Bij vlagen: ontzéttend misselijk en slap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: Bij vlagen: ontzéttend misselijk en slap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 19:49

Ga ik proberen, Tara!
Bedankt voor je tip!

Ik wil niet direct weer zeggen dat het niet lukt, maar het punt is dat ik ongeveer 3x per week(zo ook vandaag) 2 paarden moet rijden. En daar krijg ik zó'n dorst van!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:06

De oude regel is: water nemen met
- een schep suiker (...zo zoet als bloed...)
- een theelepel zout (..zo zout als tranen horen te zijn...)

Alle andere toeters en bellen (drop, chips, aquarius) zijn leuk, als jij vindt, dat het lekker smaakt ("de papillen willen ook wat") maar laat het wel een keuze zijn, nodig is het niet.

Fruit, sinasappelsap, etc. doen doorgaans ook krek wat je wil.

En nog zo'n gouden oude: til af en toe de huidplooi van je handrug op.
Bijv.: pal nadat je een slokje hebt genomen - een minuut oid wachten en dan nog eens.
Als je net een slokje hebt genomen, gaat de huidplooi relatief snel liggen (per persoon etc. verschilt de snelheid, maar het gaat sneller). Na enige tijd (...een minuut is meestal alng zat...) is het effect van dat ene slokje over. Gaat de huidplooi dan langzamer liggen, dan heb je te weinig water aan boord.
Ik gebruik dit is 'truc', als ik met mijn hersens vind, dat ik wel erg lang niets heb gedronken - ik voel dan geen dorst.
(Dus is die minuut na dat eerste slokje geen enkel probleem.) Blijft de huidplooi staan na die minuut: INNEMEN!!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:47

moelly schreef:
Ga ik proberen, Tara!
Bedankt voor je tip!

Ik wil niet direct weer zeggen dat het niet lukt, maar het punt is dat ik ongeveer 3x per week(zo ook vandaag) 2 paarden moet rijden. En daar krijg ik zó'n dorst van!

Als je echt dorst hebt, moet je wel drinken natuurlijk :P Maar gooi dan bv wat extra zout over een gebakken eitje/in je soep/wat je ook eet die dag. Of, wat ik ook wel doe, wat limonadesiroop nemen ipv alleen water. Voor mijn gevoel helpt dat ook wel.

En 't echte warme weer is volgens weeronline.nl bijna voorbij!