luuntje schreef:Een tamme kastanje in je jaszak zou ook helpen tegen gewrichtspijnen.
Bij mij werkte het niet.
Ze zijn wel lekker om op te eten!
Dus als gewrichtspijn niet weg gaat heb je altijd nog voedsel! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:marleen_usar schreef:Ik bedoel als het placebo zou zijn, dus als je denkt dat het werkt zou het meteen moeten werken en niet na 2 dagen. Dus werkt het.
Nee hoor. Als je denkt dat het werkt kan het ook even duren voordat de 'effecten' beginnen.
Yom schreef:Wist je dat veel wratten gewoon uit zichzelf weer verdwijnen?
Net even wiki gekijken: 'vrijwel alle wratten zullen op den duur spontaan verdwijnen. ' (uitzonderingen zijn voetwratten als je volwassen bent)
Escalutia schreef:Lichamelijke pijntjes waar niet een duidelijk reden voor is. Kan placebo effect heel goed voor zijn.
Als ik maar denk dat het goed gaat, voel ik ook stuk minder, terwijl ik wel degelijk flinke spierknopen heb die waardoor alles gespannen is.
Maar dat is geen placebo: je maakt andere hormonen aan en wat al niet als je vrolijk, optimistisch etc. bent, dan wanneer je somber en pessimistisch bent. (Dit is gewoon een meetbaar fysiologisch effect. Verwant aan "lachen is gezond".)

Ikima schreef:luuntje schreef:Een tamme kastanje in je jaszak zou ook helpen tegen gewrichtspijnen.
Bij mij werkte het niet.
Ik dacht dat het een wilde kastanje moest zijn, die had een familielid vroeger in de jas of kleding en het scheen wel te helpen.