Ik vond juist bellen minder eng, want dan hoorden ze meteen dat ik echt zenuwachtig was (ik ga ratelen als ik zenuwachtig ben). Ik heb ook wel eens gemaild maar soms duurde het zo lang voor je reactie kreeg..
Anoniem
Geplaatst: 25-07-13 09:31
Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd van Van Hek in Waalre. Dank je #Ymke#!
Super Tessya, ik weet zeker dat ze je kunnen helpen
Fantast
Geplaatst: 25-07-13 09:45
Omdat ik het lef niet heb om te bellen, bang dat ik er dan weer van afzie nu heb ik op verzenden geklikt en kan ik niet meer terug Tessya, ook nog een mail gestuurd Het is best wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die met deze angsten worstelt,
Ik heb ook nog een schoonfamilie die zich er heel lang mee bemoeide, heeft ok niet echt geholpen. Schoonmoeder heeft een paar jaar terug gewoon een afspraak voor mij gemaakt, moest ik met de hele familie mee. Mooi dat ik die afspraak weer heb afgezegd. Mijn zwager had vorig jaar met zijn mondhygienist over mijn angst gesproken, ook daar mocht ik wel heen. Zij weten gewoon niet hoe diep de angst zit en doen er nogal lacherig over alsof ik mij aanstel
Anoniem
Geplaatst: 25-07-13 09:51
Aaaaaaaah, heb al antwoord van die uit Eindhoven Ze nemen nog patiënten aan en ik kan bellen voor een afspraak.....
BarbaLala
Geplaatst: 25-07-13 09:52
Oeh, topic voor mij. Ben nu door ziekte waaronder paniekstoornis en fobieen al 8 jaar niet bij de tandarts geweest En ik moet nu wel echt gaan want mijn tandvlees is aan het wijken en mijn standen vergelen heel erg.
Ik wil ook naar een tandarts waar je onder zeil word gebracht, die angst komt daarna wel. Eerst maar eens wat laten doen.
Het nadeels is dat hier in de buurt alles heel ver weg zit en ik afhankelijk ben van anderen/ openbaar vervoer (wat bij mij gelijk weer een punt van angst is)
Ben al eens ingeschreven bij een tandarts, maar dan moet je eerst langskomen voor een dossier aan te maken en dergelijken, en dat vind ik zonde van mijn reisgeld. Plus ik heb geen tandzorg in mijn pakket door omstandigheden.
Ow, herkenbaar allemaal Wat goed dat je gemaild hebt! Ik doe het al in m'n broek als ik met m'n dochtertje mee moet op controle. Dan zit ik alleen maar aan de kant en zij dapper in de stoel. Zij totaal niet bang gelukkig Veeeeel sterkte!!
Barbalala google eens op narcosetandarts, daar zijn er meer van dan je denkt .
Roux knap dat je wel met je dochtertje mee gaat Ik had mijn man meegestuurd
Serieus ze mogen wel een pot onder mij zetten anders heb ik mijn broek vol. Ik heb ook gereageerd op een die met lachgas werkt, misschien worde een tandarts bezoekje dan wel lachwekkend
Tessya ik geef je een schop zodat je gaat bellen
Anoniem
Geplaatst: 25-07-13 10:10
Ik heb trouwens ook geen tandartsvergoeding in mijn pakket, dus zal alles zelf moeten betalen
Ik hou ook niet van naar de tandarts gaan, maar ga braaf 2x per jaar op controle en heb een uur geleden een gaatje laten vullen. Gelukkig heb ik een hele fijne tandarts die je er echt goed doorheen praat, maar ik ga er echt met hartkloppingen en klotsende oksels naartoe. Als ik dan eenmaal in de stoel lig voor een gaatje wil ik ook geen verdoving, ik heb bij het boren en vullen nooit pijn gehad, maar oooh dat geluid.
Sterkte voor alle angsthazen. Eigenlijk zijn tandartsen best aardige mensen. Als ze geen tandarts zouden zijn.
Boompje1985
Geplaatst: 25-07-13 10:16
Ik heb na 8 jaar geen tandarts gezien te hebben toch gegaan wel naar een narcose/angst tandarts en ik ben nu lang niet meer zo bang als voorheen, ik had ook een afgebroken kies en flinke gaten in m'n voortanden en m'n verstandskiezen hadden ook hun beste tijd gehad dus ik moest wel ook omdat er een ontsteking zat.
Het is me allemaal zwaar mee gevallen TS als ik het kan kan jij het ook
Ik ben er voor naar het Tandheelkundig Centrum Beuningen gegaan die hebben zeer veel geduld en leggen alles uit wat er gaat gebeuren, heb je meer tijd nodig ook geen probleem en ze hebben alles onder 1 dak wat ik ook wel fijn vond
Een narcosetandarts is geen oplossing. Je moet het zelf betalen. Misschien fjin om een keer te doen voor een hele grote renovatie. Maar als je daarna regulier op controle gaat dan ga je toch niet voor elk gaatje helemaal onder narcose. De angst blijft dan.
Je kunt beter naar een reguliere tandarts toe die goed met angstpatienten om kan gaan.
lin_
Geplaatst: 25-07-13 11:44
Wij zeggen juist tegen angstpatienten dat ze elk half jaar moeten komen. Als op een gegeven ogenblik alle problemen zijn opgelost, kan je beter met regelmaat komen. Zo hou je een ritme en als er dingen aan de hand zijn is het op dat moment nog heel klein en heeel makkelijk te repareren. Meestal kom je ook niet zo snel bij een narcosetandarts of kaakchirug terecht. Dit gaat inderdaad ook van je eigen risico af. Ik zeg wel altijd dat je er een goed gevoel bij moet hebben, heb je dit niet dan kan je beter een ander zoeken. . En nou nog even een dooddoener: Mensen die roken krijgen altijd op den duur last van hun tandvlees. Hou hier rekening mee of je moet een kunstgebit willen . Ook is tussen je tanden en kiezen schoonmaken met ragers,floss of stokers het beste. 80% van de gaatjes begint hier. Poetsen doet eigenlijk maar minimaal Succes bij het vinden van een goede tandarts. Ik kan je er geen een aanraden in regio Eindhoven. Probeer ook kinderen vanaf 2 jaar mee te nemen. Zij zien dan dat er niks ergs aan de hand is en dat er alleen maar tanden worden geteld. Het handigst is wel als er bij jou iets moet gebeuren om ze niet mee te nemen. Ze zien dan jouw angst.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 25-07-13 11:48
Eens met Scum. Het is geen oplossing en je moet het zelf betalen. Uiteindelijk los je het angstprobleem ook niet op. Dan kun je het beter stapsgewijs doen zoals ik het heb gedaan. Het werkt echt! Wel goed bespreken met je tandarts natuurlijk. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar ik woon in de kop van Noord Holland en die van mij is echt ideaal.
@quartel, jeetje, boven en onder Maar je zult straks wel opgelucht zijn wanneer het voorbij is! Bij mij is oa een voorheen verbrijzelde bovenkaak de boosdoener. Daarnaast zit een slecht wortelgestel in de familie. Mijn moeder had er op jonge leeftijd ook al last van. Ik had continu wortelontstekingen waardoor ik gruwelijke hoofdpijnen had (overdosis ibuprofen was het enige dat nog hielp) en de stukjes tand brokkelden af bij het poetsen. Ben nu zo blij dat het voorbij is! Heb zitten janken van blijdschap toen ze eruit waren en ik een mooie prothese had. Eindelijk weer zonder schaamte lachen!
Ik ga nu zonder problemen ieder half jaar terug voor controle, maar zou liever nog vaker willen. Ben steeds als de dood dat er wat mis is. Met mijn ondergebit gaat het gelukkig wel goed, maar die laat ik wel bij iedere controle voor de zekerheid op de foto zetten. Volgens mijn tandarts is dat niet nodig, maar ik ben nu paranoide geworden
Anoniem
Geplaatst: 25-07-13 13:03
Mijn insteek is ook om het eerst zonder narcose te proberen, omdat je daar idd niets mee oplost. Maar dan moet je wel een tandarts hebben die met je mee denkt en weet om te gaan met angstige patiënten.
Ik hoor net dat die praktijk in Waalre tot 12 augustus gesloten is ivm vakantie. Jammer, want daar heb ik zelf wel het beste gevoel bij. Geen idee waarom... Dan toch nog maar even wachten (wat vervelend haha)
Neem je wel iemand mee? Dat heb ik ook gedaan en erg veel steun aan gehad!
BarbaLala
Geplaatst: 25-07-13 13:05
Nee natuurlijk los je met een narcose het probleem niet op, maar voor sommige mensen is het een hele goede 1e stap die angst wel op te lossen.
gabyfedde
Geplaatst: 25-07-13 13:09
'Angsttandarts' is een aparte opleiding. Kijk altijd goed of de tandarts die opleiding heeft gedaan of zich gewoon zo noemt. Dit is een echte (oud-collega van mij, bekend van tv), op site wordt beschreven wat een angsttandarts is: http://www.dehaagseangsttandarts.nl/?page_id=39
Ik hoefde ook niet onder narcose maar bij mij was het een alles onder 1 dak praktijk waar dus ook de angst tandarts onder zat, ik ben erg blij met mijn tandarts hij heeft zoveel geduld en begrip gehad voor mijn tranen en spanningen hij weet precies waar wat gevoelig is en houd overal rekening mee, voor ik behandeld word heb ik ook eerst een gesprekje met hem elke keer weer om de spanning te breken en hij wil weten hoe het verwerken van de vorige keer is gegaan... Ik zeg doen TS als je eenmaal weer een gezond gebit hebt ben je zo blij dat je het gedaan hebt
Ik heb ook bericht van de 2de praktijk, zij werken o.a. met lachgas Die spreekt mij ook het meeste aan, deze tandarts is tot 14 augustus op vakantie (straks liggen we tegelijk in de stoel Tessya). De andere praktijk is wel open maar dan moet ik eerst op afspraak controle, formulieren invullen om mijn angst een score te geven en dan wordt er bepaald of het onder narcose mag. Ze kwamen in de mail een beetje over alsof ze mijn angst niet serieus nemen. De 2de had heel lief onder aan de mail staan dat ik misschien beter even kan bellen hoe moeilijk het ook is. Dat geeft mij in ieder geval het gevoel dat mijn angst serieus genomen wordt
Anoniem
Geplaatst: 25-07-13 14:06
Die tweede klinkt inderdaad alsof ze het serieus nemen . Ik zou bijna die kant op komen .
Dan hebben we iig nog even de tijd om elkaar moed in te spreken