Plotseling bijna al je haar weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:45

Wauw wat eng ineens zeg!

Toch even een doktersbezoek en aandringen op een onderzoek want het kan een ziekte zijn. Dan heb je 'rust' en een verklaring. Misschien kun je dan gaan werken met een pruik of iets?
Heb je verder nog wel wimpers en wenkbrauwen? Ken wel mensen die gewoon langzamerhand helemaal kaal worden en nergens meer haar krijgen.
Zou het echt even laten onderzoeken :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:48

Je kunt een verwijzing vragen naar de endicrinoloog. Overigens kun je wél naar een andere huisarts gaan, dan word je geboekt als passant.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:53

Verandering in eten?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:57

Wat vervelend maar ik zou toch een andere huisarts bezoeken en vragen om een bloedonderzoek. Van bepaalde tekorten kun je haaruitval krijgen. Of heb je momenteel veel stress? Stress kan grote invloed hebben op je haar.

liedje89

Re: Plotseling bijna al je haar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:12

Volgens mij bedoeld TS dat haar haar veel breekt niet dat het heel erg uitvalt. Ik heb ook redelijk breekbaar haar, wat vooral helpt is het niet te lang te willen hebben (want het gaat onderaan toch altijd stuk) en het borstelen met een borstel niet niet zoveel haar lostrekt zoals de tangle teezer. Als je met dit weer trouwens veel gezwommen hebt kan het ook zijn dat je haar daardoor droger word. Ik denk eerlijk gezegd dat je meer aan een kapper hebt dan een huisarts, als je hoofdklacht broos haar is krijg je waarschijnlijk geen doorverwijzing.

Clip in extentions kunnen je haar misschien wat voller laten lijken, dat is misschien een kleinere stap dan echt extentions in je haar laten zetten. Het kan heel mooi zijn en je kan ze er gewoon in doen voor speciale gelegenheden.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 05:53

Lys heb je misschien afgelopen tijd rontgen foto's laten maken?
Ook dat kan invloed hebben op je haar.

Hoe droog je je haar af? Deppen is beter dat echt droogrossen.
En borstelen als je haar droog is.

Sterkte :(:)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 07:16

Ik laat het eigenlijk altijd natuurlijk drogen. Doe het niet dcht mega goed afdrogen met mijn handdoek eigenlijk.

Ik denk ook zelf dat ik meer aan een kapper heb dan aan een dokter. Mosschien dat zij er iets in kunnen knippen dat het minder op valt. De tangle teezer ga ik ook aanschaffen. Wimpers en wenkbrauwen heb ik zeker wel en dat valt ook niet uit.

Mijn haar lijkt ook meer afgebroken dan een ziekte, maar hoe dn waarom? En vooral hoe krijg ik werr snel haar terug :(

Kainda, dat is voor mijn knie operatie nog geweest, ik las ook dat het van narcose kan zijn. Maar dat is al meer dan een half jaar geleden dus dat lijkt mij erg sterk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:26

Ook door bepaalde tekorten kan je haar in kwaliteit achteruit gaan dus zou dan niet direct over boord gooien.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:27

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:29

Ik zou ook zeker naar de dokter gaan. Gebruik je de pil? Ik ken een meisje die door het pil gebruik cystes op haar eierstokken had ontwikkeld, zij verloor daardoor ook heel veel haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:31

Wat vervelend, vooral omdat je dus niet weet hoe het komt.
Zo als gezegd is in het topic zou je een Tangle Tezzer kunnen kopen, ik heb hem ook van mijn kapster en ik wil nooit meer een ander.
Dit borstelt echt fijner en je trekt er minder haar uit.
Voor de rest zou ik verder niks weten , in ieder geval succes !

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:32

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:39

x_Lys schreef:
Kainda, dat is voor mijn knie operatie nog geweest, ik las ook dat het van narcose kan zijn. Maar dat is al meer dan een half jaar geleden dus dat lijkt mij erg sterk.

Als je haar een tik heeft gehad van een narcose van 6 maanden geleden, dan zou het juist heel goed kunnen dat die zwakke plek in de groei (je haar groeit vanuit je hoofdhuid tenslotte) nu zo'n beetje halverwege je haar zit en dat je haar dus op precies die plek breekt, door het gewicht.

(Net zoals je bij een paard dat bevangen is geweest pas na verloop van tijd die typische ringen in de hoeven gaat zien.)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:23

Ik zou toch even bloed laten afnemen kan geen kwaad toch en weet je gelijk een hoop meer, verder zou ik je haar niet gaan belasten met haar stukken of waves dat kan alles nog erger maken (haar gaat sneller afbreken door het extra gewicht). Verder kan de kapper wel wat aan je lege haar doen door middel van knippen in het juiste model..

TS ben je niet tevreden met HA dan gewoon een andere zoeken :j

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:30

Heb het even aan mijn zus gevraagd, Zij heeft een kapsalon maar geeft wel het advies om je bloed na te laten kijken. Wat Ibbel zegt kan ook een reden zijn maar dat weet je alleen zeker als je naar de huisarts gaat. Als deze je niet serieus neemt dan kun je gewoon naar een andere toegaan! (*Tipje: Bel even naar je verzekering!)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:19

Ibbel schreef:
x_Lys schreef:

Als je haar een tik heeft gehad van een narcose van 6 maanden geleden, dan zou het juist heel goed kunnen dat die zwakke plek in de groei (je haar groeit vanuit je hoofdhuid tenslotte) nu zo'n beetje halverwege je haar zit en dat je haar dus op precies die plek breekt, door het gewicht.

(Net zoals je bij een paard dat bevangen is geweest pas na verloop van tijd die typische ringen in de hoeven gaat zien.)

En dan in combinatie met een elastiekje dat net op díe plek gezeten heeft?