Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:43

makkie79 schreef:
omdat ongewenst zwanger raken per definitie dom is!!!
dat je wel weet hoe je moet vrijen maar niet je eigen weet te beschermen!!
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!
wees blij dat ze dan zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap
ze kunnen ook zeggen gefeliciteerd dat je HIV heb!!!
deze discussies ga ik niet eens aan!!
ben zelf al 8 jaar bezig dus ja doet pijn dat iemand ongewenst zwanger raakt!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

Rare post dit.

TS is dat topic is gewoon aan de pil alleen toch zwanger geworden.
Sorry dat jij al 8 jaar bezig bent dat het niet lukt maar het is niet per definitie dat een ander die wel zwanger is het MOET houden en er blij mee moet zijn.

Er zijn meerdere kinderen op de wereld gezet terwijl moeders aan de pil was of iets anders. Ik be namelijk ook door de pil heen gekomen.

En weet je hoe dat komt!? Omdat de pil NIET 100% beschermt maar 99,99%.

Of suggureer je dat mensen die geen kinderen willen dan maar geen sex moeten hebben totdat ze geholpen zijn?

Sorry maar vindt je post echt niet, maar dan gewoon niet door de beugel kunnen ongeacht je eigen situatie

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:43

Carolaaxxxx schreef:
imd schreef:
Zijn er niet al genoeg adoptiekinderen? En wat als het kindje niet geadopteerd wordt, of het van pleeggezin naar pleeggezin gaat? Dan zou ik er alleen maar respect voor hebben dat iemand verantwoordelijkheid neemt en zelf de beslissing neemt het weg te laten halen. Ik denk dat je hier het adoptieproces behoorlijk romantiseert, om het zo te zeggen..

Nou ik ben zelf adoptiekind en ik ga ook niet van gezin naar gezin. Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw benul hoeveel er op dit moment zijn, maar een leven afnemen van een wezentje vind ik ook niet eerlijk. Die kan er ook niks aan doen :Y)

Jíj niet nee. Ik ken toevallig van redelijk dichtbij een jongetje wat in verschillende pleeggezinnen heeft gezeten en daar verschrikkelijke dingen gebeurd zijn, tot hij ondervoed bij zijn huidige adoptiegezin terecht gekomen is. Is nu wel weer goedgekomen, maar jochie heeft groeiachterstand wat zich ook in andere dingen kan uiten en veel trauma's. Dan zullen er ook kinderen zijn die niet, of pas na veel langere tijd in een goed gezin komen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:44

superwoman schreef:
tja, ongewenst zwanger worden is wel iets wat voorkomen had kunnen worden.
(tenzij het gaat over misbruik natuurlijk)
Heb er geen goed woord voor over....
Kun je volgens mij wel verwachten dat niet iedereen je zielig vind, maar de gevoelens juist naar het ongeboren kind uit gaan.

Ander verhaal vind ik wanneer de zwangerschap niet geplant is, maar de baby wel welkom.

Nee dus, voorbehoedsmiddelen zijn NIET 100% betrouwbaar!

Zijn er echt zoveel bokkers die dat niet weten?
Laatst bijgewerkt door imd op 26-07-13 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BugsFunny

makkie79 schreef:
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

Een beetje minder mag ook wel.
Zou eerst eens goed het topic lezen dan had je geweten dat de dame in kwestie wel degelijk bezig was met bescherming.
Daarbij, ik ben zelf zwanger via IVF dus ik heb ook het nodige meegemaakt.
Dat het voor mij (en voor jou) moeilijk is om zwanger te raken wil nog niet zeggen dat je het recht hebt om je zo te gedragen tegen over iemand bij wie het wel lukt.
Gepland of ongepland.

Salsa

Carolaaxxxx schreef:
Ik weet het niet hoor. Mensen die ongewenst zwanger raken kunnen hun kindje ook afstaan (adoptie) zodat de mensen die niet zwanger kunnen worden hun kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
Dat vind ik dan nog de mooiste oplossing (:

Helaas gaat dat ook allemaal niet zo makkelijk. Er komt emotioneel en lichaamlijk een hoop bij kijken.

Ik heb zelf nooit in de situatie gezeten en zelfs nu heel gewenst zwanger van een tweede. Maar als mij zoiets was overkomen vroeger denk ik zelf dat ik voor een abortus was gegaan. Ik vind namelijk heel sterk dat je baas bent over je eigen lichaam en je zelf heel goed kan inschatten of je de zorg kan dragen zowel financieel als emotioneel.

En ongewenst zwanger raken kan je de kans heeeeel erg verkleinen uiteraard maar het kan altijd gebeuren. Denk als iedereen heel eerlijk tegen zichzelf is allemaal weleens risico hebt gelopen incl. ikzelf hoor. Bijvoorbeeld pil netjes slikken maar ook een paar dagen buikgriep hebben gehad. En sowieso is hij nooit 100% uit te sluiten

UltimOo

makkie79 schreef:

nou sorry hoor, ik ben ook "ongewenst" zwanger geraakt, terwijl ik netjes aan de pil was/ben, nooit vergat, altijd rond dezelfde tijd in nam.. ben ik dan nu ook dom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:45

chevax schreef:
Ik vind discussies waarin wordt gezegd wat mensen die ongewild kinderloos zijn wel of niet mogen voelen vaak erg op het randje. Dit is niet iets simpels zoals je haar kort knippen of de keuze voor een bepaald hoofdstel. Dit is een kwestie waarmee mensen hun hele leven moeten dealen. En dat ze dan zeggen "een ander zou blij zijn", nou, big deal.

Maar daar verandert toch niets aan als een ander besluit een zwangerschap niet te voltooien?

Tuurlijk is het heel rot enzo, maar ik vind dat je het probleem niet bij anderen neer moet gaan leggen.
Het klinkt mss botter dan ik het bedoel, maar in dat opzicht is het je ' eigen probleem' in de zin dat niemand er wat aan kan veranderen. Waarom dan andere mensen wel principes en morelen opleggen omdat jij dat probleem hebt?

Ik vind het als ik een eenzaam moment (of erger nog, periode) ook naar om foto's van blije feestende mensen ed. te zien. Moet ik dan tegen mensen zeggen dat ze geen foto's meer mogen plaatsen ed. :+ ? Is toch mijn probleem, heeft een ander niets mee te maken. Ieder heeft zo z'n eigen wensen, verlangens en voorkeuren en daar moet je naar handelen. En het heeft geen zin om je oordeel over iemand anders te vellen imo, want daar bereik je ook niets mee .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:45

chevax schreef:
pmarena schreef:
Maar dat gemekker van zurige gefrustreerde dames waarbij het niet lukt...pfffft. Heel erg hoor, hartstikke rot, maar daarom hoef je je nog niet schofterig te gedragen naar een ander want ieder heeft gewoon zijn eigen problemen en moet die ook MOGEN ervaren.

Beetje rotopmerking, met name dat "schofterig".. Dit vind ik dan zelf dus weer veel erger dan iemand die zegt "wees blij dat je zwanger bent".

Mag je natuurlijk vinden :j

Maar "schofterig" is gewoon hoe ik het soms over vind komen, heel onbeschoft om iemand met een voor diegene groot probleem zo naar beneden te trappen met kleinerende uitspraken in de toon van: wat ben jij ondankbaar, je zou blij moeten zijn >;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:46

imd schreef:

Meestal gaat dat om verkeerd gebruik. Dus pil vergeten, ziek geweest, dus pil werkt niet etc.
En met een dubbele bescherming ga je echt niet zwanger worden. pil plus rubber!
Er is ook nog een morning after te krijgen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:47

superwoman schreef:
imd schreef:

Meestal gaat dat om verkeerd gebruik. Dus pil vergeten, ziek geweest, dus pil werkt niet etc.

Ook met dubbele berscherming zijn gevallen die toch zwanger worden hoor. Ieder lichaam reageert ook anders en heeft andere hoeveelheden medicijn nodig dus dat zou ook het geval kunnen zijn. En over de MAP: lijkt me een beetje raar om die iedere keer na de seks te nemen, niet?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:48

superwoman schreef:

Maar als je aan de pil bent ga je toch niet elke keer na de sex zo'n pil halen? Je gaat ervanuit dat de pil voldoende is.
Daarbij za een stel wat beide getest of, of neit sommige, niet met rubber doen.

Tenminste ik sta niet elke keer na de sex bij de apotheek om een pil te halen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:49

Hoezo dubbele bescherming? Ik meende dat hier iemand op bokt, door de pil, condoom en annorexia zwanger is geworden? Bewijs in ieder geval genoeg dat het niet voor 100% is.

Mars

Ik vind het ook wat voorbarig om al uitgebreid te feliciteren wanneer TS er nog niet uit is wat ze wil. Nu heb ik zelf niks met kinderen, ook geen kinderwens dus ik sta sowieso al niet echt in de *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* agoesiegoesiegoesie stand als iemand over zwangerschap begint.
Qua abortus ben ik heel blij dat we de keuze hebben in dit land. Wanneer ik zwanger zou raken dan zou ik ook van die optie gebruik maken en zo heeft een ieder de vrijheid om dat zelf te beslissen.

Adoptie is echt niet zo'n toffe keus voor alle partijen. Enig idee van de risico's bij een zwangerschap en bevalling? En wat dit met je lichaam doet?
Om maar niet te spreken over wat het kind doet als het later hoort dat de moeder het heeft afgestaan.

Sees

makkie79 schreef:

Makkie, da's natuurlijk heel naar voor jou en je partner maar nu projecteer je jouw gevoel op mensen die ongewenst zwanger zijn en dat is IMO niet correct.

Carolaaxxxx schreef:
Tja dat kan een gedachte zijn, ik neem liever het leven niet af van een klein wezen.

Zo staat iedereen er toch anders in en dat zal altijd zo blijven. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en zijn er toch mensen die wel iets over hebben voor andere mensen. Om ook hun dromen in vervulling te laten komen (:

Ik ben toch zeker niet op de wereld gezet om andermans dromen in vervulling te laten gaan?? Er zijn zó ongelofelijk veel kinderen die een beter leven verdienen (misschien nog wel meer dan een die het geluk heeft in onze welvaartsmaatschappij geboren te worden maar dat is natuurlijk weer een 'tricky' uitspraak ;)) waarom dan nóg meer ongewenste kinderen op de wereld zetten? Voor een ander...?

Brainless

superwoman schreef:
imd schreef:

Weet zelfs van mensen die beide!! geholpen waren die toch vrolijk zwanger waren.
En ja, hij was de vader.

Anoniem

Hoe moet een ieder ander ten eerste weten dat je ongewild zwanger bent? Dat vertel je erbij? En hoe wil je dat mensen reageren, je de hele tijd meelijwekkend aankijken en behandelen?
Als je zwanger bent en ongewenst, dan kun je daar wat aan doen, doe je dat niet en besluit je het toch te houden, dan krijg je felicitaties. Kun je daar niet mee om gaan, laat het dan weg halen, als je het zo vreselijk vind.

BugsFunny

Ik vind de term ongewenst hier trouwens niet echt op z'n plek.
Je kan beter spreken van niet gepland, kindje kan niet gepland zijn maar wel gewenst.

En hier dus iemand die moeilijk zwanger raakt (zwanger via IVF).
Ik ben het ook absoluut niet eens met sommige uitspraken van vrouwen die niet zwanger kunnen raken.
Ik ben van mening dat je iemand niet mag "aanvallen" dat zij wel "gezond" is.
Dat ik nou de pech heb dat het bij mij niet goed is wil nog niet zeggen dat ik het recht heb om over iemand anders te oordelen over een zwangerschap waarbij twijfel is over houden of niet houden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:50

Geen abortus mogen ondergaan omdat een ander de pech heeft om geen kind te kunnen krijgen is in mijn ogen een non-argument dat wordt gebruikt om op het gevoel van de ander in te praten. Probleem is dat degene die geen kind kan krijgen er ook niets aan heeft als iemand anders haar leven in elkaar ziet storten omdat er een kind komt. In het ergste geval komt een kind ongewenst ter wereld en houdt het daar de rest van zijn leven last van. Dat vind ik persoonlijk kwalijker dan een abortus ondergaan, hoewel ik principieel wel tegen abortus ben (tenzij in sommige gevallen, als bijvoorbeeld zwanger na een verkrachting), omdat ik van mening ben dat als je echt geen kind wilt, je een zwangerschap kunt voorkomen.
Ik vind het 'vandaag de dag' namelijk wel bijzonder hoeveel vrouwen claimen zwanger te worden door de pil heen. En ik vraag me weleens af of de pil wel goed gebruikt wordt en of men niet te lichthartig met anti-conceptiemiddelen omgaat. Ik denk onderhand dat ik mezelf als bewust kinderloze heel dankbaar mag prijzen dat ik nog nooit door mijn anti-conceptie heen zwanger ben geworden.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:51

Ik weet van mezelf dat ik waarschijnlijk heel moeilijk of geen kinderen kan krijgen. Dus als ik nu ongepland toch zwanger zou zijn, dan is dat voor mij een wonder wat ik zeer zeker niet weg zou laten halen.

Maar ik begrijp het ook wel als andere mensen het wél doen. Als het kind niet gepland en niet gewenst is, lijkt het me dat je voor het kindje kiest als je het weg laat halen. Niks mis mee, denk ik.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:51

makkie79 schreef:

Rot voor je dat het bij jou zo lang duurt. Ik vind niet dat je kan zeggen dat ongewenst zwanger raken dom is. Doet dat iemand geen zeer dan? Mag jij dat soort dingen zeggen omdat jij niet zwanger kan raken? Het zijn twee verschillende onderwerpen en allebei pijnlijk.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:52

Ach zo heeft een vriend van mij ook een kind, hij wou het niet, zij is gewoon gestopt met de pil zonder het te zeggen om zo bewust zwanger te raken..
Hij wil het niet, wat moet je dan tegen hem zeggen? Gefeliciteerd met iets wat ie niet wil?
Zo werkt het niet, iedereen heeft een andere situatie..

Het is gewoon oneerlijk verdeeld en dat is niet alleen op het onderwerp kinderen krijgen of wat dan ook..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:54

Zou het niet gewoon iets goedbedoelds zijn?
Iemand is 'ongewenst' zwanger en er wordt geprobeerd er een positieve draai aan te geven? Het is wellicht niet wat die persoon wil horen maar vast niet verkeerd bedoeld alsin 'je moet het houden want'.

En voor de rest blijft het toch persoonlijk, sommigen kunnen anderen nooit begrijpen, dat zal altijd zo blijven.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:54

Het was niet gewenst om zwanger te worden dus in die zin inderdaad ongewenst ;).

Ook al komt het een keer voor dat iemand de pil of het condoom vergeet en zwanger geraakt, om zo iemand dan maar meteen af te branden en te 'dwingen' het kind te houden vind ik ook not done.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:55

imd schreef:
Ook met dubbele berscherming zijn gevallen die toch zwanger worden hoor. Ieder lichaam reageert ook anders en heeft andere hoeveelheden medicijn nodig dus dat zou ook het geval kunnen zijn. En over de MAP: lijkt me een beetje raar om die iedere keer na de seks te nemen, niet?

En hoeveel zijn dat, of hebben dat gezegd? niemand was erbij natuurlijk?
De meeste worden ongewenst zwanger door hun eigen schuld, maar verschuiven dat graag op bijv de pil.

Een MAP is natuurlijk bij scheuren van rubber.

Mocht je echt door de pil heel zwanger zijn geworden, want dat bestaat idd. Dan vind ik dat erg voor degene (beide ouders) en het ongeboren kindje. Dubbel erg eigenlijk, omdat ze wel worden veroordeeld. "het zal wel....."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:55

Als je niets zegt, is het ook niet goed. Als ik ongewenst zwanger zou zijn, dan zou ik het stil houden, tot ik mijn besluit had genomen. Besluit ik het weg te laten halen, dan had niemand daar weet van en besluit ik het te houden, dan mag men mij feliciteren.
Ik verwacht niet van mensen dat wanneer ik de beslissing heb genomen om het kind te houden, ze me niet feliciteren.