Zomerdepressie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:54

Thats_Me schreef:
Nee joh, heerlijk weer zo!! kou is echt 10x niets. Gewoon luchtig kleden, genoeg water mee, goed smeren als je buiten komt en niet op het heetst druk bezig zijn. Van mij mag het nog wel even zo blijven :D Moet alleen niet benauwd worden.

Nee, dat vind jij :+ Genoeg mensen die niet tegen deze warmte kunnen. Mensen voor wie "Gewoon luchtig kleden, genoeg water mee, goed smeren als je buiten komt en niet op het heetst druk bezig zijn" niet voldoende is om de dag door te komen. Ik heb de afgelopen dagen hoofdpijn van de warmte, en ik doe er alles aan om koel te blijven.

De enige manier waarop ik een beetje op temperatuur blijf is door in m'n ondergoed rond te lopen, maar dan staan ze op m'n werk zo raar te kijken :')

Hikarii

Re: Zomerdepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:58

Ik heb trouwens een handdoek gewoon helemaal nat gemaakt.. uitgewringt en om de 5 min over mn schoulders leggen, dan ophangen om aftelaten koelen en zo doorgaan..
werkt wel :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:00

XxX_Naoomii schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik ben ook zo'n zomerlover! :)
Misschien een ideetje om een zwembad in de tuin te nemen? (als je een tuin hebt...)
Niet zo'n ingegraven van 100 miljoen euro, ook niet zo'n plasticje van 1 meter doorsnede, maar zoiets misschien? :
http://www.zwembadgigant.nl/intex-metal ... 05-76.html

Van ± 3 meter doorsnede, wij hebben hem een paar jaar geleden gehad. Kost wel ongeveer 100 euro maar dan heb je ook wat. Heel veel plezier van gehad helaas nu lek :(

Bij de action hadden ze zo'n badje, kan je niet in zwemmen maar wel lekker in liggen voor 13 euro, alleen bij mij zijn die dingen na 1 dag lek :')

Da's ook lekker! :)
Wat voor ondergrond had je, gras? Op stenen natuurlijk sowieso niet doen. Wij zijn toen wel vrij lang bezig geweest met stenen weghalen van te voren. Je kunt er ook allemaal handdoeken onderleggen, gaat het niet lek.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:02

ZeSteigert schreef:
Wat voor ondergrond had je, gras? Op stenen natuurlijk sowieso niet doen. Wij zijn toen wel vrij lang bezig geweest met stenen weghalen van te voren. Je kunt er ook allemaal handdoeken onderleggen, gaat het niet lek.

nee we hebben alleen stenen en een best kleine tuin, met planten en tuinmeubelen is er nog een stukje ruimte over voor een klein badje. we hadden er vroeger 1 maar die ging op een gegeven moment lek :(

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:03

XxX_Naoomii schreef:
lovelady1 schreef:
hier ook eentje het is hier nergens uit te houden overal is het zo warm

Als ik het echt niet meer trek kan ik nog in mijn kelder gaan zitten, daar is het echt heerlijk ookal is het buiten 30 graden :)

die hebben wij niet

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:06

Je bent niet de enigste hoor! Heb ook een verschrikkelijke hekel aan de zomer en de hitte!

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:10

Hier nog een :+
Veeeel te heet nu. Zit veel binnen en werk zo rustig mogelijk. Als ik een vinger beweeg gutst het zweet al langs m'n hoofd :D
Na dit typen moet ik ook even voor de open koelkast gaan zitten :=

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:24

Ja, hier ook.. Vreselijk, kijk elke winter weer uit naar de zomer, maar als het dan zover is, zou ik het liefst naar Ijsland op vakantie gaan om te overzomeren.. Heb gewoon echt een hekel aan zweten, al die kriebelende druppels die over je gezicht stromen, alles plakt, ik krijg gewoon echt niks gedaan.
Ergste is dat mijn studiootje een plat dak heeft én dat er verwarmingsbuizen door mijn kamer lopen die al-tijd heet zijn; komt echt gigantisch veel extra warmte vanaf. Is nu 35 graden in mn kamer en dan is het al wat afgekoeld... Echt niet te doen gewoon ;(

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:30

Ik werd er ook gek van, en heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een airco gekocht.
Koelt geen 20 graden af maar 26 graden is nog altijd beter als 34....
Straks lekker in mijn bedje met een ventilator en proberen te slapen, slaap is mij heilig. Zonder slaap ben ik geen mens.
En morgen verder puffen en uitzitten, mijn koffer beetje uitpakken want kom net van Texel af. Daar was er wel wind en ozoo heerlijk. Maar helaas waren mijn dieren thuis, anders was ik er zo gebleven.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:52

XxX_Naoomii schreef:
ZeSteigert schreef:

nee we hebben alleen stenen en een best kleine tuin, met planten en tuinmeubelen is er nog een stukje ruimte over voor een klein badje. we hadden er vroeger 1 maar die ging op een gegeven moment lek :(

Tja op stenen snap ik wel dat ie lek gaat..

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:19

ZeSteigert schreef:
Tja op stenen snap ik wel dat ie lek gaat..

mijn ouders zijn niet zo handig :') (was nog klein)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:07

Ik vind het heerlijk, eindelijk lekker zomer. En ja, je moet je bezigheden wat aanpassen. Dan is mijn huis maar wat minder schoon ;) Het RIVM raad lichamelijke inspanning erg af vandaag en deze week. Als je weinig doet is het prima te houden met je voeten in een bad.
En om je huis te koelen; ramen dicht, gordijnen dicht en zonneschermen naar beneden. Dan blijft het hier prima koel :)

Kun je geen airco installeren in je huis als je er zo slecht tegen kan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:18

Nou ik ben gek op de zon maar 30 graden of warmer vind ik ook niet prettig. Tenzij ik aan het water zit onder een parasolletje met een boekje. Maar thuis zijn deze temperaturen niks. Dan zit je gewoon binnen met alles dicht.
Ik ben zelf gek op het voorjaar of vroege zomer. De geur van het gras/groen en niet warmer dan 25 graden. Dan is het perfect. Nog weinig dazen en muggen.....

Nu worden de paarden hier lek gestoken door die vieze beesten. Staan te zweten en te puffen. Nee dit is voor mij ook wat te gek.
Maar ik houd zeker niet van de herfst en de winter. Ik word altijd een beetje verdrietig van de herfst.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:22

Hier hetzelfde, ik word gewoon gek van dit weer. En omdat ik de jongste thuis ben, mag ik ook nog eens alle dagen paar keer naar buiten om paarden water te geven. Als ik terug binnen kom sta ik half uur onder de douche.
Snap niet dat mensen dit weer leuk vinden...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:24

Ik dacht dat het een serieus topic zou zijn.. Winterdepressie is namelijk niet een lollig iets.

Maar goed, hopelijk word het weer snel koel voor je.. ik vind je topicnaam alleen erg jammer.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:33

geef mij ook maar maximaal 25 graden en een briesje, vind dit ook te warm... Zelfs vannacht was het bloedheet buiten!

m'n vader zat buiten omdat hij niet kon slapen, hoorde hij elke keer geren en gehinnik, was mijn jonge ruin uitgebroken :+ }>

Moet vanmiddag helaas werken in de huishoudelijke hulp :( Gelukkig is deze mevrouw erg makkelijk en zal ik denk ik snel weer naar huis mogen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:35

Nou je kunt je anders enorm depressief gaan voelen als je verplicht bent je koest te houden en binnen te blijven hele dagen..afkicken van een druk bestaan en dan wordt men wel eens geconfronteerd met zichzelf he ;)
De zon geeft nou eenmaal een vrolijker tintje, waardoor er leuker gesproken wordt in dit topic en we weten allemaal dat dit met een week of 3 weer over is..een winterdepressie is zwaar, erg zwaar en dat duurt maanden voor de dagen weer lichter worden en beter weer..
Dus don't take it personal..ik opende dit topic juist vanwege de naam, dacht "huh, bestaat dat, een zomerdepressie??" had een iets andere wending, maar snap het gevoel van de mensen hier erg goed.

Overigens was het vannacht niet te doen hoor...wij slape in een soort aquarium, maar dan zonder water..hele dagen zon en tegen 18 á 18.30 pas wat schaduw bij de openslaande deuren en daarboven bij onze slaapkamer..was 29,1 graad in onze slaapkamer om 23uur,ieuwl..steeds wakker met hartkloppingen. Vannacht de bank maar eens uitproberen met de deuren op een kier..
Hopelijk hebben jullie beter kunnen slapen?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:36

Je topictitel is inderdaad iets wat overdreven.
Ik denk dat iedereen met paarden dit heeft.
Op dagen dat ik vrij heb doe ik het zo:
Ik doe mijn eigen paard in de ochtend ik zorg ervoor dat ik voor 7:00 erop zit tot een uur of 8:00 dan wordt het namelijk al warm. De Fries doe ik savonds na 21:00 dan is het vaak iets koeler.
En voor de rest ga ik zelf lekker buiten zitten met een boek.
Op dagen dat ik werk:
Doe ik de paarden om de dag en alleen na 21:00.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:41

Ik vind het ook verschrikkelijk! Nu werken is echt geen doen, zit op een kantoor zonder airco -_- Het was gisteren 30,5 graden op kantoor, je doet nagenoeg niks meer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:58

Je wilt bij ons thuis op bepaalde plekken niet zitten met dit weer (buiten wel te verstaan hé. Alle rolluiken en gordijnen zijn dicht met dit weer overdag.) Zelfs in de schaduw was het gisteren nog 30 graden om 21u. Ik slaap dan ook in een licht shirtje met een korte pyamabroek gewoon bovenop mijn bed zonder dekbed of laken op mij. Paar keer wakker geworden omdat ik dorst had en omdat ik naar de wc moest. Voor de rest nog redelijk geslapen. Ik duim dat we vanavond regen krijgen. Ben die hitten wel meer dan zat. Paarden werden gisteren ook door de dazen opgegeten. Tot zondag viel dat bij ons tot nu toe erg mee maar sinds het zo warm is zijn ze erg actief.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:01

Mijn paardje staat onder een zomereczeem deken.. Met haar heb ik pas medelijden zeg. Van voor tot achter helemaal ingepakt :(

Ik moet dadelijk ook in een lange zwarte broek gaan werken van 12 tot sluit... Thank god dat we airco hebben :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:05

Verander dat wat je niet kan aanvaarden en aanvaard dat wat je niet kan veranderen ;-)

Het weer verander je niet, wel je instelling

Ik zou ook liever actief met paardlief wat gaan doen, maar laat hem nu lekker scharrelen en zit met een frisse limo in de schaduw een beetje suf naar hem te kijken...Slapen is wat lastig met de warmte, maar goed..

Ga iets doen wat wel kan met dit weer. Op een luchtbed in het water dobberen....In de tuin onder de bomen met een ventilator een goed boek lezen...Whatever

Rustig aan doen!

Ook hier geen airco op het werk...Plat dak, veel ramen, dus een soort mini sauna :D Niet fijn, maar ja...

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:10

Mijn pony's staan normaal onder vliegendekens, maar vandaag heb ik ze toch ook af gelaten..
Pfft, ik had me flink overslapen (5 coldpacks in mijn lakens & kussen :)) ) en toen moest ik nog naar de weide om uit te mesten.. Heb het na een kwartier opgegeven, vanavond vragen of ik voor één keer later mag thuis zijn dan 9 uur en vanavond laat uitmesten en evt borstelen.
Voor de rest blijf ik lekker binnen zitten!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:10

Jammer dat de term zomerdepressie met dit topic weer niet serieus genomen word. Een zomerdepressie bestaat net zo goed als een winterdepressie en is net zo ernstig! Het komt alleen minder voor, is daardoor minder bekend, en is niet veroorzaakt door tekort aan licht. Het komt vermoedelijk wel door de hele korte en warme dagen, wat niet past bij je natuurlijke ritme, maar voornamelijk door de eenzaamheid die de zomer kan veroorzaken.
Gewoon een beetje zat zijn van deze hitte is NIET vergelijkbaar met een zomerdepressie!

verootjoo schreef:
Ik vind het heerlijk, eindelijk lekker zomer. En ja, je moet je bezigheden wat aanpassen. Dan is mijn huis maar wat minder schoon ;) Het RIVM raad lichamelijke inspanning erg af vandaag en deze week. Als je weinig doet is het prima te houden met je voeten in een bad.
En om je huis te koelen; ramen dicht, gordijnen dicht en zonneschermen naar beneden. Dan blijft het hier prima koel :)

Kun je geen airco installeren in je huis als je er zo slecht tegen kan?

Dit soort reacties is een mooi voorbeeld van het onbegrip voor mensen die echt last van warmte hebben. 'je bezigheden wat aanpassen' is voor mij gelijk aan de hele dag op de bank hangen of zelfs in bed want zelfs naar de wc lopen resulteert in hartkloppingen, zweetuitbraak, hyperventilatie. 'huis iets minder schoon'? Zolang het weer boven de 20 graden blijft, ben ik niet eens in staat even te vegen dus er gebeurt hier wekenlang serieus niks. Mag ik straks weer gaan inhalen dus.
'prima uit te houden', nou niet dus. Ik lig nu al twee dagen stil op bed, airco in de kamer dus slechts 22 graden maar ik heb hoofdpijn, ben misselijk en duizelig bij elke beweging en dan heb ik het nog niet over mijn humeur..... Want tja, 22 graden is nog 2 graden boven mijn persoonlijke max. Nadenken hoef ik niet te proberen, waardoor ik weer eens in de knel kom met studie.

Toen ik zag dat dit weer er aan kwam, heb ik eerst een kwartier gevloekt en gehuild want dit weer is voor mij een hel. Ik kan ook niet smorgens of savonds genieten want het blijft te benauwd, teveel UV en verkeerde luchtdruk/vochtigheid. Maar afgezien van de lichamelijke ellende, is de eenzaamheid hetgene waar je echt depressief van kan worden. In de zomer worden mensen namelijk echt egoistisch want je hoeft niet te verwachten dat er rekening wordt gehouden met ons zomerhaters. Dat is in mn hele leven nog nooit anders geweest. Als kind stond ik al huilend bij mn raam naar buiten te kijken hoe alle andere kindjes buiten spelen.... En dat is nu niks anders! En waag het niet om te klagen, dan worden mensen soms zelfs boos want mooi zomerweer moet iedereen leuk vinden. En de dooddoener dat het slechts een paar dagen per jaar is.....fout! Het is gemiddeld 85 dagenper jaar boven de 20 graden!
Mensen kunnen het zich gewoon niet voorstellen, dat je ook als je stil zit een hekel kan hebben aan warmte. En omdat men het zich niet kan voorstellen, wordt je gezien als zeikerd en hoef je niet te rekenen op begrip. Dat is voor mij de grootste ellende elk jaar en ik doe een dansje in de regen zodra de lucht weer zuurstof bevat in de herfst.....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:14

Normaal werk ik op dinsdag met de paarden maar dat ga ik echt niet doen nu. Eén de bak is omgeven door een beukenhaag en appelbomen dus de dazen zitten gewoon te wachten tot er een paard langskomt en vallen dan aan. Ten Tweede was het gisteren om 21 u in de schaduw dan nog op veel plaatsen bij mij thuis nog rond de 30 graden. Verder ben ik spaarzaam met mijn regenwater. Telkens ik wil rijden moet de bak gesproeid worden maar ja als dit weer lang aan houdt raakt mijn water ook wel eens op en de paarden moeten er ook nog van drinken en de groenten ook. Dus dan liever niet rijden en mijn water sparen zodat ik er zolang mogelijk mee doe. Ze geven wel onweer uit voor vanavond met het is niet zeker dat wij dan regen krijgen.