te veel doen, of mij aanstelllen? ik weet het niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: te veel doen, of mij aanstelllen? ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 15:38

Heb voor mij zelf besloten dat het prettiger en rustiger is om een 0 uren contract aan te gaan.
Mocht het druk zijn met school (net afgestudeerd, maar begin weer met een nieuwe studie, normaal werkte ik alleen op zaterdag) of ik een slechte periode hebben wat betreft reuma dat ik dan makkelijker "vrij" kan nemen.
Een 0 uren contract werk namelijk langs 2 kanten. (daarnaast zeer goede relatie met het bedrijf en mijn bedrijfsleider, dit gaat allemaal in goed overleg)

Helaas in het bedrijf waar ik nu ontslag heb genomen waren er geen aanpassing mogelijk volgens hun (inderdaad zoals een in hoogte verstelbare kruk etc.)
Dit heeft mij mede doen besluiten om daar te stoppen. Ik kan me nu wel helemaal "kapot" werken (heb ik het niet alleen over de vakantie's maar ook in de weekenden) maar dat zal ik me waarschijnlijk niet vergeven over een paar jaar.

Ik merk dat ik meer herstel tijd nodig heb, zowel voor werk als voor school.
Normaal reed ik 1x in de week van het midden van het land naar het zuiden om naar mijn ouders en werk te gaan, dit doe ik dus niet meer vanaf volgende week waardoor ik in kosten al veel bespaar en ik financieel er niet veel op achteruit ga.

En ja ik geef eerlijk toe, de uren die ik niet werk krijg ik aangevuld vanuit de staat. Misschien heel egoistisch, of over de top. Maar ik weet dat het bestaat, en maak er indien nodig ook gebruik van.

Delphi@ misschien is het voor vele wel een mentaliteits probleem. Inderdaad het niet gewend zijn aan zo veel uur werk, of het niet willen werken etc.
Ik heb me gister en vandaag ziek gemeld, niet omdat ik niet meer wilde. maar omdat het echt niet meer ging (lees, mijn bed niet uit kunnen komen van de pijn en vreemde klachten (veel vocht in handen en voeten vasthouden terwijl ik daar normaal gezien nooit geen last van heb, ook niet met warm weer).

Bedankt voor alle reacties, het heeft me echt doen nadenken over wat ik wil, wat ik doe en hoe ik het doe.
En ik denk dat ik tot de conclusie ben gekomen dat dit voor mij de beste oplossing is zodat ik mijn studie gewoon kan volgen, en met goed resultaat kan af ronden. Dat heeft voor mij een hoge prioriteit. (daarnaast medisch zo goed mogelijk worden/stabiel blijven ;-) )

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:16

Het lijkt me dat je nu voor jezelf gekozen hebt.

Lijkt zo makkelijk, is meestal moeilijk.

Goed werk, en ik hoop dat je in deze rust de antwoorden zal vinden die je nodig hebt, op vragen die je je misschien niet eens bewust bent.

Goed gedaan.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:05

Ik keek even in jouw profiel en las dat je ook rolstoel gebonden bent? Of in ieder geval op sommige momenten? Dan vind ik het al heel knap dat je doet wat je kan. Ik geef je groot gelijk dat je een stapje terug doet.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:37

Klopt ik heb inderdaad een rolstoel. Deze gebruik ik indien nodig, vanwege het werk gebruik ik hem nu buiten mijn werk dagen om elke dag omdat het nu merk baar te veel is.

inderdaad @nutter, ik heb nu voor mij zelf gekozen. Iets wat ik niet snel doe, en heel moeilijk vind.
Dank je wel voor je motiverende berichtje :-)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:48

@ Nathalie: is een strijd voor menig mens.
Er zijn twee dingen waar we het moeilijk mee hebben: being powerful and being powerless.

Groeten

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:16

@nutter Dank je wel voor je mooie zin!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:24

Laat inderdaad niet andere "de" norm bepalen maar je eigen lijf hoe lastig dat ook is want je wilt niet onder de noemer "aansteller" vallen.

Heel veel succes en wat een cooliewoolie hond heb je! Echt te gek!