zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:29

TS: Dan denk ik dat de kans dat je zwanger bent niet zo heel groot is hoor. De pil is behoorlijk betrouwbaar en de klachten die je omschrijft kunnen ook ergens anders vandaan komen. Maar haal sowieso zo'n test, dan is het meteen duidelijk. Bij Kruidvat hebben ze doosjes waar er 2 inzitten en die zijn erg voordelig en ik hoor vaak dat ze ook goed betrouwbaar zijn.

koetjeboe

Ik denk dat je ouders blij zijn als je gewoon een test gaat halen zodat je een zwangerschap kan uitsluiten, misschien is er wel helemaal niks aan de hand.
Vrouwen maken zich zelf soms gek.
Ik heb ook wel eens gedacht dat ik zwanger was, nou hoe meer ik er aan dacht hoe meer zwangerschaps klachten ik kreeg.

Saars

Hup hup, snel om twee verschillende testjes! Je bent 18, als je dan echt zwanger zou zijn, kunnen jullie die verantwoordelijkheid zeker aan! En na de eerste schok zullen je ouders je echt wel blijven steunen!

Daenerys

De enige manier om daarachter te komen is een zwangerschapstest doen (of twee/drie). Bokt kan je daar niet bij helpen ben ik bang ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:31

Citaat:
Wat is er raar aan een zwangerschapstest? Daarmee is nog helemaal niet zeker dat je zwanger bent, dus waarom zouden ze het niet mogen weten dat je die doet. Ze weten toch ook dat je de pil gebruikt neem ik aan? Dan weten ze ook wel dat je seks hebt hoor.

Dat je de pil slikt wil niet zeggen dat je seks hebt hoor. Ik slik hem al bijna twee jaar en heb nog nooit seks gehad, dus dat is echt geen must hoor :')

Verder zou ik inderdaad gewoon even naar de drogist/apotheek gaan en daar 1 of 2 testen halen, beter het zekere voor het onzekere!

Samiyah

Ik snap best dat ze het stiekem wil doen. Als ik vroeger met een zwangerschaptest aan gekomen was bij m'n ouders waren ze zich waarschijnlijk helemaal wild geschrokken, terwijl er misschien wel helemaal niks aan de hand was..

Kan je de test niet bij een vriendin thuis doen? Of je vriend? Sowieso wel fijn om er iemand bij te hebben. :)

Rebel_Jits

jajakall_x3 schreef:
en mijn ouders sowieso kwaad gaan zijn als ik zwanger zou zijn.

Want als je zwanger zou zijn, zou je dan wel 9 maanden kunnen verbergen voor ze. En een baby kan je ook goed geheim houden. 8)7

Testje halen en dan weet je meer.
Daarnaast ben je 18. Neem je verantwoordelijkheid en ga het niet 'stiekem' doen allemaal. Als jij niet op normale toon aan je ouders kunt vertellen dat je zwanger bent (als!), moet je maar beter zorgen dat je niet zwanger kunt raken. Dubbel dutch of helemaal geen seks.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:33

Ik weet het ook niet waarom je bijkomt hoor, maar een vriendin van mij heeft eens het omgekeerde meegemaakt: die viel plotseling zonder enige verandering in haar leefgewoontes bijna 10 kilo af. Oorzaak hebben ze nooit gevonden trouwen. Maar als er mensen zijn die plots onverklaarbaar kunnen afvallen, denk ik dat je ook "onverklaarbaar" kunt bijkomen, bv je schildklier? http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... rking.html

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:33

Rebel_Jits schreef:
jajakall_x3 schreef:
en mijn ouders sowieso kwaad gaan zijn als ik zwanger zou zijn.

Want als je zwanger zou zijn, zou je dan wel 9 maanden kunnen verbergen voor ze. En een baby kan je ook goed geheim houden. 8)7

Testje halen en dan weet je meer.
Daarnaast ben je 18. Neem je verantwoordelijkheid en ga het niet 'stiekem' doen allemaal. Als jij niet op normale toon aan je ouders kunt vertellen dat je zwanger bent (als!), moet je maar beter zorgen dat je niet zwanger kunt raken. Dubbel dutch of helemaal geen seks.

TS kan toch abortus laten plegen zonder dat haar ouders het weten? De ouders zullen er dan waarschijnlijk nooit achterkomen zolang de TS of haar vriend niets zegt. Dus snap je opmerking niet helemaal?

TS: Sterkte! Zoals vele malen hier gezegd. Testje halen en dan heb je duidelijkheid. :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:34

SuperAssie schreef:
Citaat:
Wat is er raar aan een zwangerschapstest? Daarmee is nog helemaal niet zeker dat je zwanger bent, dus waarom zouden ze het niet mogen weten dat je die doet. Ze weten toch ook dat je de pil gebruikt neem ik aan? Dan weten ze ook wel dat je seks hebt hoor.

Dat je de pil slikt wil niet zeggen dat je seks hebt hoor. Ik slik hem al bijna twee jaar en heb nog nooit seks gehad, dus dat is echt geen must hoor :')

Verder zou ik inderdaad gewoon even naar de drogist/apotheek gaan en daar 1 of 2 testen halen, beter het zekere voor het onzekere!

Als je en de pil slikt, en een vaste vriend hebt, en 18 jaar bent is de kans wel heel klein dat je geen seks hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:34

2,5 kilo aankomen is ook niet normaal voor de eerste maand.
Dan hoor je nog niets aan te komen.

Misschien heb je gewoon een griepje en hou je daarom vocht vast.

Meten is weten, als je nu een test doet weet je of je meer dan 2 weken zwanger bent.
Bewaar een 2e voor over twee weken, want als je nu net 10 dagen zwanger zou zijn is hij negatief.
Een duo pak is voordeliger dan 2 losse.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:36

sweetheart schreef:
TS kan toch abortus laten plegen zonder dat haar ouders het weten? De ouders zullen er dan waarschijnlijk nooit achterkomen zolang de TS of haar vriend niets zegt. Dus snap je opmerking niet helemaal?

TS: Sterkte! Zoals vele malen hier gezegd. Testje halen en dan heb je duidelijkheid. :)

Als TS een test gaat halen dan kan ze dat zeker. Maar ze kan niet zeggen "ik ga geen test halen want ik heb schrik dat mijn ouders er dan achter komen..", want àls ze echt zwanger is dan, dan kan ze ook over negen maanden die dikke buik niet meer verbergen en al helemaal geen baby meer en dan moèt ze het wel zeggen :) .

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:42

Ga naar een winkelcentrum koop een test bij de etos of de kruidvat, en ga naar de plee bij de hema oid.
Dan hoef je de test al helemaal niet mee naar huis te nemen en kan je hem daar ter plekke nog in de prullenbak smijten.

Je ging vanmiddag winkelen met je vriend (in) toch...?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:44

Ik vind de reacties een beetje vreemd eerlijk gezegd. Te, testjes halen, deze doen bij een vriend(in) thuis, mocht je zwanger zijn vertel je het daarna aan je ouders.

Ik heb zo vaak stiekem testjes gedaan, snap daar de ophef niet over.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:46

tante_trien schreef:
Ik vind de reacties een beetje vreemd eerlijk gezegd. Te, testjes halen, deze doen bij een vriend(in) thuis, mocht je zwanger zijn vertel je het daarna aan je ouders.

Ik heb zo vaak stiekem testjes gedaan, snap daar de ophef niet over.

Zo vaak testjes gedaan??? Ik vind het niet niks.

Maar goed ts haal een test endoe die evt. bij iemand anders, dan ben je van de onzekerheid af. Je hoeft helemaaaal niet zwanger te zijn hoor.

tante_trien

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:48

Ja tabaluga, bij twijfel doe ik een thuistestje, ik vind het wel niks.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:48

Ik ben ook in blijde verraste zwangerschap.
Meerder malen een test gaan halen die steeds aangaf dat ik niet zwanger was zelfde symp.
doordat ik mezelf aan het uitdrogen was door steeds die misselijkheid ben ik opgenomen pas na de 3de bloedtest zagen ze dat ik zwanger was.
Steeds op tijd mijn pil genomen.
Was 3.5maand.
mijn ouders hebben dit heel goed opgenomen en er is geen moment van ruzie of weet ik wat geweest.
Maar ik zou zeker naar een arts gaan doordat je toch de juiste zorg krijgt!
En idd een arts mag dit niet verder zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:50

De pil is echt niet 100% betrouwbaar, dus het zou kunnen dat je zwanger bent.
Ook een condoom is geen 100% garantie dat je niet zwanger wordt.

De enige manier om dit 100% uit te sluiten is simpel: geen seks hebben!

Ik zou gewoon een test halen en die doen.
Lijkt me sterk dat je zwanger bent, maar het kan wel.

Je ouders hoeven daar helemaal niks van te weten, je verteld ze normaal gesproken toch ook niet wat je op het toilet uitvoert?
Tenminste, mag hopen van niet :=

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:51

tante_trien schreef:

Ik snap dat niet zo goed? Een test doen stelt opzich niet zoveel voor maar ik bedoel meer de onvoorzichtigheid. Ben je dan onvoorzichtig omdat je een paar keer dacht dat je zwanger was zeg maar. Dat vind ik dan niet zo verantwoorlijk.

Maar goed even on topic haal een test voordag je jezelf helemaal gek maakt!

jajakall_x3

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:52

ik ga zo snel mogelijk een testje halen dan bedankt iedereen ;)

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:53

Anc schreef:
De pil is echt niet 100% betrouwbaar, dus het zou kunnen dat je zwanger bent.
=

Klopt! ik ben ook door de pil heen gekomen, terwijl mijn moeder hem ook altijd op tijd slikte :')
Ik zeg haal gewoon 2 testjes en je weet het snel genoeg!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:54

Waarom mogen je ouders het eigenlijk niet weten..?

En als je niet wilt dat ze het weten... waarom gooi je deze info dan wel roekeloos op internet..?

Of zijn dit rare vragen? :roll:
Sterkte ermee TS. :j

Cerilene_

tante_trien schreef:

Alleen maar verstandig om regelmatig een testje te doen als je seksueel actief bent, zelfs als je niet per se twijfelt. Gewoon als check en voor je eigen peace of mind. Daar hoef je inderdaad niet meteen heel wat van te maken hoor.

tante_trien

Ah, zo. Ik ben niet onvoorzichtig, slik al jaren de pil, maar wil me daar niet op blind staren. Dus bij twijfel haal ik altijd een test.

Succes ts, hou je ons op de hoogte?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:55

Je ouders vinden het vast minder erg als je het nu verteld dan wanneer je al 5 maanden zwanger bent.. Gewoon testje of naar de huisarts(hoeven je ouders ook niet te weten), je bent echt niet de eerste die je huisarts voor zijn neus krijgt met dit probleem ;)