopen:

http://www.livaad.nl/Startbb.htm

@Glossi ik moet echt geen pannenkoeken of poffertjes eten, mijn keel zwelt er van op. Ik heb dus het gevoel dat ik buikpij blijf houden door de pil, maar dat moet ik nog even onderzoeken.

@Nena__ verschrikkelijk om zoveel allergieën te hebben, ik volg inderdaad je topic van de brownie! Heb hem al drie keer gemaakt en het is heerlijk om chocola te kunnen eten zonder buikpijn.

@Zazzel super handig! ik ga even kijken.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:47

Poffertjes & Pannenkoeken kan je gewoon eten als je het zelf maakt! Wel moet je een mix hebben die biologisch is, dat omdat er in de normale mix meelverbeteraar zit, en in meelverbeteraar zit melk dus lactose. Hetzelfde geldt voor brood, in elk normaal brood (ook al zeggen ze melkvrij) zit meelverbeteraar dus melk, ik mag dus alleen maar biologisch brood. Maar als je poffertje & pannenkoeken maakt moet dat natuurlijk wel met soya of rijsten melk gemaakt worden maar dan kan je het gewoon eten :) En die biologische mixen en brood kan je gewoon kopen bij de Albert Heijn!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:02

Ooh ik ga even kijken zo meteen bij de albert heijn dan ga ik eens pannenkoeken maken en uittesten.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:55

Dan reageer je best heftig op lactose glossi..Zo erg heb ik het volgens mij nooit gehad.
Ik kon bijv wel tegen kaas alleen als ik op een dag teveel aan lactose had reageerde ik wel...

Zo kan ik dus niet tegen pure melk maar wel tegen vitamel etc..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:27

Ik ben dus gisteren naar de internist geweest. Het ging er om of ik een kijk operatie in me maag kreeg en dat hoeft gelukkig niet! Het is helemaal duidelijk dat ik lactose intolerant ben en de bloedwaardes waren ook helemaal goed.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:37

LisaFaded, gelukkig maar!

De lactose vrije melk van Campina is niet helemaal lactose vrij! Daarom kon ik niet tegen die pannekoeken. Zo zie je maar dat je altijd etiketjes moet gaan lezen. Ik ben er gister via internet achter gekomen.

Ben vandaag bij de dokter geweest. Nu ben ik vergeten om over die pilletjes te vragen voor als je bijv. een keer uit eten gaat. Maar heb wel een verwijsbrief voor een dietist. De dokter zei dat medicijnen eigenlijk niet lactose vrij te krijgen zijn. Dus lactose vrije medicijnen zit er niet in..

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:53

Ik meld me ook even.

Een aantal jaar geleden is bij mij Coeliakie geconstateerd. Heb ook ijzer (bloedarmoede) en B12 bij moeten spuiten. Buikpijn bleef echter en heb zelf ontdekt dat ik ook een lactoseintolerantie en een intolerantie voor vis heb.

Al met al heeft het wel drie tot vier jaar geduurd voordat ik buikpijnvrij was. Gelukkig gaat het nu al lange tijd goed!

Een beetje lactose kan ik wel verdragen, eet ook gewoon oude kaas en zo. Moet er op letten dat ik niet teveel binnen krijg, anders ga ik weer krom lopen ;)

LisFaded: gelukkig is het voor jou nu duidelijk. Hoop dat je snel van je buikpijn af bent!

Edit: mijn pillen krijg ik altijd lactose en glutenvrij van de apotheek. Is nooit een probleem.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:52

Oké, dus je kan ze ook gewoon bij de apotheek halen. Blijf wel een beetje buikpijn houden, misschien dat ik toch voor meerdere dingen allergisch ben.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:55

Jep! Zelf ook lactose intolerant. Kan kleine hoeveelheden lactose prima verdragen zonder buikpijn, maar als ik een glas melk op heb wordt het teveel. Zaterdag heb ik een breaker gehad, want ik dacht altijd dat er in yoghurt minder lactose dan in melk zat. Gelijk weer geleerd dat dat niet het geval is, sjongejonge!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:10

Paarden- en kamelenmelk is erg goed voor mensen die geen koemelk verdragen. Veel mensen moeten erg aan de smaak wennen, maar uiteindelijk is het wel erg goed voor je (ook als je niet allergisch bent). Er zijn meerdere adressen in Nederland waar je paardenmelk kunt kopen en in Berlicum kun je Kamelenmelk verkrijgen. ;)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:13

Shenavallie schreef:
Paarden- en kamelenmelk is erg goed voor mensen die geen koemelk verdragen. Veel mensen moeten erg aan de smaak wennen, maar uiteindelijk is het wel erg goed voor je (ook als je niet allergisch bent). Er zijn meerdere adressen in Nederland waar je paardenmelk kunt kopen en in Berlicum kun je Kamelenmelk verkrijgen. ;)

Maar ongeschikt voor mensen met lactose-intolerantie... lactose zit namelijk in melk van alle zoogdieren

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:15

Glossi schreef:
LisaFaded, gelukkig maar!

De lactose vrije melk van Campina is niet helemaal lactose vrij! Daarom kon ik niet tegen die pannekoeken. Zo zie je maar dat je altijd etiketjes moet gaan lezen. Ik ben er gister via internet achter gekomen.

Ben vandaag bij de dokter geweest. Nu ben ik vergeten om over die pilletjes te vragen voor als je bijv. een keer uit eten gaat. Maar heb wel een verwijsbrief voor een dietist. De dokter zei dat medicijnen eigenlijk niet lactose vrij te krijgen zijn. Dus lactose vrije medicijnen zit er niet in..

Ik kan ook echt geen beetje lactose verdragen... maar ze zijn er wel hoor medicijnen zonder lactose. Ze zijn alleen nooit op voorraad en je zult dan meestal 24 uur moeten wachten voordat je ze kunt halen.

Pilletjes voor uit-eten etc. kun je gewoon direct halen bij apotheek. Heb je geen verwijzing voor nodig. :) Zijn er van diverse merken. Zelfs de kruidvat heeft lactase tabletten. Bij mij helpen de varianten uit NL niet voldoende. Ik koop ze op ebay en laat ze uit amerika komen. Ik gebruik Lactaid Original.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:17

Mijn dokter zei dat een aantal medicijnen wel lactose vrij te krijgen zijn. Maar iig niet die ik neem en de pil is ook niet zonder lactose te krijgen. De dokter had ook nog iemand die van kinds af aan lactose intolerant is. Zij heeft dit echt heel erg. Hij moet soms voor haar medicijnen uit het buitenland halen. Soms als ze bijv. een kuur van iets moet dan kan het niet anders dan dat ze lactose in moet nemen. Dus dan heeft die mevrouw echt een groot probleem. Of mijn dokter moet dit gelogen hebben en het gewoon te veel gedonder vinden medicijnen lactose vrij te laten komen? Ik vertrouw de dokters niet zo meer..

Zal binnenkort even naar de Apotheek voor de pilletjes. Wel handig dat dat zonder recept kan!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:37

Anticonceptie is inderdaad niet zonder lactose te krijgen. Ik heb daarom nu een spiraal.

Meeste medicijnen zijn met wat moeite wel zonder lactose te krijgen. Heel zelden dat het niet kan. Dan zou je lactase bij mJe medicijnen in kunnen nemen zodat je geen last krijgt van de lactose.

Aan huis tuin en keuken medicijnen zou je als pijnstiller panadol in de groene verpakking kunnen gebruiken. Daar zit geen lactose in. Volgens de verpakkingen zit er in meer pijnstillers geen lactose, maar vaak reageren mensen alsnog... Dus dat is een beetje vaag. Geen van de lactose intoleranten die ik ken reageert op de panadol dus dat is een aanrader.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 07:44

Ja, ik zit dus ook te denken voor een spiraal. Zelfs de kleine hoeveelheden kan ik niet verdragen.
Mijn moeder heeft in duitsland een chocolade toetje gevonden zonder lactose van alpro! Ik ben gek op chocola en nu mag ik alleen puur en daar houd ik niet van.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:00

Van alpro zijn er verschillende chocoladedessertjes, ook met "melk".

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:43

Sansje schreef:
Shenavallie schreef:

Maar ongeschikt voor mensen met lactose-intolerantie... lactose zit namelijk in melk van alle zoogdieren

Inderdaad, ik heb (koemelk)allergie en lactose-intolerantie een beetje met elkaar verward. :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 09:24

Ik dacht dat ik het gevonden had maar ik heb elke dag weer pijn.
Ik weet het niet meer, iedereen maakt plezier en ik zit thuis

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:24

Ik weet dat het lang geleden is. Maar ik heb dus lactose intolerantie en er zijn nu soort van pillen.
Deze slik je als je gaat eten en je hebt geen last. Echt super fijn! Ik kan nu eindelijk weer chocolade eten of chinees of uit eten gaan.

http://www.disolut.com/

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:29

Lactase pillen bestonden al een hele tijd, te verkrijgen bij apotheek :-)

Werkt trouwens voor mijn man helaas niet. Die wordt al ziek van een heel klein beetje lactose.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:17

Inmiddels hebben ze ze zelfs bij kruidvat. Wel ideaal hoor en een stuk voordeliger

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:39

Echt? Dan moet ik daar zsm maar even heen, thuis vermijd ik melk altijd maar bij andere gelegenheden zoals kamp is het toch wel fijn als je gewoon melk mag. Thanks voor de tip!