Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Depende schreef:Hmm volgens de online test kom ik in aanmerking, ik voel mij echter niet bovenmatig intelligent. Het was ook een vrij eenzijdige test of lag dat aan mij?
Vjesta, mag ik vragen hoe het er bij zo'n vereniging aan toe gaat? Wat doe je op een clubavond?
. Ligt meer aan de individu dan aan de paardenliefhebbers natuurlijk. Er zullen ook echt wel hoogbegaafden zijn die het wel zien als zich verheven voelen boven het gemiddelde volk.
(ik ben niet hoogbegaafd, maar wel dusdanig begaafd dat ik wel de punten wel kan herkennen waar ik zelf ook wel tegen aan loop)vuurneon schreef:Net of je er iets aan kan doen dat je hoogbegaafd bent, het is ook geen keuze![]()
Ik zit op bokt omdat ik het ook leuk vind om met de paardenmensen te praten, want in mijn dagelijks leven heb ik minder paardenmensen om mij heen. Hier leer ik ook dingen, worden meeting gehouden etc etc dus is bokt nou echt zoveel anders? (Even los van dat dit forum geen vereniging is natuurlijk). En breek mij de bek niet open over 'verheven' want die lopen hier ook genoeg rond door het te hebben over 'mensen met paarden' en 'paardenmensen'.
Hoogbegaafd zijn is niet altijd een feest(ik ben niet hoogbegaafd, maar wel dusdanig begaafd dat ik wel de punten wel kan herkennen waar ik zelf ook wel tegen aan loop)

Vjestagirl schreef:Depende schreef:Hmm volgens de online test kom ik in aanmerking, ik voel mij echter niet bovenmatig intelligent. Het was ook een vrij eenzijdige test of lag dat aan mij?
Vjesta, mag ik vragen hoe het er bij zo'n vereniging aan toe gaat? Wat doe je op een clubavond?
Hangt er heel erg vanaf. Er zijn meerdere SIG-s (Sociale Interesse Groep) waar iedereen lid van kan worden en er zijn ook meedere BIG-s (Besloten Interesse Groep) waarvoor je moet voldoen aan een basiseis (geboren zijn in een bepaald jaar bijvoorbeeld) om er lid van te worden.
Die groepen organiseren dingen. Zo is de HortSig (de paarden SIG) op dit moment bezig met het organiseren van een weekend om met z'n allen te gaan rijden en gezellig n weekend door te brengen. De jongerenSIG is ook heel fanatiek. Je kunt zelf kiezen van welke SIG en/of BIG je lid wilt worden en aan welke activiteiten je deel wilt nemen. Is er nog geen voor jouw specifieke interesse? Dan richt je hem op.
die online en dan moet je nog even voor 43 de echte test doen
nou sorry ik voel geen problemen van hoogbegaafd zijn hoor... voel met niet anders...
en komop zeg, het is wat tekeningen lezen en je tafels /wortels inorde hebben... niet echt waar je heel slim voor hoeft te zijn. dus lotgenoten...
unihorses schreef:waah, volgens die test mag ik er ook bij horen![]()
die online en dan moet je nog even voor 43 de echte test doen
nou sorry ik voel geen problemen van hoogbegaafd zijn hoor... voel met niet anders...
en komop zeg, het is wat tekeningen lezen en je tafels /wortels inorde hebben... niet echt waar je heel slim voor hoeft te zijn. dus lotgenoten...
vuurneon schreef:Ik bak anders niets van ruimtelijk inzicht met die kubussen (komt vast mijn hartgrondige hekel vandaan voor IQ testen), maar ik heb wel een academisch niveau.
Maar ik snap wel de gedachte achter die onlinetest, want zal ook zeker een stuk verkooptechniek achter zitten.
Bizzybijtje schreef:vuurneon schreef:Ik heb het ook over de online testdoordat mensen de test maken en wel goed scoren, speel je al in op commitment en vergroot je de kans dat ze ook de échte test maken en wellicht toetreden tot de vereniging.
Dat is niet waar... Vul maar eens wat onzinantwoorden in
niet 'de test geeft altijd een goede score' Bizzybijtje schreef:Maar wat is dan je punt? Als je goed scoort betekent dat dat je een aanzienlijke kans hebt toegelaten te worden. Dat is toch fijn als je daar gratis een indicatie van kunt krijgen?