Wie heeft raad?! Ontzettende zere achillespees?! Help me...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 06:06

amillia schreef:
fysio heeft mij vertelt dat koelen ondertussen achterhaalt is, het werkt pijnstillend maar remt uiteindelijk de genezing. verder idd hoog houden en inzwachtelen, en als je het in huis hebt traumeel zalf of iets anders met arnica erin erop smeren(of nog beter, wat dikker insmeren en dan zwachtelen). voltaren kun je hier ook voor nemen, werkt ook pijnstillend en ontstekingsremmend

Koelen remt de doorbloeding en daarmee heel iets de genezing. Echter bij een zwelling als deze raken alle structuren bekneld, wat ook niet bevorderlijk is voor de genezing. Door dan te koelen, zal de zwelling afnemen. Dat lijkt me noodzakelijk in dit geval.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 07:23

xIirJj: Ik ontzie mn voet zoveel mogelijk, heb gisteravond al krukken gekregen, dus ik doe bijna niks met mn voet.

Kitty1985: Ja ze had er watten onder gedaan. Vannacht heb ik idd drukverband eraf gedaan, en mn been hoog gehouden.

Verder heb ik net de HA gebeld.. (Wou bijna DA zeggen :') ) En ik kan om 9.40 langskomen..
Dus we zullen zien straks..

Nogmaals bedankt voor de tips, en ik laat het hier wel eventjes weten.

Rindin

Re: Wie heeft raad?! Ontzettende zere achillespees?! Help me...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:57

Ben heel benieuwd! Ben je de nacht een beetje doorgekomen?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:21

Nou ik ben weer thuis, ik had mn pezen/spieren naast mn achillespees aan beide kanten extreem overbelast. Ik was gister echt te ver gegaan.
Hij wou het liefst dat ik vrijdag vrij nam.. (Ben vandaag en morgen vrij) zodat het echt goed tot rust kon komen. Maar toen ik hem de situatie uitlegde heeft hij een ander plan van aanpak gemaakt haha.

Nu vandaag en morgen totale rust. Been hoog, onder kussens, paar keer per dag koelen, en een soort band heb ik er om heen zitten. Kleine stukjes in huis mag ik proberen te lopen/hinkelen, als ik naar buiten wil moet ik op krukken. Verder heb ik diclofinac mee 75 mg. 2x per dag.
En dan hopen dat het vrijdag een stukje beter is..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:26

Naamloos1 schreef:
Nou ik ben weer thuis, ik had mn pezen/spieren naast mn achillespees aan beide kanten extreem overbelast. Ik was gister echt te ver gegaan.
Hij wou het liefst dat ik vrijdag vrij nam.. (Ben vandaag en morgen vrij) zodat het echt goed tot rust kon komen. Maar toen ik hem de situatie uitlegde heeft hij een ander plan van aanpak gemaakt haha.

Nu vandaag en morgen totale rust. Been hoog, onder kussens, paar keer per dag koelen, en een soort band heb ik er om heen zitten. Kleine stukjes in huis mag ik proberen te lopen/hinkelen, als ik naar buiten wil moet ik op krukken. Verder heb ik diclofinac mee 75 mg. 2x per dag.
En dan hopen dat het vrijdag een stukje beter is..

Diclofinac is echt een wondermiddel! Maar je kan er flink misselijk van worden.

Lekker rustig aan doen!

En als je weer gaat hardlopen is het verstandig wat lessen te volgen, of op internet gaan kijken wat een goede manier van lopen is. Want nogmaals, dat is zo! belangrijk!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:19

Diclofenac is bij de 1 heel goed, de ander merkt er niet veel van... Vaak krijg je idd wel maagbeschermers erbij...

Ik neem aan dat je, als het in de komende twee dagen niet veel beter wordt, dat je weer terug moet komen?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:04

Kitty1985: Gistermiddag werd ik idd 'misselijk' totaaaaal geen zin in eten, en voelde me niet top. Maar een paar uur later zakte het gelukkig af!
Merkte wel dat er pijnstilling in zat.. Net mijn 3e ingenomen, en hopelijk gaat het eind vandaag een stuk beter..

Rindin: Ik heb geen idee eigenlijk, ik had een vervangende huisarts.. Mijne is op vakantie. En hij gaf me dat advies, en dat ik vrijdag maar eens moest kijken hoe het ging. Maar maandag is mijn eigen HA er weer, dus als het maandag nog zo is, ga ik zeker naar mijn eigen HA terug..
Maar ik hoop van harte dat het vanavond een heeeel stuk beter is..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:07

Ice Power Cold Gel helpt de pijn verlichten, heb ook last van mn achillespees gehad na het lopen. Zij het niet zo erg als jij, maar dat spul hielp erg snel. Te koop bij sportzaken als Runnerdworld.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:22

Ik heb een coolpack van de dokter gekregen :) Dus ik koel ook regelmatig..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:30

Dit is niet hetzelfde als koelen :) Die crème trekt helemaal door en gaat de ontsteking tegen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:46

Goed dat je bij de dokter bent geweest.
Ben wel benieuwd wat je hardlopend gedaan hebt, hoe lang/ver en met welke ondergrond. Ik zou maandag een doorverwijzing naar de fysio vragen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:04

wwillemijn schreef:
Dit is niet hetzelfde als koelen :) Die crème trekt helemaal door en gaat de ontsteking tegen.

Crèmes gaan niet verder dan de huid...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:05

TS; hoe gaat het nu? Hoe is de zwelling?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:09

Sterkte, ziet er niet echt fijn uit.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 16:15

rindin schreef:
TS; hoe gaat het nu? Hoe is de zwelling?

Het gaat de goede kant op volgens mij. (Durf het bijna niet te zeggen haha) De zwelling is wat afgezakt, zit er nu nog een beetje.
Ik heb vanaf dinsdagavond echt compleet niks gedaan, alleen hoognodige ff op krukken lopen (Wc, douche, etc.) En veel met het coolpack en medicijnen.
En ik kan er nu iig weer gewicht op zetten. Ik kan zelfs op 1 been staan (op dat been) :Y) en lopen... Tja.. Ik kan mn voet plat neerzetten. Dus ik kan zeg maar lopen met een stijf been. Maar ik heb nog niet zoveel geprobeerd, ivm rust.

Straks en morgenvroeg nog weer die medicijnen innemen en echt zoveel mogelijk blijven zitten, hopen dat het dan nog beter gaat tegen morgenvroeg aan. En dan hopen dat het morgen redelijk gaat op werk.

Ik neem iig mn coolpack mee, en ga in de pauze's koelen en been omhoog, en dan hopen dat ik er doorheen kom..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:38

Hopelijk gaat het over met rust en medicatie! Ik lees dat het al veel beter gaat.

Emma_s_girl schreef:
Goed dat je bij de dokter bent geweest.
Ben wel benieuwd wat je hardlopend gedaan hebt, hoe lang/ver en met welke ondergrond. Ik zou maandag een doorverwijzing naar de fysio vragen.

Voor de fysio heb je geen verwijzing nodig. :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:46

rindin schreef:
wwillemijn schreef:

Nou, deze dus niet. Heb het zelf gevoeld. En het werd ook zo aangegeven in de winkel.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:06

Ja, in de winkel zullen ze dat idd zeggen, ze willen verkopen. Ga maar eens googlen op onderzoek naar de werking van crèmes...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:33

Je hebt helemaal gelijk dat je voor de fysio niet echt een verwijzing nodig hebt, maar de HA kan wel bepalen op welk moment fysio het best ingezet kan worden. Dit om te voorkomen dat je onnodig sessies verbruikt, aangezien de meeste mensen toch maar een beperkt aantal behandelingen vergoed krijgen. Als ze daarvoor verzekerd zijn dan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:34

Dat kan de fysio veel beter zelf. De fysio heeft namelijk meer verstand van het bewegingsapparaat dan de huisarts...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:48

Emma_s_girl schreef:
Je hebt helemaal gelijk dat je voor de fysio niet echt een verwijzing nodig hebt, maar de HA kan wel bepalen op welk moment fysio het best ingezet kan worden. Dit om te voorkomen dat je onnodig sessies verbruikt, aangezien de meeste mensen toch maar een beperkt aantal behandelingen vergoed krijgen. Als ze daarvoor verzekerd zijn dan.

Op het gebied van het bewegingsapparaat zou ik meer vertrouwen op een fysio als op een huisarts. :=
De fysio heeft hier veel meer kennis van als een huisarts.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:36

wwillemijn schreef:
rindin schreef:

Nou, deze dus niet. Heb het zelf gevoeld. En het werd ook zo aangegeven in de winkel.

Het lichaam is zeer zeker in staat werkstoffen verder dan de huid op te nemen, en dat geld niet alleen voor crèmes maar ook voor bv gel, vloeistoffen en eigenlijk alles wat je kunt bedenken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:26

Gaat nu wel wat het onderwerp van het topic te buiten, maar goed...
Een ontsteking in een structuur dieper dan de huid ga je absoluut niet verhelpen met een cremes, daarvoor dringt het echt niet diep genoeg door... Maar als jullie dat wel geloven en willen smeren, ga je gang :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:19

Hoe gaat het nu, TS?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:13

Het gaat redelijk.. Heb 2 dagen werken volgehouden, maar ben wel blij dat ik nu weer 2 dagen vrij ben..
Aan het eind van de dag gister en vandaag werd mn enkel wel weer dik en pijnlijk.. Dus nu maar weer 2 daagjes beentje omhoog :)