Help! Huidprobleem maar GEEN allergie, wat is dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:46

Kentaro schreef:
Succes!
(ik had een link voor netelroos! Kan komen na insectenbeten en op verschillende plaatsen verschijnen!!)

Hoe lang zit er tussen de insectenbeet en de eerste verschijnselen? Ik ben woensdag gestoken en zondag kreeg ik uitslag, maar het leek in eerste instantie op allergie omdat het alleen op mijn arm zat en het alleen maar kleine rode bultjes waren. Later zijn ze veranderd in plakkaten, tenminste op de andere lichaamsdelen. Armen lijkt nog steeds gewoon allergie en begint weg te trekken. Benen/rug/schouder/billen/handen worden erger :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:05

Ben even gaan googlen, maar kom verschillende antwoorden tegen :P De meeste waren wel binnen een paar uur!?

Symptomen van netelroos
De klachten die je kunt ervaren als je netelroos hebt:

•Jeukende bulten, veelal op armen, benen en romp.
•Zwelling van je tong en je strottenhoofd.
•Een koortsachtig gevoel.
•Soms kan ook misselijkheid optreden.
De allergische huiduitslag bij netelroos kan er zeer verschillend uitzien:

•Kleine rode bultjes.
•Grotere bleke plekken.
•Rode verdikkingen van de huid die samenvloeien.
•Zeer grote bleke plakkaten met een rode rand.
De verdikkingen van je huid die bij netelroos ontstaan, noemen we ook wel kwaddels.

Emita

Re: Help! Huidprobleem maar GEEN allergie, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 17:07

Nou de uitslag is aan de ene kant positief: het is - als het goed is - niet blijvend en niet besmettelijk. Negatieve kant is dat ik twee weken zo min mogelijk moet lopen -maarja, dat ging toch al bijna niet met die plek in mn knieholte- en niet in de zon mag komen (of mn hele lichaam moet bedekt worden). Ik mag dus 2 weken niet werken en niet paardrijden :-( krijg nieuwe medicijnen. Het is dus hoogstwaarschijnlijk een reactie op een virus of bacterie, en wordt erythema multiforme genoem. Ze hebben mn been bij de knieholte verdoofd en stukjes huid weggehaald om te onderzoeken, de uitslag daarvan krijg ik volgende week donderdag. Als het alsnog iets anders is dan hoor ik het dan dus. :/

De arts zei ook: zo, dat is wel bijzonder! .... Fijn om te horen van een professional :+
Positief puntje: ik ben niet allergisch voor chocola! :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:13

hee sterkte enne wie weet zijn er wel burka's in de aanbieding :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 17:55

hahahaah, staat me vast goed! Ik moet wel even een losse broek kopen die wind doorlaat, een harem ofzo. Zit nu in mn trainingsbroek maar dat is veel te heet.. en een strakke broek aan dat gaat dus niet :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:46

Dat is gelukkig redelijk positief!!
Dan nu maar snel aan de chocolade om dat te vieren.... }> :D
Ze hebben van die heerlijk dunne witte broeken! (alleen dan nog wel uitkijken in de zon, want die komt daar nog goed door heen!)
Heb je ook iets gekregen om er op te smeren, tegen de jeuk?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 22:21

Kentaro schreef:
Dat is gelukkig redelijk positief!!
Dan nu maar snel aan de chocolade om dat te vieren.... }> :D
Ze hebben van die heerlijk dunne witte broeken! (alleen dan nog wel uitkijken in de zon, want die komt daar nog goed door heen!)
Heb je ook iets gekregen om er op te smeren, tegen de jeuk?

:D :D :D De repen liggen al in de aanslag!
Wat voor dunne witte broeken? Ik heb net een lange rok van mn middel tot m'n enkels gekocht, en een hele dunne lange broek in felle kleurtjes. Normaal gesproken niks voor mij maarja heb even geen andere optie en het staat best leuk :)

Nog even wat foto's van vanmiddag, hier is dus de kleur duidelijker te zien:

Schouderblad: http://i40.tinypic.com/2cfv05t.jpg

Onderbeen: http://i41.tinypic.com/ou8cw4.jpg

Binnenkant van de hand (dit is nu nog erger geworden) : http://i40.tinypic.com/zlch36.jpg

Bij deze '' ziekte '' komen de vlekken in aanvallen op verschillende plaatsen. Het duurt ongeveer twee weken en ze trekken dan langzaam weg, ofzo. Dat is tenminste wat ik heb gelezen op internet. Moet dus uit de zon blijven en zo min mogelijk bewegen/lopen omdat de vlekken en de jeuk/pijn anders erger worden

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:12

Wat een ramp zeg!!
Ik snap alleen totaal het stukje niet dat je niet mag lopen omdat het dan erger wordt.... :o
Nu extra balen dat het zo warm is! Dat komt de jeuk helemaal niet ten goede -O-

Ik zit even te denken waar ik die witte broek nu vandaan heb. Is echt van super dun katoen en voelt echt zo zacht aan!
Hoop echt voor je dat de medicijnen heel gauw aanslaan en je er snel vanaf bent!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 23:25

Kijk maar naar de foto van mijn onderbeen: er zit een plek van 3 x 4 cm (waarschijnlijk nu zelfs groter) precies in mijn knieholte. De plekken doen pijn, als ik m'n knie beweeg dan schiet de pijn er doorheen. Hoe vaker er iets langs schuurt, hoe erger het wordt. :-( maarja, staan op dat been gaat ook nauwelijks dus in principe is het wel voor de hand liggend dat ik mn benen niet mag belasten :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:41

:o Uiteraard...... Ik zag geen verband tussen de andere plekken en niet lopen......
Nog een beetje kunnen slapen vanacht?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:53

Als de plek in mijn knieholte verminderd is dan is lopen geen probleem meer denk ik. Echter hoe meer ik beweeg hoe meer alles onder mijn kleren schuurt, hoe meer jeuk en vervolgens weer meer pijn -O-

Douchen gaat ook niet want of het nou warm of koud water is, het gaat er gigantisch van jeuken. Handen wassen is zelfs verschrikkelijk! (mijn linker hand heeft een aanval gehad, rechterhand is nog normaal). Weet niet of ik het in dit topic had gepost, maar ik probeerde de jeuk te stillen met een ijsklontje (helpt altijd wel bij muggenbulten), maar daarvan werd het alleen maar erger -O- Blegh. Gelukkig regent het vandaag, heb ik wat minder zelfmedelijden :D

Heb wel redelijk kunnen slapen. Als ik slaap is er geen jeuk, maar zodra ik wakker word.. pffff niet te houden! Gelukkig is het niet iets blijvends maar tijdelijks :) De Prednisolon die ik nu slik als ontstekingsremmer zorgt wel voor opvliegers, ik zweet constant gigantisch en heb het met periodes echt loeiheet. Ook niet echt prettig, want mijn vriend verbied me nu dus om te douchen omdat daar de jeuk weer erger van word en de bulten weer veel roder van worden :') En hij heeft liever dat mn plekken z.s.m. weg gaan en dat ik gewoon gigantisch ga stinken dan dat ik nu ga douchen en daarna kapot ga van de jeuk. Ergens heeft hij een punt, wel knap dat hij dat zo voor me over heeft :') :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:44

Kun je niet eens een plekje met menthol poeder proberen?? Ik heb uitslag gehad van antibiotica en toen hielp het heel goed! (en je ruikt er nog een beetje fris van ook :D )
Denk ook dat dat de reden is dat een ijsklontje meer slecht dan goed doet! Dat is natuurlijk ook water...
Je zou het eens kunnen proberen met zo'n blauw blok uit de vriezer (die je normaal in koelbox/tas gebruikt) en die in een handdoek/washandje erop houden!? Dan koel je wel maar wordt het niet nat.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:46

Tjee TS, lastig allemaal. En voor een ventilator gaan zitten, is dat misschien verkoelend/verzachtend? (moet je 'm wel aanzetten natuurlijk hihi)

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:48

Jans schreef:
Ik weet niet of je buiten hebt gezwommen? Maar het kan ook nog een vorm van zwemmersjeuk zijn, lijkt er ook wel op.

Dat had ik laatst

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:50

ik denk dat het psoriasis is mijn tante heeft dat ook, je krijgt dan oa ook zwellingen enz :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 17:18

Het is absoluut geen prosiaris, dat zei de dermatoloog direct toen ik ernaar vroeg. Het is dus hoogstwaarschijnlijk Erythema Multiforme, echter moet dit nog wel bewezen worden d.m.v. biopsie waar ik volgende week de uitslag van krijg. Komende twee weken mag ik in ieder geval niet werken en ook niet paardrijden, moet zo veel mogelijk binnen blijven om de zon te vermijden want die wakkert het virus alleen maar aan. Het virus verzorgt aanvallen op lichaamsdelen die dan vanuit het niets helemaal onder de vlekken/bulten gaan zitten. De oorzaak is in meer dan 50% van de gevallen onbekend, zo ook in mijn geval... Ik slik Prednisolon als ontstekingsremmer, heb namelijk wel veel lichamelijke reacties als koorts en (lichte) misselijkheid met vlagen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:04

Ik had er echt nog nooit van gehoord... Heb eens gegoogled :) Hebben ze ook bloed afgenomen?
(mogelijke oorzaak kan zijn zwangerschap... <<) )

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:14

Haha ja, dat van die zwangerschap had ik gelezen. Maar dat is wel uitgesloten hoor :') Hoop ik tenminste :=

Ze hebben geen bloed afgenomen, wel een stukje huid weggehaald. Dat wordt dus onderzocht. Gelukkig geen bloedprikken, ik vond die verdoving in mijn knieholte al een ramp :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:17

:D

Hier nog zo'n held... %)
Het viel me namelijk op bij de diverse hits die ik kreeg, dat ze het allemaal over bloedafname en een stukje huid wegnemen hadden...
Het is ook wel net de lekkerste tijd van het jaar (qua hitte) om dit te hebben zeg... -O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 20:47

Echt he :+ Gelukkig had ik deze zomer geen geld om op vakantie te gaan :') Stel je voor dat je zoiets overkomt als je in het buitenland bent.. Dan ben je er al helemaal lekker klaar mee!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:28

Hoe gaat het nu??
(mocht je op vakantie geweest zijn, had je het wel kunnen regelen met je verzekering!)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 01:30

Het gaat al een stuk beter :) Voornamelijk mijn knieholte is nog steeds het ergst, maar die was ook het ergst ontstoken.. Van het binnen zitten word ik gaar maar ben nu bezig met boeken lezen van Klaus Hempfling enzo :D 's avonds de deur uit om in de schaduw te eten. Morgenavond naar de bios, dan zit ik ook niet in de zon. Scheelt weer :)